Η διοίκηση της Turkish Airlines σκοπεύει να συστήσει ξεχωριστή εταιρεία για την χαμηλού κόστους αεροπορική που είναι θυγατρική της, την AnadoluJet, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomerg.
H κίνηση έρχεται καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια -που είχε πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού- ανακάμπτει, με την AnadoluJet να εμφανίζει πληρότητα 90% στις πτήσεις της έναντι πληρότητας του ομίλου της Turkish Airlines στο 80%.
Το μετοχικό κεφάλαιο του νέου εταιρικού σχήματος θα ανήκει κατά 100% στην Turkish Airlines, με την τουρκική κυβέρνηση να έχει το 49% του μετοχικού ποσοστού της Turkish Airlines. Ωστόσο, η αποκοπή της AnadoluJet θα καταστήσει ευκολότερη στο μέλλον μια πιθανή πώληση της εταιρείας σε ιδιώτες.
Η AnadoluJet ιδρύθηκε το 2088 και διαθέτει ένα στόλο 63 μικρών αεροσκαφών. Η πλειονότητα των πτήσεων της είναι για ταξίδια στο εσωτερικό της Τουρκίας, αλλά η διοίκηση της στοχεύσει σε περισσότερα δρομολόγια προς την Ευρώπη όταν ολοκληρωθεί η σύσταση του νέου εταιρικού σχήματος.
Σημειώνεται πως η Turkish Airlines ήταν στην 4η θέση με τις περισσότερες εμπορικές πτήσεις αερομεταφορών στον κόσμο για το 2021, πίσω από την Qatar Airways, την Emirates και την Korean Air Lines, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων (IATA).
Μετά από τις ανακοινώσεις για το spin off της AnadoluJet, η μετοχή της Turkish Airlines έφτασε να καταγράφει κέρδη έως και 7,7% στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης.
Επέκταση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής
Σημειώνεται πως ο πρόεδρος της Turkish Airlines, Αχμέτ Μπολάτ, ανέφερε μιλώντας σε συνέδριο αεροπορικών επιχειρήσεων στην Κωνσταντινούπολη πως η τουρκική εταιρεία σκοπεύει να αυξήσεις τον αριθμό των πτήσεων της προς τη Βόρεια Αμερική.
Η εν λόγω αγορά αποτέλεσε το 22% των συνολικών εσόδων της Turkish Airlines για το γ' τρίμηνο του 2022, όταν πριν από την πανδημία του κορονοϊού αποτελούσε το 15% των συνολικών εσόδων.