Attica Group: Αύξηση 20% στον κύκλο εργασιών το 2021, ενίσχυση 4% στα EBITDA

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Attica Group: Αύξηση 20% στον κύκλο εργασιών το 2021, ενίσχυση 4% στα EBITDA
Σημαντική μείωση των ενοποιημένων ζημιών μετά από φόρους (ζημίες 13,19 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021 έναντι ζημιών 49,42 εκατ. ευρώ το 2020).

Αύξηση 20% των ενοποιημένων Πωλήσεων, στα 347,91 εκατ. ευρώ (290,40 εκατ. ευρώ στη χρήση 2020), αύξηση 4% των ενοποιημένων Κερδών προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA), στα 41,96 εκατ. ευρώ (40,39 εκατ. ευρώ στη χρήση 2020) και σημαντική μείωση των ενοποιημένων ζημιών μετά από φόρους (ζημίες 13,19 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021 έναντι ζημιών 49,42 εκατ. ευρώ το 2020), εμφάνισε η Attica Group το 2021.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG) επηρεάστηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρήση από την πανδημία του κορονοϊού COVID-19 και τους συνεπακόλουθους περιορισμούς στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων, καθώς και από την επιβολή μειωμένου πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών στα πλοία. Το μεταφορικό έργο του 2021 υπολείπεται σε σχέση με την προ COVID - 19 περίοδο, και ειδικότερα σε σχέση με τη χρήση 2019, όμως, παρά τους περιορισμούς στη διακίνηση επιβατών, ιδίως κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 και την καθυστερημένη επανεκκίνηση της τουριστικής κίνησης, παρουσιάζεται αυξημένο σε σχέση με αυτό της χρήσης 2020 και σηματοδοτεί τη σταδιακή επαναφορά προς την ομαλοποίηση των εργασιών του Ομίλου.

Οι ανωτέρω επιδόσεις επιτεύχθηκαν παρά τη σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων, σε ποσοστό άνω του 32% σε σχέση με τη χρήση 2020, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους του Ομίλου κατά Ευρώ 31,76 εκατ. Οι πράξεις αντιστάθμισης μέρους του κινδύνου μεταβολής της τιμής των καυσίμων που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης πολιτικής της Εταιρίας, συνεισέφεραν στη μείωση των ενοποιημένων ζημιών του Ομίλου σε σχέση με τη χρήση 2020.

Τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανήλθαν σε 97,36 εκατ. ευρώ έναντι 80,53 εκατ. ευρώ την 31.12.2020. Τα ενσώματα πάγια στοιχεία του Ομίλου ανήλθαν σε 673,84 εκατ. ευρώ έναντι 678,66 εκατ. ευρώ στις 31.12.2020, και αφορούν κυρίως τα ιδιόκτητα πλοία του Ομίλου. Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου ανήλθε σε 481,59 εκατ. ευρώ έναντι 430,54 εκατ. ευρώ την 31.12.2020. Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν την 31.12.2021 σε 361,7 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν σε 1,68 ευρώ ανά μετοχή της Εταιρίας.

Εξέλιξη εργασιών κατά το τρέχον έτος

Κατά το δίμηνο Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2022, το μεταφορικό έργο του Ομίλου σημείωσε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες εσόδων. Ειδικότερα, σημειώθηκε αύξηση σε ποσοστό 155% στους επιβάτες, 93% στα Ι.Χ. οχήματα και 16% στα φορτηγά οχήματα, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τα ανωτέρω στοιχεία, σε συνδυασμό με την αύξηση του μεταφορικού έργου του Ομίλου το 2021 σε σχέση με τη χρήση 2020, επιβεβαιώνουν την εκτίμηση ότι επέρχεται η σταδιακή ομαλοποίηση των εργασιών του Ομίλου στα προ- COVID – 19 επίπεδα.

Η σταδιακή αποκλιμάκωση της πανδημίας, καθώς και η από 12.3.2022 άρση των περιορισμών στα πρωτόκολλα μεταφοράς επιβατών στα πλοία, είναι παράγοντες που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ομαλοποίηση των εργασιών του Ομίλου. Παρόλα αυτά, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, συνεπεία της οποίας αυξήθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα οι ήδη αυξημένες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, δημιουργεί νέα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο. Ειδικότερα, η μέση τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων το 2021 αυξήθηκε κατά 32,4% σε σχέση με την χρήση 2020, ενώ η μέση τιμή των καυσίμων τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους αυξήθηκε περαιτέρω κατά 28% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2021. Η τάση για περαιτέρω αύξηση των τιμών διατηρήθηκε και εντός του μηνός Μαρτίου 2022.

Η διοίκηση έχει προβεί σε σειρά ενεργειών όπως, προσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής στις νέες συνθήκες, βελτιστοποίηση των δρομολογίων των πλοίων, μείωση ταχυτήτων, καθώς και πράξεις αντιστάθμισης του κινδύνου από την διακύμανση της τιμής του καυσίμου για μέρος της καταναλωμένης ποσότητας καυσίμων προκειμένου να αντιμετωπίσει τυχόν επιπτώσεις.

Η διοίκηση του Ομίλου αξιολογεί σε συνεχή βάση κάθε νέο στοιχείο που προκύπτει από την εξέλιξη της πανδημίας και την ουκρανική κρίση και προβαίνει σε ενεργητική διαχείριση των δρομολογίων των πλοίων, έχοντας ως βασικό μέλημα την προστασία της οικονομικής θέσης του Ομίλου και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επιβατών του και των τοπικών κοινωνιών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider