Αποστολή στη Βαρκελώνη
Μια από τις πιο δυναμικές αγορές του Viber είναι η Ελλάδα γι’ αυτό και η εταιρεία σχεδιάζει να εξελίξει περαιτέρω τα επικοινωνιακά εργαλεία της εφαρμογής που απευθύνονται σε επιχειρήσεις αλλά και να ενεργοποιήσει την δυνατότητα πραγματοποίησης πληρωμών μέσω της εφαρμογής. Τα παραπάνω ανέφερε η κα Christina Constandache, Chief Revenue Officer της Rakuten Viber μιλώντας στο insider.gr στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας Mobile World Congress που λαμβάνει χώρα αυτές της ημέρες στη Βαρκελώνη.
H δημοφιλής εφαρμογή επικοινωνίας, η οποία μόνο τον προηγούμενο χρόνο κατέγραψε αύξηση της τάξης του 20% στις πραγματοποιημένες κλήσεις στη χώρα μας, έχει εγκατασταθεί ήδη στο 90% των χρηστών smartphone της χώρας μας, κάτι που την καθιστά την πιο δημοφιλή instant messaging εφαρμογή στην Ελλάδα. Βασιζόμενη σε αυτή τη δυναμική η Viber σχεδιάζει αυτή την περίοδο να εμπλουτίσει τα διαθέσιμα προς επιχειρήσεις εργαλεία της με τρόπο τέτοιο που να ενισχύουν περαιτέρω την επικοινωνία επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Νέα εργαλεία για επιχειρήσεις
«Θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν επιχειρήσεις και ειδικότερα στο κομμάτι της διαπροσωπικής επικοινωνίας» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Constandache. «Μέχρι στιγμής έχουμε ενεργοποιήσει την δυνατότητα των επιχειρήσεων να απευθύνονται στους καταναλωτές, ωστόσο η επικοινωνία αυτή δεν είναι αμφίδρομη. Στόχος μας είναι να επιτρέψουμε και στους καταναλωτές να μπορούν να απευθυνθούν στις επιχειρήσεις που τους ενδιαφέρουν. Κάτι που θα μπορούσε να γίνει για παράδειγμα με την βοήθεια ενός chatbot ή ενός agent» ανέφερε χαρακτηριστικά. «Επιθυμία μας είναι άλλωστε οι χρήστες να μην λαμβάνουν τόσα πολλά μηνύματα από επιχειρήσεις που δεν τους ενδιαφέρουν αλλά να ανοίξουν έναν δίαυλο επικοινωνίας με τις επιχειρήσεις που τους ενδιαφέρουν» συμπλήρωσε.
Η ανάπτυξη νέων εργαλείων έρχεται μετά από την μεγάλη επιτυχία που είχαν τόσο τα αυτοκόλλητα όσο και οι φακοί viber επί ελληνικού εδάφους, όπως εξήγησε η κα Constandache. Να θυμίσουμε ότι την χρονιά που μας πέρασε οι Έλληνες χρήστες προσέθεσαν στις συνομιλίες τους περί τα 800 εκατ. αυτοκόλλητα ενώ μέσα σε λίγους μήνες από το λανσάρισμά τους μισό εκατομμύριο Έλληνες έπαιζαν παιχνίδια μέσα από τους φακούς επαυξημένης πραγματικότητας που λάνσαρε η Viber σε συνεργασία με την Snap Inc. «Οι φακοί αυτοί αποτέλεσαν άλλη μια μεγάλη επιτυχία για την εταιρεία» σημειώνει η κα Constandache, τονίζοντας ότι από το λανσάρισμά τους, το φθινόπωρο, δημιουργήθηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια εικόνες με Φακούς Viber από Έλληνες χρήστες. Παρότι μάλιστα οι Φακοί Viber σχεδιάστηκαν για να κάνουν πιο ευχάριστη την επικοινωνία μεταξύ των χρηστών, διατέθηκαν και στις επιχειρήσεις και τους οργανισμού ανάλογα με τη στρατηγική μάρκετινγκ τους. «Οι Φακοί αποτέλεσαν μια ευχάριστη προσθήκη στις υπάρχουσες συλλογές αυτοκόλλητων της εφαρμογής και έδωσαν στις εταιρείες την ευκαιρία να αυξήσουν το brand awareness τους και να προσελκύσουν πελάτες με έναν όχι ενοχλητικό τρόπο» συμπληρώνει.
Στα σκαριά οι πληρωμές μέσω Viber
Πέρα από τα προαναφερθέντα υπό ανάπτυξη εργαλεία βέβαια, η εφαρμογή σχεδιάζει εδώ και καιρό ένα ακόμα μεγάλο βήμα - την είσοδό της στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Με στόχο να γίνει δυνητικά ένα superapp, δηλαδή μια υπερεφαρμογή η οποία θα προσφέρει πολλές παραπάνω υπηρεσίες από την απλή επικοινωνία μεταξύ των χρηστών, η εταιρεία αναπτύσσει ήδη από το 2020 το κομμάτι των πληρωμών μέσω chatbots σε συνεργασία με το Google Pay και το Apple Pay.
Η λύση είχε λανσαριστεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο πιλοτικά στην Ουκρανία με στόχο να επεκταθεί και σε άλλες χώρες. Για το λανσάρισμά της αντίστοιχης υπηρεσίας πληρωμών μέσω chatbots στην Ελλάδα μάλιστα η Rakuten Viber σύναψε τον Οκτώβριο συνεργασία με το διεθνές brand πληρωμών Apcopay, μέλος της Apco Systems. «Όταν ενεργοποιηθεί η υπηρεσία οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών με απευθείας πληρωμή μέσω των chatbots των εμπόρων και επιχειρήσεων που βρίσκονται στην πλατφόρμα, όπως εξηγεί η κα Constandache. διευκρινίζοντας ότι οι πληρωμές μέσω chatbots στο Viber είναι ένας εύκολος τρόπος για μικρές, μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ένα επιπρόσθετο κανάλι πώλησης και marketing μέσω του οποίου βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τους πελάτες τους πορωθώντας πιο αποτελεσματικά υπηρεσίες και προϊόντα.
Οι ενέργειες για τον πόλεμο στην Ουκρανία
Στην περίπτωση της Ουκρανίας η λύση είχε επιτυχία, ωστόσο η γεωπολιτική κατάσταση δεν επιτρέπει πλήρη απολογισμό. «Ο λόγος που λανσάραμε στην Ουκρανία ήταν ότι αποτελεί όπως και η Ελλάδα και η Ρωσία μια από τις πιο δυνατές αγορές μας από άποψη διείσδυσης της εφαρμογής στο συνολικό πληθυσμό. Σε κάθε περίπτωση βέβαια ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει δεν επιτρέπει για την ώρα περαιτέρω σχεδιασμό» όπως διευκρινίζει η κα Constandache. Αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στις ενέργειες που θα μπορούσαν να συμβάλλουν από πλευράς μας σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, συμπληρώνει. Σύμφωνα με την CRO της Viber, ως η μεγαλύτερη εφαρμογή επικοινωνίας στην Ουκρανία, το Viber έχει ήδη υλοποιήσει συγκεκριμένες ενέργειες για να υποστηρίξει τις ουκρανικές κοινότητες.
«Ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα για δωρεάν κλήσεις μέσω Viber Out, όπου οι χρήστες μπορούν να καλέσουν οποιοδήποτε τηλέφωνο, κινητό ή σταθερό, σε 34 χώρες στον κόσμο. Οι κλήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν ακόμη κι αν υπάρχει πρόβλημα με το Internet στη χώρα όπου βρίσκεται ο δέκτης του τηλεφωνήματος, κάτι που θα ήταν δύσκολο με την κανονική υπηρεσία του Viber». Παράλληλα σταμάτησε και η διαφήμιση στην Ουκρανία και τη Ρωσία, ώστε να διασφαλιστεί πως κανείς δεν θα βγάλει κέρδος από δραστηριότητες στην εφαρμογή αυτήν την περίοδο. Επιπλέον, άνοιξαν προς ώρας 4 κανάλια Viber στις χώρες με τη μεγαλύτερη εισροή προσφύγων: Πολωνία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Σλοβακία. Τα κανάλια περιέχουν στην ουκρανική γλώσσα, σημαντικές πληροφορίες για καταλύματα, ταυτοποίηση, πρώτες βοήθειες κλπ. και πάνω από 23.000 χρήστες έγιναν μέλη τις πρώτες 18 ώρες. Το επόμενο διάστημα δε, αναμένεται να ανοίξουν περισσότερα κανάλια για πρόσφυγες και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως διευκρινίζουν τα στελέχη της εφαρμογής, τονίζοντας την ασφάλεια των επικοινωνιών μέσα από την εφαρμογή. «Θα θέλαμε να κάνουμε απολύτως ξεκάθαρο ότι το Viber δεν κοινοποιεί και δεν θα κοινοποιήσει ποτέ περιεχόμενο συνομιλιών πολιτών σε κυβερνήσεις. Όλες οι ιδιωτικές συνομιλίες και οι προσωπικές κλήσεις στο Viber είναι πλήρως κρυπτογραφημένες. Κανείς, ούτε καν το Viber, δεν μπορεί να διαβάσει αυτά τα μηνύματα ή να ακούσει αυτές τις κλήσεις. Για την ασφάλεια των χρηστών μας, το ιστορικό της επικοινωνίας τους δεν αποθηκεύεται στους servers του Viber. Μόνο ο χρήστης έχει πρόσβαση σε αυτό, μέσω της συσκευής του. Κανείς άλλος».