Τι σηματοδοτεί η είσοδος της Καλλιμάνης στην αγορά του τόνου

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι σηματοδοτεί η είσοδος της Καλλιμάνης στην αγορά του τόνου
Νέες ισορροπίες στην αγορά του κονσερβοποιημένου τόνου δημιουργεί η είσοδος της Καλλιμάνης. Η δυναμική επάνοδός της στο χώρο, ο ανταγωνισμός και η επόμενη μέρα.

Έτοιμη να… κολυμπήσει στην αγορά του τόνου εμφανίζεται η Καλλιμάνης, επιχειρώντας να ανατρέψει τις ισορροπίες που επικρατούν σε έναν χώρο που παρουσιάζει μεγάλη δυναμική.

Όπως ανακοινώθηκε πριν από μερικά 24ωρα, η εταιρεία Καλλιμάνης, συνώνυμη εδώ και χρόνια της αγοράς κατεψυγμένων αλιευμάτων, αποφάσισε να προχωρήσει στην επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου με την προσθήκη της κατηγορίας του τόνου.

Με την είσοδο της εταιρείας στα προϊόντα ραφιού και συγκεκριμένα στην κατηγορία του κονσερβοποιημένου τόνου, ο ανταγωνισμός αναμένεται να «χτυπήσει κόκκινο» σε μια αγορά όπου πρωταγωνιστούν τα γνωστά προϊόντα Trata της ΚΟΝΒΑ (Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου), αλλά και το δημοφιλές brand Rio Mare.

Τα νέα προϊόντα

Με τα νέα προϊόντα της, η Καλλιμάνης επιδιώκει να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού στην εν λόγω αγορά, διεκδικώντας σημαντικά μερίδια από την πίτα των δύο ισχυρών «παικτών». Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η είσοδός της στην αγορά του κονσερβοποιημένου τόνου γίνεται με μια φιλόδοξη σειρά προϊόντων που περιλαμβάνουν τόνο σε ελαιόλαδο, τόνο σε νερό, τόνο καπνιστό σε φυτικό λάδι, τονοσαλάτες με καλαμπόκι και Mexicana, καθώς και κομμάτια τόνου σε συσκευασίες pouches (φακελάκι) τόσο σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο όσο και σε νερό.

Σύμφωνα με την Καλλιμάνης, ο τόνος προέρχεται κατά 100% από ελεύθερη αλιεία και σχεδόν όλοι οι κωδικοί του, είτε πρόκειται για κονσέρβα, pouch ή τονοσαλάτα, περιέχουν κιτρινόπτερο τόνο, που θεωρείται μια premium ποικιλία.

Στόχος της εταιρείας είναι η τοποθέτηση των προϊόντων τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Η «επάνοδος» στην αγορά με τη στήριξη των Τούρκων ιδιοκτητών

Η διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Καλλιμάνης αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στο στόχο για δυναμική επάνοδο του brand στην αγορά, καθώς η εταιρεία επιχειρεί τους τελευταίους μήνες να ξανασυστηθεί στο κοινό, μετά τη διάσωσή της από τον τουρκικό όμιλο Dardanel.

Η εταιρεία έχει βάλει πλώρη να ταράξει εκ νέου τα νερά στην αγορά των αλιευμάτων, εκεί όπου πρωταγωνιστούσε πριν αρχίσουν να πληθαίνουν τα προβλήματα που κατέστησαν μονόδρομο τη διάσωσή της μέσω στρατηγικού επενδυτή.

Ήταν στις αρχές Σεπτεμβρίου 2022 όταν έγινε γνωστό πως ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας, με στόχο την επανεκκίνησή της και υπό το όραμα της Dardanel «να φτάσει ξανά στην κορυφή της κατηγορίας των κατεψυγμένων ψαριών και θαλασσινών σε Ελλάδα και Ευρώπη».

Το νέο κεφάλαιο που άνοιξε πριν από μερικούς μήνες για την ιστορική εταιρεία από το Αίγιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη της μάρκας «Καλλιμάνης» στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα, τη διεύρυνση των υφιστάμενων σειρών προϊόντων με νέους κωδικούς, την είσοδο σε νέες κατηγορίες αλιευμάτων, καθώς και την ανάπτυξη των εξαγωγών.

Πρωταρχικής σημασίας η εξωστρέφεια

Σύμφωνα με τη νέα διοίκηση, ο στόχος για επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητας σε νέες αγορές είναι πρωταρχικής σημασίας, ενώ η οικονομική σταθερότητα και το μέγεθος της Dardanel αποτελούν το εχέγγυο ώστε να καταστεί η Καλλιμάνης ένα παγκόσμιο brand, συνώνυμο των ποιοτικών θαλασσινών γεύσεων.

Προς αυτήν κατεύθυνση, η εταιρεία συμμετείχε στα τέλη Φεβρουαρίου στην 28η έκθεση Gulfood - μία από τις πιο σημαντικές εκθέσεις για την παραγωγή τροφίμων και ποτών παγκοσμίως. Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο του food & beverage διεθνώς πραγματοποιήθηκε στο Ντουμπάι, φιλοξενώντας πάνω από 80.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο, με την Καλλιμάνης να επιδιώκει την ανάδειξη του ευρύτερου κλάδου των κατεψυγμένων ψαριών και θαλασσινών ως ένα σημαντικό εξαγώγιμο προϊόν της χώρας.

Η διείσδυση άλλωστε της εταιρείας στις αγορές της Μέσης Ανατολής αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτεραιότητές της.

Η συμφωνία εξυγίανσης

Η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αιγίου που δημοσιεύθηκε στις 20 Ιουνίου 2022, ενέκρινε τη συμφωνία εξυγίανσης της Καλλιμάνης με στόχο την πλήρη αναδιάρθρωση και τακτοποίηση των οφειλών της εταιρείας, κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας με Δημόσιο, τράπεζες και προμηθευτές.

Η συμφωνία εξυγίανσης της εταιρείας εκδικάστηκε στις αρχές του 2022 και προέβλεπε ένα γενναίο «κούρεμα» των οφειλών της Καλλιμάνης - της τάξης του 90% - με την τουρκική Dardanel να καταβάλλει στις τράπεζες περί τα 6 εκατ. ευρώ για χρέη που ξεπερνούσαν τα 65 εκατ. ευρώ, αλλά και ακόμη 3 εκατ. ευρώ περίπου προς τους άλλους πιστωτές, πέραν των τραπεζών (δημόσιο και προμηθευτές).

Να σημειωθεί εδώ ότι έως τον Αύγουστο του 2021, οι υποχρεώσεις της Καλλιμάνης διαμορφώνονταν σε 88,3 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 εμφάνισε ζημιές άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια στην επιχειρηματική διαδρομή της Καλλιμάνης έγιναν ορατά το 2015, με την εταιρεία να προχωρά στη σύναψη ομολογιακού δανείου με στόχο την αναχρηματοδότηση των δανειακών της υποχρεώσεων. Τα χρόνια που ακολούθησαν δεν ήταν εύκολα, με την εταιρεία να απειλείται να… πέσει στα βράχια, αδυνατώντας να εξυπηρετήσει δάνεια περί τα 40 εκατ. ευρώ.

Η πρώτη προσπάθεια διάσωσης σημειώθηκε το 2018 από την ευρωπαϊκή πλατφόρμα διαχείρισης υπερχρεωμένων επιχειρήσεων Pillarstone, η οποία όμως οδηγήθηκε σε ναυάγιο όταν η τελευταία αποχώρησε από την ελληνική αγορά.

67 χρόνια πάθος για τις γεύσεις της θάλασσας

Η Καλλιμάνης ιδρύθηκε το 1956 πάνω στη θάλασσα στο Αίγιο, ενώ πριν αρχίσει ο μαρασμός της, κατείχε την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά των κατεψυγμένων αλιευμάτων με συνολικό μερίδιο 25% και κύκλο εργασιών της τάξης των 42 εκατ. ευρώ. Πέραν της ηγετικής της θέσης στην ελληνική αγορά, η εταιρεία είχε να επιδείξει και μια μακρόχρονη, οργανωμένη διεθνή παρουσία με επώνυμα προϊόντα σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης, της Μεσογείου και των Βαλκανίων μέσω στρατηγικών συνεργασιών με τοπικούς συνεργάτες. Μέσα από δύο υπερσύγχρονες βιομηχανικές μονάδες παραγωγής, η Καλλιμάνης προσέφερε για πολλά χρόνια στους καταναλωτές μια μεγάλη γκάμα διαφοροποιημένων προϊόντων που περιλαμβάνει φυσικά και παναρισμένα αλιεύματα, καθώς και ημιέτοιμα/ έτοιμα γεύματα με βάση τα ψάρια και θαλασσινά για τις εγχώριες αγορές του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης.

Η πανίσχυρη Dardanel

Η Dardanel Önentaş μετρά ήδη 39 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής. Ιδρύθηκε στο Τσανάκαλε το 1984, ενώ πλέον θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κονσερβοποιημένων και κατεψυγμένων ψαριών, θαλασσινών και γευμάτων, καθώς και έτοιμων τροφίμων.

O όμιλος έχει συμπεριληφθεί στον χρηματιστηριακό δείκτη BIST 50 Index που περιλαμβάνει τις 50 εισηγμένες εταιρείες με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών, στο πλαίσιο του Istanbul Stock Exchange.

«Στη Dardanel τρέφουμε μεγάλο σεβασμό για την εταιρεία Καλλιμάνης και τις οικογενειακές αξίες που τη χαρακτηρίζουν, καθώς είναι οι ίδιες αξίες που εμπνέουν και εμάς... Σχεδιάζοντας το μέλλον της εταιρείας είδαμε ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα και είμαστε βέβαιοι ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας, εγκαινιάζουμε ένα νέο κεφάλαιο για τις διεθνείς αγορές», δήλωνε τον περασμένο Σεπτέμβριο ο ιδρυτής της Dardanel και νέος «ιδιοκτήτης» της Καλλιμάνης, Niyazi Önen, κατά την ολοκλήρωση των διαδικασιών επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ευρωπαϊκή στρατηγική για την πράσινη βιομηχανία μπορεί να γυρίσει «μπούμερανγκ»

Αέριο: Προς περικοπή οι επενδύσεις της ΔΕΠΑ Υποδομών για το 2023

Ταμειακές μηχανές: Λουκέτα έως και 10 ημέρες στις επιχειρήσεις που δεν αποστέλλουν στην ΑΑΔΕ τα στοιχεία αποδείξεων - Αναδρομικά οι «καμπάνες» από 31/10/2022

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider