Για αύριο είχε προγραμματιστεί να υποβληθούν προσφορές για τον λιμένα Αλεξανδρούπολης, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε από ενδιαφερόμενους περισσότερος χρόνος κάτι που φέρεται να αποδέχτηκε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών πηγαίνει για μετά το καλοκαίρι, τον Σεπτέμβριο, ίσως και μετά τη ΔΕΘ.
Για την ώρα φαίνεται να παραμένει ως έχει το χρονοδιάγραμμα για την αποκρατικοποίηση του λιμένα Ηγουμενίτσας, για το οποίο η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 5 Αυγούστου, ωστόσο, κι εδώ μένει να φανεί αν τελικά θα τηρηθεί ο προγραμματισμός.
Όσον αφορά στις εξελίξεις για τον λιμένα Αλεξανδρούπολης, ο διαγωνισμός αφορά στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών (τουλάχιστον 67%) του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Στη β’ φάση του σχετικού διαγωνισμού έχουν προκριθεί η Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία Cameron SA-Goldair Cargo AE-Bollore Africa Logistics, η κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group - Euroports - EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Για τον διαγωνισμό αυτόν υπάρχει ενδιαφέρον από αμερικανικές εταιρείες, που μένει να επιβεβαιωθεί και στην πράξη, ενώ έχουν αναπτυχθεί διάφορα σενάρια… γεωπολιτικού χαρακτήρα, ενώ και εγχώρια συμφέροντα βολιδοσκοπούν το asset.
Για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (τουλάχιστον 67%) του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, ενδιαφέρονται οι ATTICA A.E. Συμμετοχών, η Portek International Private LTD, η Quintana Infrastructure & Development, η ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ Α.Ε., η κοινοπραξία Archirodon Group N.V.- ANEK & όμιλος Trident Hellas, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed - Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Η θέση του λιμένα στο Ιόνιο και την Αδριατική, σε συνδυασμό με την προώθηση στην περιοχή σημαντικών υποδομών (οδικές κ.α.) αναβαθμίσουν τον διαμετακομιστικό ρόλο του λιμανιού σε συνδυασμό με τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες, ιδίως αν στην περιοχή συνδυαστούν και άλλα projects (Logistics, σιδηρόδρομος κ.α.). Οπότε, εταιρείες του κλάδου υποδομών και βέβαια οι ακτοπλοϊκές θα δείξουν ενδιαφέρον.
Όσον αφορά στην αξιοποίηση του λιμένα Ηρακλείου, βάσει όσων είχε πρόσφατα αναφέρει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο έως αρχές Οκτωβρίου θα δοθούν προς επεξεργασία στα 9 ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα οι σχετικές συμβάσεις που είναι στο στάδιο ολοκλήρωσης. Επί της ουσίας, είναι σε εξέλιξη (Β Φάση) ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Ηρακλείου με εκτιμώμενη ημερομηνία υποβολής προσφορών το Q4 2022. Για τον λιμένα Βόλου που είχε μείνει πίσω, γίνονται κινήσεις και διεργασίες. Για το λιμάνι του Βόλου προχωρούν η σύνδεση με τη σιδηροδρομική γραμμή και η μελέτη για το τουριστικό καταφύγιο και τη μαρίνα.
Στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου (προβλέπεται η πώληση πλειοψηφικού ποσοστού τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας) συμμετέχουν εννέα επενδυτικά σχήματα (υπέβαλαν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος): Olete Limited, κοινοπραξία Gray Pier Heraklion Port (που συγκροτείται από τις εταιρείες Καράτζης και Κυριακίδης Μάρμαρα), κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p. A. – Μινωϊκές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, κοινοπραξία Portek International Private Limited – GRH Cruise Port Fianance Ltd, κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ – Attica Group, κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ – Aviareps Hellas A.E., κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΟΝ ΑΕ – Goldenstep Shipping Limited, Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ΤΕΚΑΛ.