Τράπεζες: Απάντηση στις fintech μέσω banktech - Τι σηματοδοτεί η στρατηγική συμμαχία Πειραιώς με Natech 

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τράπεζες: Απάντηση στις fintech μέσω banktech - Τι σηματοδοτεί η στρατηγική συμμαχία Πειραιώς με Natech 
Η δημιουργία της καινοτόμας πλατφόρμας BankTech, που η Τρ. Πειραιώς φιλοδοξεί να εξάγει και στην Ευρώπη, θα απευθυνθεί αρχικά σε 1 εκατ. πελάτες λιανικής. Ξεκινά η «μάχη» των τραπεζών για την προσέλκυση πελατών της γενιάς Ζ. Ποια είναι η Natech.

Ένα νέο κανάλι ψηφιακής παρουσίας για τις τράπεζες, «απάντηση» στον ανταγωνισμό των fintech και εργαλείο προσέλκυσης της νέας και της μελλοντικής γενιάς πελατών των τραπεζών, ανοίγει η Τράπεζα Πειραιώς με την στρατηγική συμμαχία που ανακοίνωσε χθες με την Nathec, κορυφαία ελληνική εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληροφορικής με ισχυρή παρουσία στους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης καινοτόμου ψηφιακής τράπεζας προς πελάτες στην Ελλάδα και την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αγορά για την παροχή χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών. Συνδυάζοντας κορυφαία τεχνολογική και τραπεζική τεχνογνωσία, η νέα πλατφόρμα BankTech θα παρέχει υπηρεσίες Banking-as-a-Service, Buy-Now-Pay-Later, digital onboarding και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα προς τους καταναλωτές, με ψηφιακό και ευέλικτο τρόπο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του insider.gr, το νέο εγχείρημα της Τράπεζας Πειραιώς απέσπασε χθες το ενδιαφέρον των αναλυτών κατά την παρουσίαση του business plan της Τράπεζας μέχρι το 2025 από τον CEO, Χρήστο Μεγάλου. «Έχουμε ευρωπαϊκές φιλοδοξίες. Αρχίζουμε στην Ελλάδα αυτό το πρωτοποριακό εγχείρημα και ο στόχος είναι η ευρωπαϊκή αγορά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μεγάλου, προσθέτοντας ότι η νέα πλατφόρμα θα αδειοδοτηθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Όπως ανέφερε, η νέα πλατφόρμα BankTech, στην οποία η Τράπεζα Πειραιώς θα έχει το πλειοψηφικό ποσοστό, θα απευθυνθεί καταρχάς σε 1 εκατομμύριο πελάτες λιανικής της Τράπεζας, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και δεν χρησιμοποιούν φυσικά καταστήματα. Σημειώνεται ότι η πελατειακή βάση της Τράπεζας Πειραιώς ανέρχεται σε 5,7 εκατ. ανθρώπους, περίπου το 65% του «bankable» πληθυσμού της Ελλάδας. Στις συναλλαγές μέσω e-banking η Τράπεζα Πειραιώς έχει μερίδιο περίπου 35% της αγοράς.

Η συμμαχία της Τρ. Πειραιώς με την Natech δείχνει το επόμενο βήμα των τραπεζών στην ψηφιοποίηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους. Η ψηφιοποίηση αυτή - έχοντας να αντιμετωπίσει τις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας πάνω στην οποία έχουν στηθεί οι εταιρείες fintech, και παράλληλα τις επίσης ραγδαία μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών -, δείχνει έναν ακόμη δρόμο που θα ακολουθήσουν οι τράπεζες για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, να διατηρήσουν και να αυξήσουν την πελατεία τους. Ο δρόμος αυτός είναι να «γεννήσουν» οι ίδιες «τράπεζες fintech» μέσω «γάμων» με τεχνολογικές εταιρείες και να γίνουν «banktech».

Οι millennials, δηλαδή αυτοί που γεννήθηκαν κυρίως τη δεκαετία του ’80 και ενηλικιώθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000, γνώρισαν για πρώτη φορά το Internet και απέκτησαν μεγάλη εξοικείωση με αυτό. Η Generation Z (όσοι γεννήθηκαν µεταξύ 1998 και 2015) , όμως, όχι απλά είναι εξοικειωµένη µε το Διαδίκτυο, αλλά ταυτίζεται µε αυτό. Πρόκειται για την πρώτη γενιά χωρίς ζωή προ Internet, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε µε τα «έξυπνα» τηλέφωνα και δεν γνωρίζει πώς είναι να ζεις χωρίς social media.

Η γενιά αυτή την οποία οι τράπεζες θα διεκδικήσουν ως μελλοντική τους πελατεία, παρουσιάζει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία συμπεριφοράς ως προς το χρήμα και τη διαχείρισή του.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με έρευνα του αμερικανικού ερευνητικού κέντρου «Generational Kinetics», τα της γενιάς Ζ έχουν πολύ πιο «έξυπνη» σχέση µε χρήμα συγκριτικά με αυτήν των millennials. Το 77% της γενιάς Ζ κερδίζει δικά του χρήµατα µέσω εργασίας µερικής απασχόλησης ή ως free-lancer, ενώ µέχρι την ηλικία των 14, σε ποσοστό µεγαλύτερο του 80%, έχει ήδη βγάλει κάποια χρήµατα από πώληση µέσω διαδικτυακών εργαλείων, όπως είναι το e-Bay. Το 12% εξοικονοµεί ήδη χρήµατα για τη συνταξιοδότηση, ενώ ένα σηµαντικό ποσοστό, περίπου 21% έχει λογαριασµό ταµιευτηρίου πριν από την ηλικία των δέκα ετών!

Ποια είναι η Natech

Η Natech, με την οποία η Πειραιώς θα δημιουργήσει την καινοτόμα πλατφόρμα banktech, (σημειώνεται ότι στη χθεσινή παρουσίαση στο Λονδίνο, μαζί με τον κ. μεγάλου ήταν και ο πρόεδρος και CEO της Nathec, Θανάσης Ναυρόζογλου) είναι ανώνυμη ελληνική εταιρεία κατασκευής λύσεων πληροφορικής, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων πληροφορικής για χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις.

Ιδρύθηκε το 1983 στα Ιωάννινα υπό την εμπορική ονομασία Computer Store, εστιάζοντας αρχικά στην ανάπτυξη συστημάτων πληροφορικής για τα Συνεταιριστικά Ιδρύματα στην Ελλάδα. Μέχρι και το 2011, η Natech εξυπηρετούσε τις 10 από τις 16 Συνεταιριστικές Τράπεζες της Ελλάδας με το Τραπεζικό Σύστημα CSB.

To 2012, η Natech εγκατέστησε το σύστημα SEPA πληρωμών για το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Μετά την ενοποίηση του τραπεζικού τομέα στην Ελλάδα που οδήγησε στη συγχώνευση πολλών τραπεζών, η εταιρεία άρχισε να εξυπηρετεί ένα ευρύτερο φάσμα χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και τραπεζών με διάφορα προϊόντα τραπεζικής. Η εταιρεία διατηρεί κέντρα ανάπτυξης και υποστήριξης στα Ιωάννινα και στην Αθήνα, ενώ εξυπηρετεί πελάτες διεθνώς μέσω δικτύου συνεργατών.

Το 2016, η Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου λάνσαρε την υπηρεσία τραπεζική 7/7 μέσω του Apollo web banking, για τους χρήστες ηλεκτρονικής τραπεζικής. Την ίδια χρονιά, η Nathec, με τη συμβολή τοπικών εταιρειών τεχνολογίας, τοπικών φορέων και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, συνέβαλε στην σύσταση ενός Business Cluster σε μια προσπάθεια προσέλκυσης καταρτισμένων μηχανικών Η/Υ, με στόχο να αποτρέψει το brain drain από την περιοχή της Ηπείρου.

Το 2017, τα ελληνικά καταστήματα της MoneyGram εγκατέστησαν το Natech Pay για την πληρωμή λογαριασμών για τους πελάτες της.
Το 2018, η Natech λάνσαρε το νέας γενιάς Core Banking System CSB2 και η εταιρεία οδηγήθηκε σε νέες συνεργασίες-συμφωνίες όπως με τους: Ziraat Bankası, Tora Wallet group, Crédit Agricole, Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας.

Τον Μάρτιο του 2018, η Natech υπέγραψε στρατηγική συμφωνία με την PaymentComponents για την ενσωμάτωση του open banking API framework στο σύστημα CSB2.

Το 2019 η Natech επέκτεινε την παρουσία της με νέο κατάστημα στο Βερολίνο και βήματα εξωστρέφειας.

Tο 2020 συνέχισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και να εξυπηρετεί τους πελάτες της μέσω νέων προϊόντων και λύσεων προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους. Το 2020 η Ziraat Bank Greece άλλαξε σύστημα και εγκατέστησε την τραπεζική σουίτα της Natech στα καταστήματά της στην Ελλάδα.

Tην ίδια χρονιά, η εταιρεία λάνσαρε την νέα εφαρμογή Artemis Mobile banking με καινοτόμα λειτουργικότητα, ένα από τα βήματα εξέλιξης της Natech στον τομέα της δημιουργίας νέων προϊόντων σε συνδυασμό με τους νέους πελάτες που προστέθηκαν, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού: Ziraat Bank, Tora Wallet, FCA Bank, BFF Bank, Optima Bank. Η εφαρμογή Artemis Mobile banking ενισχύει τη μετάβαση των τραπεζών στη ψηφιακή εποχή, προσφέροντας λειτουργικότητα όπως πληρωμές, δάνεια, κάρτες, άνοιγμα λογαριασμού, επιταγές κτλ.

Τον Ιούνιο του 2021 η Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου αναβάθμισε τις κεντρικές τραπεζικές εφαρμογές της επιλέγοντας την τραπεζική σουίτα της Natech για το δίκτυο καταστημάτων της και συγκεκριμένα τα προϊόντα: Core Banking CSB2, το POSEIDON AML, το APOLLO web banking και το ARTEMIS mobile banking.

Επιπρόσθετα, το 2021 η Natech μπήκε στην παγκόσμια αγορά τραπεζικού λογισμικού, συνάπτοντας νέα στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Fincludia για την προσφορά υπηρεσιών open banking στους πελάτες της.

Η Natech χαρακτηρίζεται από την IBS Intelligence ως μια από τις top 4 ελληνικές εταιρείες στον τομέα του Fintech, ενώ έχει κριθεί και καταχωρηθεί ως μια από τους 37 Παγκόσμιους Παρόχους Τραπεζικών Προϊόντων σύμφωνα με την ετήσια παγκόσμια έρευνα Forrester Research.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τρ. Πειραιώς: Στόχος κέρδη 1,2 δισ. ευρώ το 2025 και επιστροφή σε μέρισμα από το 2024 – Δημιουργεί ανεξάρτητη ψηφιακή Τράπεζα

Συμφωνία της Τράπεζας Πειραιώς για την εξαγορά της Iolcus Investments

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider