Πλήγμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αποδεικνύονται για άλλη μια φορά τα παρατεταμένα σημεία συμφόρησης στην προσφορά όσον αφορά στα τσιπ, στις ναυτιλιακές μεταφορές και τις πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση των προοπτικών, ιδιαίτερα στην Ευρώπη όπου οι υψηλές τιμές ενέργειας αυξάνουν τον πληθωρισμό στα ύψη.
«Θύμα» των παραπάνω παραγόντων αποτέλεσε και η Volkswagen η οποία κατέγραψε μείωση 7% στις πωλήσεις της για το 2022, παραδίδοντας 8,3 εκατ. οχήματα μέσα στη χρονιά, ενώ παρέμεινε πρώτη στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αύξηση 26%.
Κατά το β’ εξάμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν 12%, ωστόσο σε ετήσια βάση τα στοιχεία «χαντακώθηκαν» από την πτώση άνω του ενός πέμπτου κατά το α’ εξάμηνο, εξαιτίας των ζητημάτων που προέκυψαν στις εφοδιαστικές αλυσίδες από τον πόλεμο στην Ουκρανία και από τους περιορισμούς στην Κίνα ελέω πανδημίας.
Οι παραδόσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 26% σε 572.100 οχήματα, αντιπροσωπεύοντας το 6,9% του συνόλου, χάνοντας τον στόχο της VW μεταξύ 7% και 8%. Τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ήταν το VW ID.4 και το Audi e-tron.