Σε κρίση η αγορά γάλακτος – Οι παίκτες που μένουν

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σε κρίση η αγορά γάλακτος – Οι παίκτες που μένουν

Σε κρίση έχει εισέλθει η αγορά του φρέσκου γάλακτος λόγω της μείωσης των πωλήσεων, απόρροιας του διαθέσιμου εισοδήματος των ελλήνων καταναλωτών.

ΦΑΓΕ αλλά και Friesland¬Campina, γνωστή σε εμάς ως ΝΟΥΝΟΥ, είναι τα δύο ισχυρά ονόματα που αποχώρησαν προσφάτως από τον κλάδο του φρέσκου γάλακτος με την πρώτη να βγάζει στο σφυρί το εργοστάσιο της στο Αμύνταιο.

Ο λόγος ήταν σύμφωνα με τους εκπροσώπους της γαλακτοβιομηχανίας ότι η εν λόγω δραστηριότητα κρίθηκε ασύμφορη καθώς η αγορά του γάλακτος είναι συνεχώς πτωτική στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι η νέα χρονιά ξεκίνησε με ακόμη πιο πτωτικούς ρυθμούς καθώς στους πρώτους μήνες του 2016 η πτώση φτάνει στο 15% στο σύνολο του γάλακτος και στο 12,7% χωρίς την κατηγορία του εβαπορέ.

Πλέον, η στρατηγική του ομίλου ΦΑΓΕ επικεντρώνεται στο γιαούρτι και σε δεύτερο χρόνο στα τυροκομικά προϊόντα, στον άξονα πάντα της εξωστρέφειας. Η Φάγε εκτιμάται ότι το 2015 εμφάνισε μερίδιο αγοράς 7% στην κατηγορία της υψηλής παστερίωσης και περί το 4,3% στο σύνολο της κατηγορίας των σοκολατούχων, μέσω των σημάτων Γάλα 10, Φάρμα, Γάλα UHT, Choco, Yoko Choco junior και Δροσάτο.

Όσον αφορά την Friesland¬Campina, σύμφωνα με πληροφορίες – πέρα από την υπάρχουσα δραστηριότητα της σε παστεριωμένο γάλα, βρεφικές κρέμες κλπ – θα επικεντρωθεί στο χώρο του γιαουρτιού και του τυριού.

Όπως άλλωστε επισήμαναν στο insider, η εταιρεία με εξαίρεση το φρέσκο γάλα, αυξάνει τα μερίδιά της, σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, ενώ παραμένει ηγέτης στο γάλα υψηλής παστερίωσης (διάρκειας 30 ημερών) με το Nounou Family.

Οι παίκτες που μένουν

Σήμερα τα σκήπτρα στην αγορά του φρέσκου γάλακτος διατηρεί η Δέλτα, θυγατρική της Vivartia με μερίδιο αγοράς περί το 33%. Η εταιρεία, με περισσότερα από 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά στηρίζει την ελληνική κτηνοτροφία, απορροφώντας κάθε χρόνο περισσότερο από το 25% της συνολικής ελληνικής παραγωγής γάλακτος, ποσοστό που την καθιστά το μεγαλύτερο αγοραστή αγελαδινού γάλακτος στην Ελλάδα.

Ακολουθούν η Όλυμπος με μερίδιο κοντά στο 17%, η MEBΓAΛ με 14,2%, η Δωδώνη με μερίδιο αγοράς 14% και τους υπόλοιπους παίκτες να συγκεντρώνουν το 23% της αγοράς.

Σε δυναμικό παίκτη της αγοράς πάντως εξελίσσεται ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα ο οποίος συνεχίζει να διευρύνει τηνπαροσία του μέσω των ΑΤΜ’s γάλακτος τόσο στην Αθήνα όσο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Σήμερα ο Συνεταιρισμός διαθέτει ένα δίκτυο 52 καταστημάτων, 19 στην Αθήνα, 16 στη Λάρισα και 17 στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα ξεπεράσουν τα 70, τους επόμενους μήνες, με τη νέα επέκταση του δικτύου στην Αθήνα, που θα περιλαμβάνει περισσότερα από 35 σημεία πώλησης.

Παράλληλα περιορισμένες ποσότητες των προϊόντων ΘΕΣγάλα θα είναι διαθέσιμες μέσω της αλυσίδας λιανικής COOP, σε μικρές πόλεις, όπου δεν μπορεί, λόγω πληθυσμιακών χαρακτηριστικών, να εγκατασταθούν καταστήματα ΘΕΣγάλα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider