Στα 167,3 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν το α’ εξάμηνο 2022 τα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ (α’ εξάμηνο ’21: 78,9 εκατ. ευρώ), καταγράφοντας αύξηση 111,9% σε ετήσια βάση, ενώ την ίδια περίοδο τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 335,7 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο ’21: 204,8 εκατ. ευρώ) ενισχυμένα κατά 63,9% ή αυξημένα κατά 80,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Παράλληλα, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ εξαμήνου 2022 διαμορφώθηκαν στα 899,3 εκατ. ευρώ έναντι 570,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2021, αυξημένα κατά 57,7% ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων μας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και της ισχυρής ζήτησης, παρά την συνολικά ασθενέστερη καταναλωτική δυναμική.
Σε επίπεδο β' τριμήνου, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 79 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο ’21: 70,3 εκατ. ευρώ), αυξημένα κατά 12,4% (ή αυξημένα κατά 37,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση), τα EBITDA σε 166,9 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο ’21: 143,5 εκατ. ευρώ), αυξημένα κατά 16,3% ή αυξημένα κατά 19,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση λόγω των αυξημένων εσόδων και των βελτιωμένων περιθωρίων κέρδους. Τα GGR ανήλθαν σε 442,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 11,7% σε ετήσια βάση, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή απόδοση των retail δραστηριοτήτων μας (έναντι της μειωμένης εμπορικής δραστηριότητας το β’ τρίμηνο 2021 λόγω των lockdown που είχαν επιβληθεί), καθώς και την αυξημένη συνεισφορά του online.
Δήλωση του κ. Jan Karas, Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΠΑΠ, για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2022: «Αναμφίβολα, η άρση των υπολειπόμενων περιορισμών που σχετίζονταν με τον κορωνοϊό έδωσε τον τόνο στις retail δραστηριότητες, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ενώ ταυτόχρονα σημειώθηκε ηπιότερη καταναλωτική δαπάνη, λόγω των αυξανόμενων μακροοικονομικών προκλήσεων.
Ο ΟΠΑΠ πέτυχε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα στο δεύτερο τρίμηνο του 2022, χάριν στην πλήρη επαναλειτουργία του retail δικτύου και την αξιοποίηση ευκαιριών ανάπτυξης σε όλο το εύρος του χαρτοφυλακίου μας. Το ανανεωμένο Tzoker.gr, η νέα εφαρμογή OPAP Store app, η ενίσχυση του Powerspin με συνδυαστικές επιλογές και το ανανεωμένο Λαϊκό Λαχείο, σε συνδυασμό με ελκυστικές προωθητικές ενέργειες για τους πελάτες μας, ενισχύουν την εμπειρία διασκέδασης των παικτών, τόσο στο online όσο και στο retail κανάλι. Επιπλέον, η επιτυχής αξιοποίηση δεδομένων πελατών που συλλέγονται μέσω του προγράμματος loyalty συμβάλλει στην αυξημένη παικτική δραστηριότητα. Ο ΟΠΑΠ παραμένει κατάλληλα τοποθετημένος για την επίτευξη ανθεκτικών μεγεθών εσόδων και κερδοφορίας, καθώς και για την υλοποίηση των μακροπρόθεσμων στρατηγικών προτεραιοτήτων του, με τρόπο βιώσιμο και υπεύθυνο για όλους τους εταίρους του».
Προμέρισμα 2022 – Δικαίωμα επανεπένδυσης μερίσματος
Με την επιφύλαξη της έγκρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και της δημοσίευσης της Οικονομικής Έκθεσης Α’ Εξαμήνου 2022, η διανομή μεικτού προμερίσματος για τη χρήση 2022 ύψους €0,30 ανά μετοχή θα ξεκινήσει την Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2022 (ημερομηνία αποκοπής: Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022 | ημερομηνία καταγραφής των δικαιούχων μετόχων: Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022)
Συμμετοχή στο πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος 2021
Η εταιρεία διένειμε στις 8 Αυγούστου 2022 το υπόλοιπο μερίσματος για τη χρήση 2021 ύψους €0,50 ανά μετοχή μεικτό προσφέροντας ταυτόχρονα το δικαίωμα επανεπένδυσης του μερίσματος σε μετοχές. Στο πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος ανταποκρίθηκαν θετικά 2.040 μέτοχοι επιλέγοντας να επενδύσουν στην εταιρεία, με αποτέλεσμα η συμμετοχή στο πρόγραμμα να ανέλθει στο 61,41% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου εξαιρουμένων των ιδίων μετοχών.