Η διοίκηση της Toyota αναμένει πως θα χάσει τον ετήσιο στόχο παραγωγής αυτοκινήτων που είχε θέσει για το σύνολο του οικονομικού έτους που ξεκίνησε τον Απρίλιο, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών που είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο υλικό για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία δέχεται κριτική για το εάν θα καταφέρει να φτάσει τον στόχο παραγωγής των συνολικά 9,7 εκατ. οχημάτων που είχε θέσει, αφότου έχασε τον στόχο παραγωγής για τους πρώτους τέσσερις μήνες του οικονομικού έτους. Η παραγωγή ανέκαμψε τον Αύγουστο αλλά αναμένεται να κινηθεί στα 750.000 οχήματα για τον Οκτώβριο και στα 800.000 οχήματα για τον Νοέμβριο, κάτω από τον στόχο για παραγωγή 900.000 οχημάτων που είχε θέσει η Toyota για την παραγωγή από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο.
Η εταιρεία δεν έδωσε στοιχεία για το κατά πόσο θα χάσει τον στόχο της συνολικής παραγωγή οχημάτων, αλλά η παραγωγή είναι κατά 6,7% πιο χαμηλά από τον στόχο της Toyota για τους πέντε πρώτους μήνες του οικονομικού έτους.
Η εταιρεία ανέφερε ακόμα πως τον Νοέμβριο θα αναστείλει για ένα διάστημα από 2 έως 9 μέρες την παραγωγή της σε 11 γραμμές παραγωγής στην Ιαπωνία.
Οι εκτιμήσεις της Toyota «μαυρίζουν» την αισιοδοξία των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ιαπωνίας για το ότι η κρίση με την έλλειψη των ημιαγωγών θα υποχωρήσει και θα τους επιτρέψει μια αύξηση της παραγωγής στο β' εξάμηνο του οικονομικού έτους.
Ο υψηλός πληθωρισμός, τα αυξημένα επιτόκια και οι ανησυχίες για ύφεση στις μεγάλες οικονομίες επιδείνωσαν τις προοπτικές ζήτησες, με την παραγωγή αυτοκινήτων να αντιμετωπίζει ακόμα τις δυσκολίες της έλλειψης ημιαγωγών και των περιοριστικών μέτρων που βρίσκονται σε ισχύ λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Υπενθυμίζεται πως ο επικεφαλής της Tesla, Έλον Μασκ, ανέφερε πως αναμένει μια «κάποιου είδους ύφεση» στην Κίνα και την Ευρώπη.