Επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ δρομολογεί στην Ελλάδα τη διετία 2022-2023 η Coca-Cola, επαναδιατυπώνοντας την εμπιστοσύνη της στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.
Όπως αποκάλυψε χθες η Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για την Ελλάδα και την Κύπρο, Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, στο περιθώριο συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας στην Ελλάδα, oι επενδύσεις των 75 εκατ. ευρώ αναπτύσσονται σε πέντε άξονες και αφορούν στην παραγωγική διαδικασία, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη βιώσιμη ανάπτυξη, τον άνθρωπο και την αγορά. Ειδικότερα, στο mega plant στο Σχηματάρι – στο μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή εργοστάσιο αναψυκτικών και χυμών της χώρας – προβλέπεται να προστεθεί μια νέα γραμμή παραγωγής το 2023, ενώ προχωρά και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ύψους 2 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα θα δρομολογηθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε το εργοστάσιο να καλύπτεται πλήρως από δίκτυο 5G την επόμενη χρονιά.
«Τρέχουμε μια διαδικασία ισχυρής αναβάθμισης του εργοστασίου στο Σχηματάρι, το οποίο όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο εξυπηρετεί κι άλλες χώρες κι άλλες αγορές», εξήγησε η κυρία Αναργύρου-Νίκολιτς, τονίζοντας πως βασική προτεραιότητα της εταιρείας παραμένει πάντοτε η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, μέσα από ένα συνεχώς εξελισσόμενο χαρτοφυλάκιο, που να είναι σε θέση να καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Στα 150 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις στην πενταετία
Οι επενδύσεις των 75 εκατ. ευρώ της διετίας 2022-2023 έρχονται σε συνέχεια του επενδυτικού προγράμματος 75,6 εκατ. ευρώ που έτρεξε η εταιρεία στην τριετία 2019-2021 για τον σχηματισμό παγίου κεφαλαίου και παρά το δύσκολο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον στη σκιά της υγειονομικής κρίσης που πυροδότησε η πανδημία του κορονοϊού. «Εν μέσω πανδημίας ξεκινήσαμε την παραγωγή του Monster στο Σχηματάρι», ανέφερε ενδεικτικά η κυρία Αναργύρου-Νίκολιτς.
«Ετοιμαζόμαστε για μια πολύ καλή σεζόν το 2023»
Σύμφωνα με τη Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για την Ελλάδα και την Κύπρο, το 2022 καταγράφηκε μια πολύ καλή τουριστική σεζόν στην Ελλάδα, η οποία «κρατάει ακόμη» και η οποία έχει παρέχει πολύ σημαντική στήριξη στις πωλήσεις της εταιρείας. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισαν οι άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις στο horeca.
Μάλιστα, η ίδια προβλέπει πως, παρά τις προκλήσεις, ο εγχώριος τουριστικός κλάδος θα πρωταγωνιστήσει και το 2023, συμβάλλοντας τα μέγιστα στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. «Προετοιμαζόμαστε για μια πάρα πολύ καλή σεζόν και το 2023», εκτίμησε.
«Στα ύψη τα κόστη, παρακολουθούμε καθημερινά τον πληθωρισμό»
Σχολιάζοντας την τρέχουσα συγκυρία, η κυρία Αναργύρου-Νίκολιτς παραδέχθηκε πως «δεν υπάρχει νοικοκυριό ή επιχείρηση που δεν επηρεάζεται από την ανοδική πορεία του πληθωρισμού». «Είναι ένα θέμα που μας αφορά όλους και το παρακολουθούμε», σημείωσε, εξηγώντας πως η εκτόξευση του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας ρίχνουν «βαριά» τη σκιά τους στην εταιρεία «όπως και σε κάθε άλλη επιχείρηση». Η Coca Cola κατόρθωσε να απορροφήσει το μεγαλύτερο ποσοστό των αυξήσεων που καταγράφηκαν στα κόστη, ωστόσο από τις αρχές του 2022 προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση των τιμών κατά 6,9%.
Σε ό,τι αφορά τις αναταράξεις που σημειώνονται στην εφοδιαστική αλυσίδα, παραδέχθηκε ότι μπορεί τώρα το φαινόμενο να είναι σε ύφεση, ωστόσο η εταιρεία λαμβάνει ήδη ως δεδομένο ότι οι καθυστερήσεις θα συνεχιστούν, προκαλώντας πολλά εμπόδια στην ομαλή ροή της αλυσίδας. «Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο ιδίως σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές», σημείωσε.
«Πρέπει να βρεθεί σωστό μοντέλο λειτουργίας για το καλάθι του νοικοκυριού»
Αναφερόμενη στο «καλάθι του νοικοκυριού», που αναμένεται να ριχτεί στη μάχη κατά της ακρίβειας από τις αρχές Νοεμβρίου, η κυρία Αναργύρου-Νίκολιτς έκανε λόγο για μια σημαντική πρωτοβουλία, καθιστώντας παράλληλα σαφές πως είναι αναγκαίο να βρεθεί ένα σωστό μοντέλο λειτουργίας του εν λόγω μέτρου που «μας απασχολεί όλους». Μάλιστα, κληθείσα να τοποθετηθεί για την απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης να αφαιρέσει, όπως όλα δείχνουν, από το «καλάθι» του νοικοκυριού, τα αναψυκτικά και το εμφιαλωμένο νερό, προκειμένου να πάρουν τη θέση τους τα όσπρια και το αλεύρι για όλες τις χρήσεις, η ίδια εκτίμησε πως «θα έπρεπε να είναι μέσα και τα αναψυκτικά».
Νέος Γενικός Διευθυντής της Coca-Cola Hellas για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα ο Σταύρος Μουρελάτος
«Η Ελλάδα αποτελεί διαχρονικά μια από τις πέντε πιο σημαντικές χώρες για τον όμιλο», σχολίασε από την πλευρά του ο Σταύρος Μουρελάτος που ανέλαβε καθήκοντα Γενικού Διευθυντή της Coca-Cola Hellas με ευθύνη για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα τον Σεπτέμβριο. Και μπορεί να μην έχει ακόμη κλείσει ούτε δύο μήνες στο νέο του πόστο, ο κ. Μουρελάτος ωστόσο βρίσκεται στον όμιλο εδώ και 12 χρόνια, έχοντας περάσει από νευραλγικές θέσεις σε Δανία, Ιταλία, Αυστρία και Σουηδία.
Ο κ. Μουρελάτος χαρακτήρισε «πηγή ταλέντων» την Ελλάδα για τον όμιλο, θέτοντας ως απόλυτη προτεραιότητα της Coca Cola τη διαρκή εξέλιξη των προϊόντων που προσφέρει στους καταναλωτές. «Η Ελλάδα ηγείται της προσπάθειας για τη μείωση της ζάχαρης εδώ και 20 χρόνια. Πλέον 19 από τα 20 προϊόντα μας είναι σε θέση να προσφέρουν εναλλακτική χωρίς ζάχαρη», εξήγησε.
«Για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται 6 ευρώ στην ελληνική οικονομία»
Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκαν τα βασικά σημεία μελέτης που εκπόνησε το ΙΟΒΕ για το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας στην Ελλάδα, η οποία, σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του Ιδρύματος, Νίκο Βέττα, επιβεβαιώνει «την ανθεκτικότητα του συστήματος της Coca Cola στην Ελλάδα».
Ειδικότερα, το 2021 η άμεση, έμμεση και προκαλούμενη επίδραση στην ελληνική οικονομία από το σύνολο της αλυσίδας αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα άγγιξε τα 1,3 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 0,7% του ΑΕΠ και πλησιάζοντας πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019 (1,4 δισ. ευρώ), έχοντας υποχωρήσει στα 1,1 δισ. ευρώ το 2020. Πλέον, για κάθε ένα ευρώ προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται έξι ευρώ στην ελληνική οικονομία. Το αποτύπωμα της εταιρείας συνδέεται και με τα έσοδα του κράτους που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, με τη συνολική συνεισφορά το 2021 να ανέρχεται στα 515 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους.
Μέσα από τη δραστηριότητα της Coca-Cola στην Ελλάδα προκύπτει σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση που αντιστοιχεί σε υποστήριξη 32.800 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας, ήτοι το 0,7% της συνολικής απασχόλησης, καθώς για κάθε μια άμεση θέση εργασίας στην Coca-Cola στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 16 θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμβολή της Coca-Cola στην Ελλάδα διατηρήθηκε και κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, όπου λόγω των συνθηκών υπήρξε συρρίκνωση των μεγεθών της οικονομίας. Το 2021, η συμβολή από την άμεση δραστηριότητα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σε ό,τι αφορά το μέτωπο της βιώσιμης ανάπτυξης, η εταιρεία προχώρησε την τριετία 2019-2021 στη διάθεση ποσού ύψους 4,6 εκατ. ευρώ για κοινωνικά προγράμματα (Empowered, Zero Waste Future και Zero Drop), ενώ το 2021 πραγματοποίησε δωρεά 1,8 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση και την αναδάσωση της περιοχής της Βαρυμπόμπης, μετά την καταστροφική πυρκαγιά. Παράλληλα, δρομολόγησε επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ για την κατάργηση της πλαστικής μεμβράνης στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου μέσω του νέου τύπου συσκευασίας KeelClipTM (2021).
Φέτος η εταιρεία συμπληρώνει 53 χρόνια απρόσκοπτης παραγωγικής και εμπορικής δραστηριότητας στην ελληνική αγορά, με τις πωλήσεις της σε αναψυκτικό να ανέρχονται στα 553.497 εκατ. λίτρα προϊόντων. Με 4 εργοστάσια σε Σχηματάρι, Ηράκλειο Κρήτης, Αίγιο και Αταλάντη, παράγει εδώ το 96% των προϊόντων της, έχοντας αναπτύξει 113.889 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα και απασχολώντας 1.860 εργαζόμενους.