Υπερδιπλασιασμός μεγεθών μέσα στην επόμενη τριετή μέσα από εξαγορές και οργανική ανάπτυξη και ενδυνάμωση της παρουσίας της εταιρείας στην αγορά της Ρουμανίας, είναι ο επόμενος στόχος της Entersoft, όπως επεσήμανε ο CEO της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρείας πληροφορικής, κ. Αντώνης Κοτζαμανίδης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα με αφορμή την συμπλήρωση 20 ετών από την ίδρυση της.
Κάνοντας μια αναδρομή στην εικοσαετή πορεία της Entersoft και στα ορόσημα αυτής, όπως η είσοδος στην Εναλλακτική Αγορά το 2008, η επένδυση στην εξωστρέφεια και η μετάβαση στην κύρια αγορά του ΧΑ στις αρχές της πανδημίας, ο κ. Κοτζαμανίδης σημείωσε ότι οι επενδύσεις και οι εξαγορές θα συνεχιστούν, δεδομένων και των προκλήσεων και ευκαιριών που εμφανίζει ευρύτερα ο κλάδος.
Στο επίκεντρο της ανάπτυξης η Ρουμανική αγορά
Έδωσε μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στις δραστηριότητες του εξωτερικού και κυρίως στην αγορά της Ρουμανίας, στην οποία η εταιρεία πρόσφατα εξαγόρασε το 75% της BIT Software, ενός από τους πιο δυναμικούς παρόχους επιχειρηματικού λογισμικού. Η Entersoft της Ρουμανίας, η οποία διατήρησε το όνομα της εκεί θυγατρικής της, ως πιο αναγνωρίσιμο στην αγορά, αριθμεί πλέον περί τα 100 άτομα προσωπικό και έχει κερδίσει ήδη το ⅓ της ρουμανικής αγοράς η οποία παρουσιάζει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την ελληνική. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η εταιρεία θα επιδιώξει να διευρύνει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην χώρα. Δεδομένων μάλιστα των νέων εξαγορών, που περιλαμβάνονται στα πλάνα της, δεν αποκλείεται η επόμενη τέτοια κίνηση να αφορά κάποια εταιρεία που εδράζεται και δραστηριοποιείται στην Ρουμανία. Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν εντοπιστεί ήδη 20 ρουμανικές εταιρείες που θα μπορούσαν δυνητικά να αποτελέσουν στόχο πιθανής εξαγοράς.
Πέρα από την θυγατρική της Ρουμανίας, η εταιρεία θα συνεχίσει την εξωστρέφειά της και στις λοιπές αγορές που δραστηριοποιείται. Να θυμίσουμε ότι η Entersoft διατηρεί επίσης θυγατρική στην Βουλγαρία ενώ έχει εξαγωγική δραστηριότητα και σε ακόμα 40 χώρες μέσω αντιπροσώπων.
Ενδυνάμωση και στην Ελλάδα
Στην περίπτωση της χώρας μας, η Entersoft φιλοδοξεί να συνεχίσει την αλματώδη ανάπτυξη που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια, λαμβάντας ώθηση από τα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν στον ιδιωτικό τομέα με την αρωγή τόσο του νέου ΕΣΠΑ όσο και του Ταμείο Ανάκαμψης. «Η Entersoft παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια αλματώδη ανάπτυξη και ποιοτικά διευρυνόμενο πελατολόγιο. Χιλιάδες επιχειρήσεις, σε σχεδόν όλες τις κάθετες αγορές στηρίζουν τις καθημερινές εσωστρεφείς και εξωστρεφείς λειτουργίες τους στις καινοτόμες λύσεις της Entersoft. Η εταιρεία απευθύνεται σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις με προϊόντα και κάθετες λύσεις σε σχεδόν όλες τις αγορές παρέχοντας προστιθέμενη αξία και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των πελατών της» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κοτζαμανίδης. Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία έχει εξαγοράσει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα τις εταιρείες, Optimum, Retail Link, Wedia και Logon και διαθέτει πλέον και ειδικές κάθετες λύσεις σε εξειδικευμένες αγορές, όπως οι μεταφορικές εταιρείες, τα πρατήρια καυσίμων, η συντήρηση πλοίων στην αγορά της Ναυτιλίας, η Ιδιωτική Εκπαίδευση κ.ά
Τα οικονομικά μεγέθη
Σημειωτέον ότι σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασε η εταιρεία, το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους κατέγραψε έσοδα €7,74 εκατ., έναντι €6,37 εκατ. στο α’ τρίμηνο 2021. Τα κέρδη προ φόρων τόκων κι αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €2,95 εκατ., έναντι €2,56 εκατ. του α’ τριμήνου του 2021 ενώ διατηρήθηκε και η ρευστότητά της, με ταμειακά διαθέσιμα ύψους 10,1 εκατ. και καθαρά διαθέσιμα €8,1 εκατ. μετά την αφαίρεση του τραπεζικού δανεισμού.
Η αύξηση των εσόδων κατά 22% προήλθε κατά το μεγαλύτερο βαθμό (76%) οργανικά και κατά το υπόλοιπο από την εξαγορά της LogOn. Επιπλέον, επιτεύχθηκε υψηλό περιθώριο κερδοφορίας (EBITDA) 38%, οριακά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη δωδεκάμηνη περίοδο 2021 (37%). Τέλος στο α’ τρίμηνο του 2022 διαπιστώθηκε σημαντική ανάπτυξη των εσόδων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και ιδιαίτερα στην ηλεκτρονική τιμολόγηση (Retail Link eInvoicing) που κατέγραψε ανάπτυξη 30% σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2021, καθώς και στα προϊόντα Warehouse Management όπου επιτεύχθηκε αύξηση 60% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.