«Πέφτουν» υπογραφές με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT για το ΣΔΙΤ του Αυτοκινητόδρομου Κρήτης  

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Πέφτουν» υπογραφές με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT για το ