Περίοπτη θέση στο ράφι διεκδικούν τα προϊόντα φυτικής προέλευσης

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Περίοπτη θέση στο ράφι διεκδικούν τα προϊόντα φυτικής προέλευσης
Οι προοπτικές μιας μικρής ακόμη αλλά ταχύτατα αναπτυσσόμενης αγοράς στην Ελλάδα.

Πεδίον δόξης λαμπρόν μέσα στην εγχώρια βιομηχανία τροφίμων αναζητούν τα προϊόντα φυτικής προέλευσης (plant-based), διεκδικώντας κυρίαρχη θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ και δη στις προτιμήσεις του σύγχρονου καταναλωτή.

Την ώρα που η ελληνική αγορά τροφίμων επιχειρεί να περάσει στη νέα εποχή, καθώς οι ανάγκες των καταναλωτών αλλάζουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, τα προϊόντα φυτικής προέλευσης κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, δημιουργώντας ένα ακόμη πεδίο ανταγωνισμού, το οποίο αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.

Και μπορεί τα προϊόντα φυτικής προέλευσης να ψάχνουν ακόμη τον βηματισμό τους, ωστόσο ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών αποφασίζουν να επενδύσουν σε αυτά, δίδοντας με αυτό τον τρόπο ραντεβού με το μέλλον και λανσάροντας στην αγορά θρεπτικές και υγιεινές γευστικές επιλογές.

«Η αγορά των προϊόντων φυτικής προέλευσης στην Ελλάδα αγγίζει σε κύκλο εργασιών μόλις τα 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 33 εκατ. ευρώ αφορούν στα φυτικά ροφήματα. Είναι πολύ μικρή ακόμη η αγορά αλλά εκεί βρίσκεται το μέλλον», δήλωσε με βεβαιότητα ο Νικόλαος Χριστοδούλου, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου CHB Χριστοδούλου, γνωστού για τους χυμούς της Οικογένειας Χριστοδούλου, συμμετέχοντας στις εργασίες του Food Retail Summit 2023.

«Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές στην Ελλάδα δεν είναι ακόμη έτοιμοι να εντάξουν στη διατροφή τους τα προϊόντα φυτικής προέλευσης, έναντι των νεότερων γενεών», παραδέχθηκε ο ίδιος, εκτιμώντας ωστόσο ότι τα επόμενα χρόνια η εικόνα αυτή αναμένεται να αλλάξει.

«Η αγορά των προϊόντων φυτικής προέλευσης είναι ακόμη αδόμητη στην Ελλάδα. Ωστόσο, όσο μικρή κι αν είναι η αγορά, η τάση είναι ανοδική», εκτίμησε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ, Νικήτας Ποθουλάκης.

Ποιες εταιρείες έχουν μπει στη μάχη των προϊόντων φυτικής προέλευσης

Τον Ιανουάριο του 2023 η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ εισήλθε στην κατηγορία του φυτικού κρέατος, λανσάροντας τη σειρά γευμάτων «360o Plant Based Meals» που συνδυάζει φυτικά κεφτεδάκια από πρωτεΐνη αρακά σε αγαπημένα ελληνικά πιάτα. Η σειρά «360ο Plant Based Meals» αποτελείται από ολοκληρωμένες προτάσεις γευμάτων, ειδικά σχεδιασμένες για τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, οι οποίοι θέλουν να μειώσουν την κατανάλωση πρωτεϊνών ζωικής προέλευσης και να εντάξουν στη διατροφή τους περισσότερες επιλογές γευμάτων από φυτική πρωτεΐνη. Σύμφωνα με τον κ. Ποθουλάκη, η εν λόγω σειρά γευμάτων συνιστά μια γευστική επιλογή που δεν έχει στόχο τη «δαιμονοποίηση» του κρέατος, ενώ, όπως αποκάλυψε, σύντομα η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ θα κυκλοφορήσει στην αγορά και φυτικά λουκάνικα.

Η Οικογένεια Χριστοδούλου εισήλθε στην αγορά των φυτικών ροφημάτων, μέσα από δύο γευστικές επιλογές. Ένα ρόφημα αμυγδάλου κι ένα ρόφημα αμυγδάλου χωρίς ζάχαρη.

Παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα τα εγκαίνια δυο νέων σύγχρονων μονάδων της ΔΩΔΩΝΗ στα Ιωάννινα, συνολικού προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ. Μια από τις δύο μονάδες αφορά στην παραγωγή φυτικών προϊόντων. Ήταν πριν από έναν χρόνο όταν η ιστορική γαλακτοβιομηχανία της Ηπείρου ανακοίνωσε την είσοδό της στην κατηγορία των φυτικών προϊόντων, συστήνοντας στην αγορά τα Plant’d, φυτικά επιδόρπια με βάση τη βρώμη, κατάλληλα για όσους επιλέγουν μια vegan διατροφή ή μία διατροφή με λιγότερα γαλακτοκομικά. Πρόκειται για προϊόντα που παράγονται από φυσικά συστατικά με βάση τη βρώμη και φυτικές πρωτεΐνες μπιζελιού.

Σημαντικό «κομμάτι» της πίτας διεκδικεί από καιρό ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη, περισσότερο γνωστού με το brand Όλυμπος, με τα φυτικά προϊόντα Καρπός, αλλά και η ΔΕΛΤΑ του ομίλου Vivartia με πλήθος κωδικών φυτικών ροφημάτων και επιδορπίων.

Την είσοδό της στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων στην Ελλάδα ανακοίνωσε πρόσφατα και η FrieslandCampina Hellas-ΝΟΥΝΟΥ, παρουσιάζοντας τη νέα σειρά ΝΟΥΝΟΥ Φυτικό και NOYNOY BARISTA’S GOLD OAT για την επαγγελματική αγορά και εμπλουτίζοντας τη μεγάλη γκάμα προϊόντων της μάρκας ΝΟΥΝΟΥ και με φυτικές επιλογές. Η νέα σειρά αποτελείται από τρεις γεύσεις - αμύγδαλο, αμύγδαλο με 0% ζάχαρη και βρώμη χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Τον περασμένο Φεβρουάριο «εισιτήριο» για την κατηγορία των φυτικών ροφημάτων εξασφάλισε και η KAFEA TERRA, η πρώτη βιομηχανία επεξεργασίας και τυποποίησης καφέ στην Ελλάδα. Αντιλαμβανόμενη τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και δρώντας σε ένα ταχύτατα μεταλλασσόμενο περιβάλλον, η εταιρεία αποφάσισε να λανσάρει στο ελληνικό κοινό τη νέα σειρά plant-based ροφημάτων με την επωνυμία INSTEAD OF MILK. Πρόκειται για τέσσερα ξεχωριστά φυτικά ροφήματα από αμύγδαλο, βρώμη, καρύδα και σόγια, τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για το κανάλι HORECA και δη την ελληνική αγορά και τους επαγγελματίες της καφεστίασης.

Το «στοίχημα» του μέλλοντος για τα φυτικά προϊόντα

Καθώς οι ανάγκες των καταναλωτών αλλάζουν ταχύτατα, οι εταιρείες της βιομηχανίας τροφίμων θα πρέπει να βρίσκονται διαρκώς σε προϊοντική… εγρήγορση.

«Οι καταναλωτές βαριούνται εύκολα. Τη χρειάζονται την καινοτομία. Τα προϊόντα φυτικής προέλευσης έρχονται να απαντήσουν στις νέες τάσεις», εξηγούσε ο κ. Ποθουλάκης, σημειώνοντας πως οι εταιρείες που διεκδικούν σημαντικά μερίδια αγοράς στα φυτικά τρόφιμα θα πρέπει να εργαστούν ακόμη πιο εντατικά στο μέτωπο της έρευνας και ανάπτυξης και να καινοτομήσουν με «όπλο» τους τη φαντασία.

Μεγάλο στοίχημα αποτελεί επίσης και η τιμή στην οποία πωλούνται τα προϊόντα φυτικής προέλευσης, με τον κ. Ποθουλάκη να εκτιμά πως «δεν είναι τόσο ακριβά όσο φαίνονται».

«Η μεγάλη πρόκληση για τα προϊόντα φυτικής προέλευσης είναι η ποιότητά τους. Πρέπει με την απλότητά τους και τη μικρότερη δυνατή επεξεργασία να είναι σε θέση να πείσουν τους καταναλωτές ότι αποτελούν μια ουσιαστική γευστική επιλογή και όχι απλά μια εναλλακτική», σχολίαζε από την πλευρά του ο κ. Χριστοδούλου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέος Αναπτυξιακός: Παρατείνονται έως τις 10 Μαΐου οι αιτήσεις για το καθεστώς ενίσχυσης «Επιχειρηματικότητα 360ο»

Σε ισχυροποίηση της παρουσίας της εντός και εκτός Ελλάδας προσβλέπει η KYKNOS - Τα επόμενα βήματα

Νέα δυναμική αποκτά η αγορά των σνακ – Οι προοπτικές

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider