Τι προβλέπει η προκήρυξη της δράσης «Πράσινα ΤΑΞΙ» με «σφραγίδα» του Ταμείου Ανάκαμψης – Οι επιδοτήσεις, οι δικαιούχοι, οι όροι 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι προβλέπει η προκήρυξη της δράσης «Πράσινα ΤΑΞΙ» με «σφραγίδα» του Ταμείου Ανάκαμψης – Οι επιδοτήσεις, οι δικαιούχοι, οι όροι 
Αντικείμενο ο καθορισμός όρων, προϋποθέσεων της διαδικασίας για την ενίσχυση της αγοράς ή χρονομίσθωσης (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ (ΒEV), με ταυτόχρονη υποχρεωτική απόσυρση παλαιού, καθώς και της αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος.

Η προκήρυξη της Δράσης με τίτλο «ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ», που θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με «υπογραφή» των υπουργών ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ κα ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΥΠΟΔΟΜΩΝ «ανέβηκε» στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με ημερομηνία 28 Δεκεμβρίου 2022. Από την παρούσα απόφαση προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό η οποία για τα έτη 2022-2024 ανέρχεται σε 39.940.000 ευρώ, η οποία θα καλυφθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Για το έτος 2022 έχουν εγκριθεί πιστώσεις ύψους 16.050.400 ευρώ. Το αντικείμενο της Πρόσκλησης περιλαμβάνεται στο Υποέργο 2 της Δράσης: «16924 - Ηλεκτροκίνηση Συγκοινωνιών» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Κάθε ιδιοκτήτης άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ που επιθυμεί να συμμετάσχει στη δράση μπορεί να υποβάλλει αίτημα στην επίσημη ιστοσελίδα της Δράσης https:// prasinataxi.gov.gr, η οποία του επιτρέπει να κάνει την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Στο ΦΕΚ γίνονται αναφορές μέχρι και για απόκτηση (αγορά και εγκατάσταση) σημείου επαναφόρτισης η/ο ή τα σημεία επαναφόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (ΑC), για τη διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης, τις υποχρεώσεις των δικαιούχων κ.α.

Σκρέκας: «Ενισχύουμε με 22.500 ευρώ την αντικατάσταση 2.000 παλαιών ΤΑΞΙ με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα»

Προ ημερών μόλις, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, δήλωσε ότι «η κυβέρνηση, πιστή στην δέσμευσή της για ουσιαστική προώθηση της πράσινης μετάβασης, προχωρεί σε μια ακόμα πρωτοβουλία θέτοντας σε κίνηση το πρόγραμμα «Πράσινα ΤΑΞΙ» προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. Με αυτό βοηθούμε 2.000 επαγγελματίες οδηγούς ΤΑΞΙ, ενισχύοντας με 22.500 ευρώ καθέναν από αυτούς, προκειμένου να αντικαταστήσουν το παλαιό τους όχημα με νέο, αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό θα τους βοηθήσει να εξοικονομούν κόστος, να παρέχουν ποιοτικότερες υπηρεσίες στους πελάτες τους και να μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Έτσι στηρίζουμε έμπρακτα πολλούς επαγγελματίες και παράλληλα, ερχόμαστε ακόμη πιο κοντά στον εθνικό μας στόχο για το 2030, σύμφωνα με τον οποίο ένα στα τρία νέα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά».

Από τις 9 Ιανουαρίου 2023 αρχίζει η υποβολή αιτήσεων και παράλληλα τίθεται σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης https://prasinataxi.gov.gr. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η 31η Δεκεμβρίου 2023. Mε το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες οχήματος ΤΑΞΙ, για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ καθώς και της αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος. Η επιδότηση (οικολογικό bonus) ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να αγγίζει τις 17.500 ευρώ και την υποχρεωτική απόσυρση οχήματος ΤΑΞΙ, να επιβραβεύεται με 5.000 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.

Ωφελούμενοι του προγράμματος

· Όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.

· Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες/συγκύριοι), η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων.

· Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια.

· Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ΤΑΞΙ. Το ποσό επιδότησης για την απόσυρση συνυπολογίζεται στο τελικό ποσό του οικολογικού bonus.

Η ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών, ορίζεται η 1η Δεκεμβρίου του 2021, από τις οποίες εξαιρούνται οι δαπάνες που αφορούν την προκαταβολή για την παραγγελία του οχήματος.

Ύψος ενισχύσεων – Επιπλέον bonus

Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) οχήματα ταξί η επιδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ), με μέγιστο ποσό τις 17.500 ευρώ.

Η υποχρεωτική απόσυρση οχήματος ΤΑΞΙ επιβραβεύεται με 5.000 ευρώ.

IΗ αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, για εγκατάσταση σε οικιακό περιβάλλον ή σε χώρο στάθμευσης επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 500 ευρώ και είναι προαιρετική.

Στις περιπτώσεις που η άδεια είναι ατομική:

Για τις κατηγορίες ΑμεΑ, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ.

Για τις κατηγορίες οικογενειών με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ.

Για νέους έως 29 ετών, που είναι ήδη κάτοχοι άδειας οχήματος ΤΑΞΙ, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ.

Στην περίπτωση που οι δικαιούχοι με βάση την υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ είναι παραπάνω από ένας, και καθένας από αυτούς τυχαίνει να ανήκει στις ως άνω ειδικές κατηγορίες, το ποσό της προσαύξησης που δικαιούται ανάλογα με την κάθε ειδική κατηγορία υπολογίζεται με βάση το ποσοστό, που του αναλογεί στην υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ.

Αντικείμενο της δράσης

Για να επανέλθουμε στο σχετικό ΦΕΚ, όπως αναφέρεται, αντικείμενο της δράσης είναι ο καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας για την ενίσχυση της αγοράς ή χρονομίσθωσης (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ (ΒEV), με ταυτόχρονη υποχρεωτική απόσυρση παλαιού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ, καθώς και της αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος (η/ο). Η επενδυτική συνιστώσα για την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων θα συμμορφώνεται με την τεχνική καθοδήγηση σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης», με ιδιαίτερη αναφορά στην απόσυρση παλαιότερων οχημάτων που πραγματοποιείται από εξουσιοδοτημένη εγκατάσταση επεξεργασίας, σύμφωνα με την οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (2000/53/ΕΚ). Φορέας υλοποίησης της παρούσας δράσης ορίζεται το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Στόχος της Δράσης

Οι σημαντικά αυξανόμενες ανάγκες για μεταφορικό έργο δημιουργούν περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την ατμοσφαιρική ρύπανση που σημειώνεται στην πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών αστικών κέντρων εκλύοντας ρύπους ιδιαίτερα επιβλαβείς τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για το συνολικό οικοσύστημα (οξείδια του θείου, του αζώτου, όζον, μικροσωματίδια PM2,5/PM10 και λοιπά). Αντίστοιχα προς τις Ευρωπαϊκές πόλεις, στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος είναι ιδιαιτέρως έντονο. Βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον και ευνοούν την ατμοσφαιρική ρύπανση είναι αφενός μεν ο ιδιαίτερα υψηλός μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ που είναι τα 16,6 έτη αφετέρου δε η τεχνολογία των κινητήρων που σύμφωνα με σχετικές μελέτες το 50% του στόλου ΙΧ που κυκλοφορούν είναι παρωχημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με το 90% του στόλου να αφορά κινητήρες βενζίνης, ενώ στον αντίποδα τα οχήματα χαμηλών ρύπων (υβριδικά, ηλεκτρικά, φυσικό αέριο) δεν ξεπερνούν το 1% του στόλου.

Ο στόλος των Ε.Δ.Χ. οχημάτων ΤΑΞΙ αριθμεί περίπου 28.500 οχήματα σε όλη την Επικράτεια εκ των οποίων μόλις τα 2.400 είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO6, δηλαδή ποσοστό μόλις 8,5%. Σκοπός της δράσης «ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ» αποτελεί η προώθηση της ηλεκτροκίνησης και η διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στο στόλο των Ε.Δ.Χ. οχημάτων ΤΑΞΙ που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας. Η υποχρέωση απόσυρσης δημιουργεί μια σημαντική ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό των στόλων των Ε.Δ.Χ. οχημάτων ΤΑΞΙ και τον σταδιακό εξηλεκτρισμό του μέσω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης και των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών ρύπων.

Επιπλέον η αναγκαιότητα του εκσυγχρονισμού του στόλου των ΤΑΞΙ στη Ελλάδα προκύπτει και από τη μεσοπρόθεσμη στρατηγική για την κινητικότητα μηδενικών και χαμηλών ρύπων (έως 50gr CO2 /χιλιόμετρο) σύμφωνα με την οποία ο στόχος που έχει τεθεί για το 2030 είναι ένα στα τρία νέα οχήματα να είναι ηλεκτρικό.

Η νέα δράση «ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ» εντάσσεται στα εμβληματικά έργα που επιδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και συμβάλλει στους ακόλουθους πυλώνες του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας: - Πράσινη Μετάβαση, καθώς επιτυγχάνεται σημαντική μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που οφείλονται στις μεταφορές. - Έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς πράσινη κινητικότητα. - Κοινωνική και εδαφική συνοχή, καθώς θα ενισχυθεί η απασχόληση στους τομείς που σχετίζονται με την αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης(αυτοκίνητα, συνεργεία, συντηρητές και τεχνίτες, φορτιστές).

Η επίτευξη των παραπάνω στόχων της δράσης θα συντελέσει στη: α) Μείωση των εκπομπών CO2 και την προστασία της ατμόσφαιρας και του κλίματος, ως απόρροια της μείωσης της χρήσης ορυκτών καυσίμων. β) Μείωση εκπομπών επιβλαβών αερίων ρύπων (ΝΟx) για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, ειδικά εντός των ελληνικών πόλεων, όπου καθίσταται μεγαλύτερη ανάγκη. Η συνολική επένδυση χρηματοδοτείται από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τα έτη 2022-2024.

Τελικοί Αποδέκτες

Ωφελούμενοι/τελικοί αποδέκτες από τα οικονομικά κίνητρα της παρούσας δράσης και της απόσυρσης παλαιού οχήματος αποτελούν όλοι οι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας EURO5 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας, και οι οποίοι διαθέτουν κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) 49.32 «Εκμετάλλευση ταξί». Ως ιδιοκτήτες νοούνται όσοι κατέχουν το εκατό τοις εκατό (100%) της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες/συγκύριοι) η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά για όλους τους συγκύριους.

Κάθε ωφελούμενος/τελικός αποδέκτης:

- Δικαιούται αγοράς ή σύναψης επαγγελματικής χρονομίσθωσης (leasing) ενός (1) αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων CO2 (ΒEV) ανά άδεια στην οποία συμμετέχει ή είναι μοναδικός κύριος αυτής. Επισημαίνεται ότι το ανώτατο όριο της ενίσχυσης σύμφωνα με το άρθρο 3 του Κανονισμού De Minimis, δυνάμει του οποίου το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται σε μια ενιαία επιχείρηση δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. - Δύναται να είναι ατομική επιχείρηση ή εταιρεία.

- Υποχρεούται να προβεί σε απόσυρση παλαιού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ. Το ποσό επιδότησης για την απόσυρση αυτή συνυπολογίζεται στο τελικό ποσό του οικολογικού bonus. Επιπλέον, υποχρεούται να προβεί σε οριστικό αποχαρακτηρισμό και απόσυρση παλαιού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ σύμφωνα με τις περ. α’ και β’ της παρ. 5 του άρθρου 89 του ν. 4070/2012 και της παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 4530/2018 (Α’ 59), παραδίδοντας τα οχήματα σε συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης ή σε σημεία συλλογής κατά την έννοια του άρθρου 2 του π.δ. 116/2004 (Α’ 81).

- Δικαιούται την επιπλέον ενίσχυση μέσω της υποχρεωτικής απόσυρσης παλαιού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ.

- Δικαιούται της επιπλέον ενίσχυσης για την αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης η/ο.

Σημειώνεται ότι: - Οχήματα που αποκτώνται στο πλαίσιο της παρούσας δράσης δεν μπορούν να μεταπωληθούν από τους ωφελούμενους/τελικούς αποδέκτες πριν την παρέλευση διετίας (2 ετών) από την απόκτησή τους.

Προϋπολογισμός της Δράσης (Δημόσια Δαπάνη)

H δράση χρηματοδοτείται από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε ποσό τριάντα εννέα εκατομμυρίων εννιακοσίων σαράντα χιλιάδων ευρώ (39.940.000,00 €). O προϋπολογισμός της δράσης κατανέμεται ανά Περιφέρεια με βάση τη τρέχουσα κατανομή κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. οχημάτων ΤΑΞΙ. Σε περίπτωση μη εξάντλησης των πόρων σε μία Περιφέρεια, οι διαθέσιμοι πόροι δύναται να προστεθούν/ανακατανεμηθούν στους πόρους άλλων Περιφερειών, ακολουθώντας κριτήρια αναλογικής κατανομής ή εξ’ ολοκλήρου σε περίπτωση εξάντλησης πόρων άλλης Περιφέρειας. Ενδεικτικά, για την Αττική Προβλέπονται δαπάνες 19,5 εκατ. ευρώ, για ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 4,7 εκατ. ευρώ, για Δυτική Ελλάδα 2,4 εκατ. ευρώ, για Πελοπόννησο 2 εκατ. ευρώ, για Κρήτη 1,72 εκατ. ευρώ κ.α.

Η διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο πλαίσιο της σχετικής δράσης θα είναι έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023, ενώ η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων θα είναι η 9η Ιανουαρίου 2023.

Ύψος ενισχύσεων και Έναρξη Επιλεξιμότητας Δαπανών

Το ύψος των ενισχύσεων (οικολογικό bonus) για την αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) νέου Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ, επιδότησης αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης η/ο και επιδότησης της απόσυρσης καθορίζεται ως εξής: Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά (ΒEV) Ε.Δ.Χ. οχήματα ΤΑΞΙ το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. με μέγιστο ποσό τις δεκαεπτά χιλιάδες πεντακόσια ευρώ (17.500€). IΙ) Η υποχρεωτική απόσυρση Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ επιβραβεύεται με ποσό ίσο με πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000€) ΙΙΙ) Η αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης η/ο, για εγκατάσταση σε οικιακό περιβάλλον ή σε χώρο στάθμευσης επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους πεντακοσίων ευρώ (500€) και είναι προαιρετική.

Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης η/ο είναι μικρότερη των 500€ προ ΦΠΑ, το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της τιμής αγοράς προ Φ.Π.A.. Επιπλέον, για την περίπτωση που η ιδιοκτησία της άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ είναι ατομική: - Ειδικά για τις κατηγορίες ΑμεΑ, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000 €) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά ηλεκτρικού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ. - Ειδικά για τις κατηγορίες των οικογενειών με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000 €) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά ηλεκτρικού Ε.Δ.Χ οχήματος ΤΑΞΙ. - Ειδικά για νέους που κατά το έτος υποβολής της αίτησης υπαγωγής η ηλικία τους δεν υπερβαίνει τα είκοσι εννέα (29) έτη και είναι ήδη κάτοχοι άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000 €) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά ηλεκτρικού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ.

Στην περίπτωση που οι δικαιούχοι με βάση την υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ είναι άνω του ενός, και έκαστος εξ αυτών τυχαίνει να ανήκει στις ως άνω ειδικές κατηγορίες, το ποσό της προσαύξησης που δικαιούται ανάλογα με την εκάστη ειδική κατηγορία υπολογίζεται με βάση το ποσοστό που του αναλογεί στην υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ.

Επιλέξιμα Οχήματα προς Αγορά ή Χρονομίσθωση

Για τις ανάγκες της δράσης επιλέξιμα οχήματα θεωρούνται όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων CO2 (ΒEV). Απαραίτητη προϋπόθεση για το όχημα που επιλέγεται είναι να φέρει έγκριση τύπου. Σε ότι αφορά τους ωφελούμενους/τελικούς αποδέκτες η απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος έχει οριστεί ως υποχρεωτική. Πιο συγκεκριμένα, επιλέξιμα είναι τα μηχανοκίνητα οχήματα κατηγορίας Μ1, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2018/858 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (30.05.2018). (Κατηγορία M1: μηχανοκίνητα οχήματα με όχι περισσότερες από οκτώ θέσεις καθημένων επιπλέον της θέσης του οδηγού και χωρίς χώρο για όρθιους επιβάτες).

Τα χρονικά περιθώρια

Μετά από έγκριση του Φορέα Υλοποίησης, επιτρέπεται η παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης της αίτησης, ήτοι των δώδεκα (12) μηνών για τους οποίους η έγκριση του θεωρείται ενεργή, για επιπλέον διάστημα τριών (3) μηνών. Η ανωτέρω παράταση δύναται να δοθεί μόνο μία (1) φορά. Για τη χορήγηση της εν λόγω παράτασης ο ωφελούμενος/τελικός αποδέκτης θα πρέπει να υποβάλλει αίτημα αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα, αναρτώντας τυχόν υποστηρικτικά έγγραφα. Το αίτημα πρέπει να υποβληθεί το αργότερο τρεις (3) ημέρες πριν το πέρας της προθεσμίας για την οποία γίνεται το αίτημα παράτασης. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήματος παράτασης πέραν της 30ης.06.2024 και η καταβολή της επιδότησης δεν θα πρέπει να ξεπερνά την 31η.12.2024.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider