Τα 50 καταστήματα στην Ελλάδα συμπλήρωσε η σκανδιναβική αλυσίδα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού JYSK, συνεχίζοντας την επέκτασή της σε όλη την επικράτεια.
Μόλις την περασμένη Πέμπτη, η αλυσίδα άνοιξε το 50ό κατά σειρά κατάστημά της στην Πτολεμαΐδα, καλύπτοντας ολοένα και περισσότερες περιοχές που μέχρι πρότινος δεν κάλυπτε. Πρόκειται για ένα κατάστημα με χώρο πωλήσεων κοντά στα 1.000 τετραγωνικά μέτρα, το οποίο βρίσκεται στο 1ο χλμ. Π.Ο. Πτολεμαΐδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τους επόμενους δύο μήνες – ως το τέλος του καλοκαιριού – θα ανοίξουν ακόμη τέσσερα καταστήματα JYSK σε περιοχές της Ελλάδας που δεν διαθέτουν αυτή τη στιγμή κατάστημα, όπως είναι η Σαλαμίνα, η Χαλκιδική, η Ζάκυνθος και η Βέροια, ενώ η ανάπτυξη του δικτύου δεν σταματά εδώ καθώς το πλάνο της διεθνούς αλυσίδας από τη Δανία με όλα τα είδη για το σπίτι και τον ύπνο προβλέπει ένα πανελλαδικό δίκτυο με περισσότερα από 70 καταστήματα.
«Στοχεύουμε στο άνοιγμα περίπου 6-8 νέων καταστημάτων κάθε χρόνο», εξηγούσε πρόσφατα στο insider.gr o Sales & Marketing Manager της JYSK Ελλάδας, Κώστας Δημόπουλος, σημειώνοντας πως η JYSK επιδιώκει όχι μόνο την κάλυψη όλων των μεγάλων πόλεων της χώρας, αλλά και κεντρικών σημείων σε μικρότερες πόλεις. «Στην Αθήνα, επεκτεινόμαστε συνέχεια με νέα καταστήματα, στοχεύοντας στην κάλυψη των αναγκών όλο και περισσότερων δήμων. Αναζητούμε κομβικά σημεία με εύκολη πρόσβαση», είχε αποκαλύψει.
Παράλληλα με τα φυσικά καταστήματα, λειτουργεί και το ηλεκτρονικό κατάστημα JYSK.gr που αποτέλεσε σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας και συνεχίζει να συμμετέχει με ποσοστό άνω του 10% στο συνολικό τζίρο της εταιρείας.
Ταυτόχρονα με το άνοιγμα νέων καταστημάτων η JYSK προχωράει στη ανακαίνιση όλων των καταστημάτων που άνοιξαν πριν το 2018 με βάση το νέο concept που εφαρμόζει παγκοσμίως. Το νέο concept δίνει μεγάλη έμφαση στο στόχο που έχει θέσει η JYSK να βελτιώνει διαρκώς την αγοραστική εμπειρία των πελατών της, αναβαθμίζοντας τα καταστήματά της και αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την γκάμα των προϊόντων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Με ανάπτυξη τόσο στο τζίρο όσο και στο ΕΒΙΤ, η JYSK Ελλάδας έκλεισε το οικονομικό έτος 2020-2021 με θετικές επιδόσεις. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 49,410 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBIT στα 4,485 εκατ. ευρώ. Αυτό αντιστοιχεί σε μια αύξηση 26,4% στο τζίρο σε σύγκριση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, ενώ το ΕΒΙΤ στην αντίστοιχη περίοδο ήταν ελάχιστα πάνω από το μηδέν.
Κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2020-2021, η JYSK άνοιξε 9 νέα καταστήματα στην Ελλάδα. Η σκανδιναβική αλυσίδα ήρθε στη χώρα μας πριν από επτά χρόνια, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2015. Από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τα τέλη Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς, η αλυσίδα είχε προχωρήσει ήδη στο άνοιγμα των τεσσάρων πρώτων καταστημάτων της στην Ελλάδα.
Όλα ξεκίνησαν από το όνειρο ενός Δανού...
Όλα ξεκίνησαν από έναν εφευρετικό και ενεργητικό νέο από μια περιοχή καλούμενη Thy στο βορειοδυτικό τμήμα της Δανίας. Μόλις ολοκλήρωσε την πρακτική του σε ένα κατάστημα υφασμάτων και αργότερα σε ένα κατάστημα επίπλων, είχε την ιδέα και την επιθυμία να ανοίξει τη δική του αλυσίδα καταστημάτων λευκών ειδών.
