Τι ζητάει από τα σούπερ μάρκετ ο σύγχρονος καταναλωτής - Το προφίλ των αγοραστών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι ζητάει από τα σούπερ μάρκετ ο σύγχρονος καταναλωτής - Το προφίλ των αγοραστών
Πώς συμπεριφέρονται σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές στη σκιά της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Τι αποκαλύπτουν κορυφαίοι παράγοντες της αγοράς

Νέα δεδομένα στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών έχουν δημιουργήσει οι πολλαπλές κρίσεις (υγειονομική, γεωπολιτική και πληθωριστική) των τελευταίων ετών, τα «απόνερα» των οποίων γίνονται ακόμη αισθητά στην ελληνική οικονομία.

«Ο Έλληνας καταναλωτής του 2023 εμφανίζεται… struggler (σ.σ. αυτός που ζορίζεται), καθώς δυσκολεύεται να φέρει εις πέρας τις οικονομικές του υποχρεώσεις», εκτίμησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, Βάιος Δημοράγκας, περιγράφοντας το προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή.

Από το βήμα του Food Retail Summit 2023 που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναφερόμενος στα στοιχεία των πλέον πρόσφατων ερευνών, ο κ. Δημοράγκας αποκάλυψε ότι οι Έλληνες καταναλωτές δυσκολεύονται να τα «βγάλουν» πέρα περισσότερο από ότι οι καταναλωτές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες

Μοιραία το γεγονός αυτό μεταβάλλει την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων. Σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα, είναι γεγονός πλέον πως προκειμένου να διαφυλάξει τον οικογενειακό του προϋπολογισμό, ο σύγχρονος καταναλωτής αγοράζει λιγότερα προϊόντα, λιγότερα τεμάχια, αναζητώντας τις καλύτερες δυνατές τιμές.

«Οι Έλληνες επιδιώκουν να καταναλώνουν πιο υγιεινά προϊόντα, αλλά δεν μπορεί πάντα να τα υποστηρίξει το πορτοφόλι τους. Θέλουν να προμηθεύονται premium προϊόντα σε συνδυασμό με προϊόντα καινοτομίας», τόνισε ο κ. Δημοράγκας, σπεύδοντας να επισημάνει πως οι καταναλωτές εμφανίζονται πλέον πιο συνειδητοποιημένοι και αναζητούν ακόμη μεγαλύτερη οικονομική ασφάλεια.

Από το βήμα του ίδιου συνεδρίου ο Brand President της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, επιβεβαίωσε πως ο καταναλωτής αλλάζει. «Γίνεται πλέον πιο απαιτητικός. Θέλει να εξυπηρετηθεί πιο αποτελεσματικά και πιο γρήγορα, ζητά εξατομίκευση κι εμείς πρέπει να του την προσφέρουμε», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Αυτό που βλέπουμε είναι μικρότερα καλάθια με περισσότερες επισκέψεις. Οι καταναλωτές ψωνίζουν ελαφρά χαμηλότερους όγκους αλλά πιο συχνά. Βλέπουμε επίσης τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ να είναι αυξημένες τις πρώτες 15 ημέρες κάθε μήνα, στη συνέχεια να υποχωρούν κι έπειτα να ενισχύονται μετά τις 28 και 29 του μηνός όταν καταβάλλονται συνήθως μισθοί και συντάξεις», εξήγησε από την πλευρά του ο Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής της METRO ΑΕΒΕ, Κώστας Αντιμησάρης.

«Ο σύγχρονος καταναλωτής γίνεται πιο ορθολογικός, αναζητά πιο οικονομικές λύσεις, συγκρίνει περισσότερο τις τιμές και αφήνει στην άκρη κάποιες ‘μικροπολυτέλειες’», ανέφερε, συμπυκνώνοντας τον αγοραστή του μέλλοντος στο εξής τρίπτυχο «γρήγορη εξυπηρέτηση, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και ευκολία». «Ο καταναλωτής τα θέλει όλα και καλά κάνει», έσπευσε να τονίσει.

Ανάγκη… προσωπικής επαφής μέσα από τα προϊόντα κοπής

Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Αντιμησάρη, παρά το γεγονός ότι το αύριο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων προβλέπει περαιτέρω ισχυροποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αποζητούν τα προϊόντα κοπής, καθώς έχουν ανάγκη την προσωπική επαφή με τους υπαλλήλους των σούπερ μάρκευ. «Οι πάγκοι κοπής θα συνεχίσουν να έχουν σημαντικό βάρος στα σούπερ μάρκετ. Δεν μπορώ να φανταστώ το μέλλον των σούπερ μάρκετ χωρίς φυσικά καταστήματα. Οι πάγκοι κοπής μπορεί να μην βρίσκονται σε όλα τα καταστήματα στο μέλλον, αλλά σίγουρα δεν θα λείψουν από τα μεγαλύτερης έκτασης καταστήματα».

«Παρά τη διαφαινόμενη υποχώρηση των όγκων που προκαλούν οι πιέσεις στα εισοδήματα των καταναλωτών, δεν μπορούμε να μιλάμε για κατάρρευση της κατανάλωσης στην Ελλάδα. Η αγορά κρατάει ακόμη γερά… όπως προκύπτει από την εικόνα του 2022 όσο και από τις πρώτες ενδείξεις του 2023», σχολίασε τέλος ο κ. Δημοράγκας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αναγνωστόπουλος για «καλάθι του νοικοκυριού»: Εκτιμούμε ότι δεν θα χρειαστεί νέα παράταση μετά τις 30 Ιουνίου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider