Σε νέες κατηγορίες προϊόντων «δοκιμάζει» τις δυνάμεις της η ΔΩΔΩΝΗ - Πού στοχεύει

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε νέες κατηγορίες προϊόντων «δοκιμάζει» τις δυνάμεις της η ΔΩΔΩΝΗ - Πού στοχεύει
Είσοδο στην αγορά των σνακ πραγματοποιεί η ιστορική γαλακτοβιομηχανία της Ηπείρου ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής. Είχε προηγηθεί την περασμένη άνοιξη η είσοδός της στην κατηγορία των φυτικών προϊόντων. Πού ποντάρει η εταιρεία, ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει και τι σχεδιάζει για το μέλλον.

Τις δυνάμεις της σε νέες κατηγορίες δοκιμάζει η ΔΩΔΩΝΗ, ακολουθώντας τις διατροφικές ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και επενδύοντας σταθερά στην ενίσχυση της ποικιλίας ενός προϊοντικού χαρτοφυλακίου υψηλής ποιότητας.

Ειδικότερα, η ιστορική γαλακτοβιομηχανία της Ηπείρου ανακοίνωσε την είσοδό της στην κατηγορία των αλμυρών σνακ, συστήνοντας στο καταναλωτικό κοινό τα Baked Cheese Thins, ένα τραγανό σνακ υψηλής διατροφικής αξίας, ψημένο με 100% Φέτα Π.Ο.Π ΔΩΔΩΝΗ, κατάλληλο για κάθε στιγμή της ημέρας.

Με επίκεντρο τη φιλοσοφία για ποιοτικά και αγνά προϊόντα, τα νέα Baked Cheese Thins συνδυάζουν την ιστορία της εταιρείας με τις σύγχρονες τεχνικές παραγωγής σνακ. Συγκεκριμένα, παράγονται μόνο με φυσικά συστατικά, είναι ιδανικά για χορτοφάγους (vegetarians), ενώ δεν περιέχουν γλουτένη και ξηρούς καρπούς. Παράλληλα, αποτελούν φυσική πηγή πρωτεΐνης (17gr ανά 100gr προϊόντος) η οποία προέρχεται από την υψηλή περιεκτικότητα στο τυρί. Υγιεινά, τραγανά και χορταστικά, οι καταναλωτές μπορούν πλέον να τα βρουν σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, σε τρεις γεύσεις: Tomato & Oregano, Jalapeno Chilli και Caramelised Onion.

«Χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και λειτουργίας, επενδύουμε σταθερά στο να παρέχουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας, χρησιμοποιώντας τις καλύτερες πρώτες ύλες. Δίνοντας έμφαση στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, στη ΔΩΔΩΝΗ η φιλοσοφία μας στραμμένη στο υπερσύγχρονο R&D τμήμα μας και γύρω από το πώς θα αναπτύξουμε ένα νέο προϊόν. Τα Baked Cheese Thins, ψημένα με την αγαπημένη φέτα Π.Ο.Π ΔΩΔΩΝΗ, αποτελούν μια νέα, υγιεινή πρόταση για όλα τα μέλη της οικογένειας, εμπλουτίζοντας έτσι το ευρύ χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας στην αγορά, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές στους Έλληνες και διεθνείς καταναλωτές», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΩΔΩΝΗ, Μιχάλης Παναγιωτάκης, με αφορμή την κυκλοφορία του νέου προϊόντος.

Η διασφάλιση ποιότητας για την παραγωγή προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία είναι άλλωστε μια διαρκής προσπάθεια για τη ΔΩΔΩΝΗ, καθώς και ένας από τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους ξεδιπλώνει την αναπτυξιακή της στρατηγική.

Μόλις τον περασμένο Απρίλιο, η γαλακτοβιομηχανία ανακοίνωσε την είσοδό της και στην κατηγορία των φυτικών προϊόντων, συστήνοντας στην αγορά τα Plant’d, νέα φυτικά επιδόρπια με βάση τη βρώμη, κατάλληλα για όσους επιλέγουν μια vegan διατροφή ή μία διατροφή με λιγότερα γαλακτοκομικά. Πρόκειται για προϊόντα που παράγονται από εξαίρετης ποιότητας φυσικά συστατικά με βάση τη βρώμη και φυτικές πρωτεΐνες μπιζελιού. Δεν περιέχουν λακτόζη, φοινικέλαιο, σόγια, ξηρούς καρπούς και συντηρητικά, ενώ φέρουν την πιστοποίηση V-Label, η οποία αποτελεί ένα διεθνώς αναγνωρισμένο και καταχωρημένο σύμβολο σήμανσης προϊόντων που είναι κατάλληλα για vegan και vegeterian κοινό, με τη ΔΩΔΩΝΗ να αποτελεί τη μοναδική γαλακτοβιομηχανία στη χώρα μας που έχει την συγκεκριμένη πιστοποίηση στη συσκευασία, για τα φυτικά της επιδόρπια.

Με περισσότερες από 12 προϊοντικές κατηγορίες και πάνω από 100 ξεχωριστούς κωδικούς, η ΔΩΔΩΝΗ συνεχίζει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις και να επενδύει στην ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων της, ενώ όπως έχει δηλώσει κατά το πρόσφατο παρελθόν ο κ. Παναγιωτάκης, «η ΔΩΔΩΝΗ αποτελεί ζωντανό παράδειγμα μιας εταιρείας που εξελίσσεται συνεχώς και προοδεύει».

Η γαλακτοβιομηχανία της Ηπείρου που δραστηριοποιείται στον ευρύτερο κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων και ειδικότερα στην παραγωγή και εμπορία φέτας, σκληρών τυριών, γιαούρτης, καθώς και την παραγωγή και διάθεση φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος, βουτύρου, προϊόντων φυτικής προέλευσης και προϊόντων αλειμμάτων και λοιπών γαλακτοκομικών προϊόντων, παρουσίασε και το 2021 νέα προϊόντα, όπως γιαούρτι χωρίς λακτόζη, γιαούρτι φρούτων, φυτικό λευκό τυρί, spreads με βάση τυρί και γιαούρτι, καθώς και σνακ στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Καμπανάκι» για την τιμή του γάλακτος

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2021 που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ στα τέλη του περασμένου Αυγούστου, η γαλακτοβιομηχανία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη διακύμανση των τιμών των πρώτων υλών, ιδιαίτερα της τιμής του γάλακτος, η οποία αποτελεί το κύριο κόστος της εταιρείας και ανέρχεται περίπου στο 85% του κόστους παραγωγής. Μαζί με τις τιμές του γάλακτος, η ενέργεια και τα υλικά συσκευασίας έχουν αυξανόμενη τάση, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας σε συνδυασμό με τις στρατιωτικές ενέργειες στην Ουκρανία. Ωστόσο, ο όμιλος έχει αναπτύξει και εγκρίνει σχέδιο αντιμετώπισης, ενώ σε κάθε περίπτωση η διοίκηση παρακολουθεί συνεχώς τις συνθήκες που δημιουργούνται στις χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος και στην παγκόσμια οικονομία και προσαρμόζει, ανάλογα τη στρατηγική της.

Το 2021 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 4% και ανήλθε σε 119,88 εκατ. ευρώ, έναντι 115,40 εκατ. ευρώ το 2020. Αντίστοιχα, για τον όμιλο ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 3% στα 141,44 εκατ. ευρώ από 137,98 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Το περιθώριο μικτού κέρδους, σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών ανήλθε σε 17,6% για την εταιρεία και 16,4% για τον όμιλο, συγκρινόμενο με 20,4% και 19,4% το 2020 αντίστοιχα, με τη μείωση να οφείλεται στις ιστορικά υψηλές τιμές του πρόβειου γάλακτος, της ενέργειας και των υλικών συσκευασίας, αλλά και να μετριάζεται εν μέρει από τη λειτουργική εξοικονόμηση και εν συνεχεία από τις αυξήσεις των τιμών πώλησης.

Το EBITDA της εταιρείας υποχώρησε στα 9,12 εκατ. ευρώ από 13,13 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας μείωση 31%, ενώ για τον όμιλο υποχώρησε στα 10,05 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 34% έναντι των 15,15 εκατ. ευρώ της αμέσως προηγούμενης χρήσης. Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων της εταιρείας μειώθηκαν στα 6,03 εκατ. ευρώ το 2021 από 10,27 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ για τον όμιλο διαμορφώθηκαν στα 6,22 εκατ. ευρώ από 11,66 εκατ. ευρώ το 2020. Τα καθαρά κέρδη για την εταιρεία υποχώρησαν στα 1,77 εκατ. ευρώ το 2021 από 4,46 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ για τον όμιλο μειώθηκαν στα 1,25 εκατ. ευρώ από 5,02 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Η ΔΩΔΩΝΗ ιδρύθηκε στις 17 Απριλίου 1963, ενώ για σχεδόν έξι δεκαετίες παράγει αμιγώς ελληνικά γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα, χρησιμοποιώντας 100% ελληνικό αγελαδινό, κατσικίσιο και πρόβειο γάλα που συλλέγεται καθημερινά από ένα διευρυμένο δίκτυο 5.500 Ελλήνων παραγωγών που δραστηριοποιούνται κυρίως στην περιοχή της Ηπείρου. Οι κεντρικές εγκαταστάσεις, τα γραφεία και το εργοστάσιο παραγωγής βρίσκονται στα Ιωάννινα, ενώ ο όμιλος διατηρεί υποκαταστήματα στη Θήβα (και εργοστάσιο παραγωγής), την Αττική, τη Θεσσαλονίκη, τη Λεμεσό της Κύπρου (και εργοστάσιο παραγωγής), καθώς και γραφεία σε Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Το 2021 το αμερικανικό fund CVC Capital Partners απέκτησε πλειοψηφικό ποσοστό στη ΔΩΔΩΝΗ, η οποία διαθέτει πλέον περισσότερα από 10.000 σημεία πώλησης στην εγχώρια αγορά και εξαγωγική δραστηριότητα σε πάνω από 50 χώρες του κόσμου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ΔΩΔΩΝΗ συστήνει τα νέα Τραγανά Σνακ Φέτας

Πώς υπολογίζουν οι αεροπορικές το επιπρόσθετο κόστος για το περιβάλλον που χρεώνουν στα εισιτήρια

Καταιγισμός πληρωμών το επόμενο τετραήμερο - Πότε καταβάλλονται συντάξεις, επιδόματα και επιταγή ακρίβειας

gazzetta
gazzetta reader insider insider