Το όνομα αυτού του νέου ήταν Lars Larsen. Δεν είχε σχεδόν καθόλου χρήματα αλλά το κεφάλι του ήταν γεμάτο με έξυπνες ιδέες. Ο φιλόδοξος Larsen σύντομα κατάφερε να βρει μερικούς προμηθευτές και μια τράπεζα πρόθυμη να επενδύσει σε αυτόν τον νέο επιχειρηματία. Η τράπεζα ήταν ένα μικρό υποκατάστημα της δανέζικης τράπεζας Nørresundby Bank και ο Lars Larsen δεν έχει αλλάξει τράπεζα από τότε…
Ο Lars Larsen οραματίστηκε μια αλυσίδα καταστημάτων και, με τέτοια μεγάλα σχέδια, δεν είχε σημασία σε ποιο μέρος της Δανίας θα άνοιγε το πρώτο του κατάστημα. Τελικά ο πλέον κατάλληλος χώρος βρέθηκε στην πόλη Aarhus στο Jutland και έτσι, στις 2 Απριλίου 1979 το πρώτο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό. Πλέον ο ιδιοκτήτης της JYSK είναι γνωστός σε όλη τη Δανία ως ο κορυφαίος έμπορος της χώρας με «μια εξαιρετική προσφορά» για όλους. Ο Larsen άνοιξε πολλά επιτυχημένα JYSK Sengetøjslager (το αρχικό όνομα του καταστήματος μέχρι το 2001) σε όλη τη Δανία και το 1984 άνοιξε το πρώτο του κατάστημα εκτός των συνόρων της χώρας, στη γειτονική Γερμανία…
Η λέξη JYSK αποτελούσε εσκεμμένα πάντα μέρος του εταιρικού ονόματος. Στη δανέζικη γλώσσα JYSK σημαίνει οτιδήποτε ή - όπως ο Lars Larsen - οποιονδήποτε από τη Χερσόνησο Jutland και συχνά συσχετίζεται με τη μετριοφροσύνη, τη σχολαστικότητα και την ειλικρίνεια - τρεις αξίες με τις οποίες πάντα ταυτιζόταν ο ίδιος ο Larsen.
Πλέον η JYSK μετράει πάνω από 3.100 καταστήματα και 28.500 υπαλλήλους σε 50 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο: Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία, Πολωνία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουγγαρία, Ολλανδία, Σλοβακία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Ισλανδία, Καναδά, Γροιλανδία, Νήσοι Φερόες, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Ουκρανία, Κόσοβο, Βουλγαρία, Καζακστάν, Ρουμανία, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Σλοβενία, Βόρεια Μακεδονία, Κροατία, Ιταλία, Ισπανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία, Αρμενία, Μαυροβούνιο, Ελλάδα, Αλβανία, Βιετνάμ, Μάλτα, Πορτογαλία, Γεωργία, Λευκορωσία, Τατζικιστάν, Μολδαβία, Βέλγιο, Κουβέιτ, Ντουμπάι, Ταϊλάνδη, Ιρλανδία και το Αζερμπαϊτζάν. Η JYSK είναι ιδιοκτησία της οικογένειας στην οποία ανήκει το Lars Larsen Group που περιλαμβάνει πολλές εταιρείες με συνολικό ετήσιο τζίρο 5,255 δισ. ευρώ. Ο τζίρος της JYSK ανέρχεται στα 4,4 δισ. ευρώ.
Επιπρόσθετα του ομίλου JYSK, ο Lars Larsen είναι επίσης ιδιοκτήτης ή συνιδιοκτήτης άλλων εταιρειών. Η Bolia.com είναι μια διαδικτυακή αλυσίδα καταστημάτων επίπλων με αίθουσες επίδειξης σε ευρωπαϊκές πόλεις και την Κίνα, η Interior Direct είναι ένας μεγάλος προμηθευτής επίπλων για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και συνεδριακούς χώρους και το Himmerland Golf & Spa Resort είναι ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα και πλέον ελκυστικά γήπεδα γκολφ, με το δικό του ξενοδοχείο γκολφ πρώτης κατηγορίας.
Η Βασιλική Οικογένεια της Δανίας έχει υπάρξει για χρόνια «πελάτης» της JYSK, παράδοση για την οποία η εταιρεία δηλώνει περήφανη. Μάλιστα η Βασίλισσα επέτρεψε στη JYSK τη χρήση του σήματος «Επίσημος προμηθευτής της Δανικής Βασιλικής Αυλής». Ο τίτλος αυτός απονέμεται αποκλειστικά σε πρόσωπα ή εταιρείες που συνεργάζονται χρόνια με τη βασιλική αυλή, είναι αξιόπιστες οικονομικά και έχουν καλή φήμη. Παράλληλα, το 2009 απονεμήθηκε στον Lars Larsen διάκριση του Ιπποτικού Τάγματος της Βασιλικής Οικογένειας της Δανίας για την προσφορά και το έργο του για την Δανική Επιχειρηματική κοινότητα.