Νέες υπηρεσίες για τους πελάτες των φυσικών και ψηφιακών καναλιών, διεύρυνση του προϊοντικού μείγματος στα περισσότερα καταστήματα του δικτύου αλλά και ενδυνάμωση του οικοσυστήματος που έχει αρχίσει να δημιουργεί μέσω εξαγορών περιλαμβάνει η «επόμενη ημέρα» των Public, όπως επεσήμαναν σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου τα στελέχη του ομίλου Public Group. Μιας ημέρας που για να έρθει, ο όμιλος αποφάσισε να αυξήσει το επενδυτικό πλάνο από 50 εκατ. σε 120 εκατ. ευρώ, ενδυναμώνοντας όλα τα επιμέρους τμήματα του omnichannel δικτύου του.
Καταστήματα Νέας Γενιάς και έξυπνες θυρίδες αυτόματης παράδοσης
Σε πρώτο πλάνο στη νέα δυναμική στρατηγική που θα ακολουθήσει ο όμιλος, η οποία ακούει στο όνομα Public2, μπαίνουν τα καταστήματα Νέας Γενιάς. Ειδικότερα ο όμιλος σχεδιάζει μέσα στον επόμενο χρόνο να επενδύσει 10 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση 32 φυσικών καταστημάτων και τη μετατροπή τους σε καταστήματα «Νέας Γενιάς», τα οποία θα περιλαμβάνουν τόσο προϊόντα τεχνολογίας, gadgets και βιβλία, όσο και τμήμα μικρών και μεγάλων οικιακών συσκευών. Στο πλάνο αναβάθμισης των καταστημάτων, εντάσσονται και τα 13 καταστήματα MediaMarkt, τα οποία θα αρχίσουν να ενοποιούνται σταδιακά με τα καταστήματα Public, ακόμα κι αν απαιτηθεί η μετεγκατάστασή τους.
Σε αυτό το πλαίσιο ο όμιλος σχεδιάζει να ενδυναμώσει και την κατηγορία των Μικρών και Μεγάλων Οικιακών Συσκευών, που ξεκίνησε να διατίθεται στα καταστήματα Public μετά την απόκτηση από τον ΄Όμιλο της αλυσίδας Media Markt. Αξίζει να σημειωθεί ότι μικρές και μεγάλες συσκευές προσφέρονται ήδη σε 17 καταστήματα Public στην Ελλάδα και την Κύπρο, και μέχρι σήμερα έχουν κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μέσα σε μόλις 3 μήνες από το λανσάρισμα τους, οι συνολικές πωλήσεις οικιακών συσκευών στο Public Group έφτασαν το 20% του τζίρου.
Η Νέα Γενιά καταστημάτων βέβαια θα αξιοποιεί και την συνεργασία των Public με την iRepair. Στόχος είναι τα 15 μέχρι σήμερα iRepair σημεία του δικτύου Public να φτάσουν τα 62 σε Ελλάδα και Κύπρο έως το τέλος του 2023. Όπως επεσήμαναν μάλιστα τα στελέχη του Public αν και η συνεργασία δεν έχει κλείσει χρόνο, έχει ήδη ορατά αποτελέσματα στην ταχύτητα, με επισκευές από 20 μόνο λεπτά. Η εξέλιξή της μάλιστα περιλαμβάνει και νέες υπηρεσίες επισκευής, όπως η δυνατότητα exclusive service στο σπίτι, κάτι που σήμερα προσφέρεται πιλοτικά σε διάφορες περιοχές της Αττικής, ή και η διαδικασία τάχιστης επισκευής με ραντεβού.
Έμφαση θα δοθεί και στα ψηφιακά κανάλια του Ομίλου, οι πωλήσεις στα οποία εισφέρουν σήμερα το 25% του τζίρου της αλυσίδας. Ήδη όπως ανέφεραν τα στελέχη των Public οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε γρηγορότερη eCommerce πλατφόρμα, όπου μπορούν εύκολα να βρουν επιλογές ανάμεσα σε 1 εκατομμύριο επιλεγμένα προϊόντα, με πάνω από 260.000 αυθεντικές αξιολογήσεις. Επιπλέον, μέσω της συνεργασίας με την Klarna, έχουν πρόσβαση σε καινοτόμες υπηρεσίες Buy Now, Pay Later, οι οποίες ενδέχεται να εμπλουτιστούν προσεχώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία των δύο εταιρειών που μετρά μόλις λίγους μήνες, αξιοποιείται ήδη από το 22% των καταναλωτών, οι οποίοι προχωρούν σε prepaid online παραγγελίες στο public.gr με άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική.
Η ενδυνάμωση των online καναλιών περιλαμβάνει και επενδύσεις στον τομέα των παραδόσεων για την γεωγραφική διεύρυνση της υπηρεσίας Next Day Delivery. Να υπενθυμίσουμε ότι η υπηρεσία δίνει ήδη την δυνατότητα παράδοσης, εγκατάστασης κι ανακύκλωσης για 100.000 προϊόντα σε μεγάλες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, χάρη στις μεγάλες εγκαταστάσεις αποθηκών eCommerce σε Ελλάδα και Κύπρο που έχει θέσει σε λειτουργία η εταιρεία. Ωστόσο αναμένεται να εξελιχθεί περαιτέρω μετά και την νέα συνεργασία των Public με τo δίκτυο της Box Now, η οποία θα προσφέρει ευέλικτες παραδόσεις 24/7 μέσω των έξυπνων θυρίδων σε πάνω από 1.000 σημεία.
Επενδύσεις 20 εκατ. σε scale-ups
Επενδύσεων συνέχεια προβλέπεται ωστόσο και για το ευρύτερο οικοσύστημα που έχει αρχίσει να αναπτύσσει ο όμιλος των Public μέσω του επενδυτικού βραχίονα των Public Capital Partners. Σύμφωνα με τα όσα επεσήμαναν τα στελέχη του Public, η εταιρεία επισκοπεί ήδη την εγχώρια νεοφυή επιχειρηματική σκηνή αναζητώντας καινοτόμες και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες (scale-ups) που θα μπορούσαν να προσφέρουν συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως αυτές που σύναψε με την iRepair ή την πλατφόρμα Douleutaras. Σε αυτό το πλαίσιο διευκρίνισαν ότι αναμένεται να επενδύσουν προσεχώς ακόμα 20 εκατ. ευρώ σε συνεργασία και με Venture Capital Funds. Οι ανακοινώσεις μάλιστα δεν θα αργήσουν να έρθουν και θα περιλαμβάνουν αρχικά επενδύσεις και συνεργασίες σε τρεις τομείς: στον τομέα του educational tech, στον τομέα των ακουστικών βιβλίων αλλά και στον τομέα του last mile.
Ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός Public2, έχει αρχίσει ήδη να αποδίδει σύμφωνα με τα στελέχη των Public. «Το 2021, χρονιά μετασχηματισμού της εταιρείας, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε στα 2,2 εκατομμύρια ευρώ από 1,4 εκατομμύρια ευρώ το 2020. Μέχρι σήμερα έχουμε αύξηση μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και αύξηση πωλήσεων 10% το πρώτο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group κ. Ρόμπυ Μπουρλάς. Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα οι πωλήσεις των Public φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο.