«Διψούν» για τα ready to drink αλκοολούχα ποτά οι καταναλωτές – Τα μερίδια αγοράς και οι προοπτικές

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Διψούν» για τα ready to drink αλκοολούχα ποτά οι καταναλωτές – Τα μερίδια αγοράς και οι προοπτικές
Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζουν διεθνώς τα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά, μια τάση που εδραιώθηκε μέσα στην πανδημία. Οι βασικότερες αγορές, οι κυριότεροι ‘παίκτες’ και οι προοπτικές. Τι δείχνει μελέτη της βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR.

Ισχυρές επιδόσεις καταγράφει το τελευταίο διάστημα η αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση αλκοολούχων ποτών (ready to drink – RTD) διεθνώς, μια κατηγορία ποτών που γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη μέσα στην πανδημία και που, όπως όλα δείχνουν, ήρθε για να μείνει.

Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που επεξεργάστηκε η βρετανική εταιρεία ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, η αξία της αγοράς των ready to drink ποτών αναμένεται να αυξηθεί κατά 11,6 δισ. δολάρια σε ορίζοντα πενταετίας.

Η ζήτηση των καταναλωτών για την εν λόγω κατηγορία είναι άλλωστε εκείνη που δίνει τον τόνο στην αγορά, με την αξία του κλάδου να ετοιμάζεται να «τρέξει» με ακόμη ταχύτερους ρυθμούς το διάστημα 2022-2026. Και μπορεί πλέον να μην καταγράφονται οι πρωτοφανείς επιδόσεις που σημειώθηκαν με το ξέσπασμα της πανδημίας, όταν ολόκληρος ο πλανήτης τελούσε υπό καθεστώς lockdown, ωστόσο η εν λόγω αγορά εμφανίζει σαφή σημάδια σταθεροποίησης, διεκδικώντας πλέον με αξιώσεις τη θέση που της αξίζει στην κατανάλωση.

Ποιες είναι οι δέκα βασικές αγορές του κόσμου

Οι δέκα κυριότερες αγορές για τα ready to drink αλκοολούχα ποτά που αντιστοιχούν στο 85% των όγκων που διακινούνται διεθνώς είναι οι εξής: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γερμανία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ν. Αφρική, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Σε αυτές προβλέπεται άνοδος των όγκων πωλήσεων των έτοιμων προς κατανάλωση ποτών κατά 24% σε ορίζοντα πενταετίας, με τις ΗΠΑ να κρατούν τα σκήπτρα ως η αγορά όπου καταγράφονται οι μεγαλύτεροι όγκοι πωλήσεων παγκοσμίως.

«Οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες λένε "ναι" στην ευκολία και την ποικιλία που παρέχει η αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση ποτών, στην οποία ξεχωρίζουν αρκετά δημοφιλή κοκτέιλ. Αυτό αντικατοπτρίζει τη νέα τάση που εδραιώνεται στην αμερικανική αγορά», σχολιάζει ο Brandy Rand, επικεφαλής στρατηγικής της IWSR.

Ξεχωρίζουν τα ready to drink κοκτέιλ

Από τα έτοιμα προς κατανάλωση αλκοολούχα ποτά, μεγάλη απήχηση στο καταναλωτικό κοινό αποδεικνύεται ότι έχουν τα κοκτέιλ με βάση τη βότκα, τα οποία το 2021 αντιστοιχούσαν στο 45% επί του συνόλου των όγκων πωλήσεων του κλάδου, ενώ παράλληλα θεωρούνται τα πιο καινοτόμα προϊόντα.

Την ίδια στιγμή η εν λόγω κατηγορία δείχνει να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος έναντι των παραδοσιακών ποτών, με την αγορά μπύρας να δέχεται έντονες πιέσεις από την ταχεία άνοδο του ανταγωνισμού, καθώς είναι το ποτό εκείνο που καταναλώνεται συνήθως στις ίδιες περιστάσεις που καταναλώνονται πλέον τα έτοιμα προς κατανάλωση αλκοολούχα ποτά.

Όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, η γεύση είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας για έναν καταναλωτή που θα επιλέξει τα ready to drink ποτά, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και τα φυτικά συστατικά που αυτά περιέχουν.

«Την ώρα που η αγορά των RTD κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά των αλκοολούχων ποτών κινείται στα ύψη, οι ειδήμονες του κλάδου εξακολουθούν να εστιάζουν στην καινοτομία, ώστε να παράξουν προϊόντα που θα ξεχωρίσουν, αναζητώντας παράλληλα πιθανές συνεργασίες που θα ενισχύσουν έτσι περαιτέρω τα μερίδια αγοράς τους», τονίζει ο Brandy Rand, προσθέτοντας πως «τα στοιχεία της τελευταίας χρονιάς επιβεβαιώνουν τον ταχύτατο μετασχηματισμό μιας πολλά υποσχόμενης αγοράς ώστε να είναι σε θέση να καλύψει την καταναλωτική ζήτηση».

Η ανάπτυξη του κλάδου περνά μέσα από τις επενδύσεις

Η παγίωση αυτής της νέας σχετικά καταναλωτικής συνήθειας μόνο τυχαία δεν είναι. Η συνεχής ανάπτυξη των έτοιμων προς κατανάλωση αλκοολούχων ποτών οφείλεται στις φιλόδοξες επενδύσεις που λαμβάνουν χώρα στον κλάδο και εστιάζουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία νέων brands.

Μεταξύ των κατηγοριών που απαρτίζουν την αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση αλκοολούχων ποτών ξεχωρίζουν τα κοκτέιλ (πρωτοστατούν δημοφιλή κοκτέιλ όπως τα Μοχίτο, Νεγκρόνι, Κοσμοπόλιταν), τα ποτά που έχουν ως βάση ένα αλκοολούχο και ένα μη αλκοολούχο ποτό (όπως τζιν με τόνικ ή βότκα με σόδα), τα hard seltzers (αλκοολούχα ποτά με λίγες θερμίδες και ανθρακούχο νερό συνήθως αρωματισμένο με διαφορετικές γεύσεις), ποτά με βάση τον καφέ και το τσάι που περιλαμβάνουν και αλκοόλ, καθώς και ποτά που προέρχονται από μίξη κρασιού με σόδα ή ανθρακούχο νερό αρωματισμένο με γεύσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Επενδύσεις 75 εκατ. ευρώ από την Coca-Cola στην Ελλάδα τη διετία 2022-2023 - Τα πλάνα για το εργοστάσιο στο Σχηματάρι

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider