Με αμείωτο ρυθμό αυξάνονται τα παράπονα καταναλωτών που υποβάλλονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myRAE της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία που υπέβαλε η Αρχή στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Έτσι, από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021 και έως τις 8 Μαΐου 2022, είχαν υποβληθεί 5.457 αιτήματα προς τους προμηθευτές ρεύματος και φυσικού αερίου, καθώς και τους Διαχειριστές, από καταναλωτές οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα της ΡΑΕ, το 90% των αιτημάτων αφορούν την ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που σημαίνει ότι ξεπερνούν τα 4.900. Μάλιστα, όσο συνεχίζεται η ενεργειακή κρίση, και οι υψηλές τιμές ρεύματος, τα παράπονα αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό. Είναι ενδεικτικό ότι τον Μάρτιο άγγιξαν τα 1.283, τον Απρίλιο τα 1.819 και τις πρώτες οκτώ ημέρες του Μαΐου τα 653.
Για τους προμηθευτές το 65% των αιτημάτων
Yπενθυμίζεται ότι το myRAE λειτουργεί ως μία «κεντρική πύλη» επικοινωνίας των καταναλωτών με παρόχους και Διαχειριστές, με την αυτόματη προώθηση των παραπόνων στον αντίστοιχο αποδέκτη. Η ΡΑΕ παρακολουθεί τα στοιχεία και την εξέλιξη κάθε αιτήματος, ενώ μέσα από την ανάλυση των στατιστικών που παράγει η εφαρμογή, έχει πλήρη εικόνα για τον μέσο χρόνο επίλυσης των αιτημάτων από τις εταιρίες, αλλά και και τον βαθμό ικανοποίησης των καταναλωτών από την επίλυση του ζητήματος τους.
Από τα στατιστικά στοιχεία, προκύπτει ότι το 51% των αιτημάτων απαντήθηκαν, ενώ το 17% βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Το 32% των παραπόνων απορρίφθηκαν, καθώς ήταν ελλιπή στα στοιχεία ταυτοποίησης.
Τα αιτήματα αφορούν κατά κύριο λόγο τους προμηθευτές (65%), αν και το τελευταίο διάστημα αυξάνονται τα παράπονα που απευθύνονται τόσο σε παρόχους όσο και σε Διαχειριστές, φτάνοντας πλέον το 28%. Συγκριτικά, έως το τέλος του Μαρτίου, τα συνδυαστικά παράπονα άγγιζαν το 71%.
Τα παράπονα για το ρεύμα
Την ίδια στιγμή, σταθερά πάνω από το 50% των αιτημάτων που κατατίθενται στο myRAE, αφορούν προβλήματα με τους λογαριασμούς ρεύματος και τις συμβάσεις προμήθειας. Στην πρώτη θέση έρχονται τα αιτήματα αμφισβήτησης των χρεώσεων (1.234 παράπονα), ενώ ακολουθούν τα παράπονα για της ρήτρες αναπροσαρμογής (560 αιτήματα).
Ακολουθούν τα προβλήματα με τους όρους σύμβασης (637 αιτήματα), ενώ αρκετά είναι και τα παράπονα για ανεπαρκή ενημέρωση για τιμές και χρεώσεις (327 αιτήματα). Μάλιστα, η ΡΑΕ εκτιμά ότι το μεγαλύτερο μέρος των παραπόνων που καταχωρίσθηκαν από τους καταναλωτές στην κατηγορία «Άλλο» (1715 αιτήματα), αφορούν τις παραπάνω τέσσερις κατηγορίες.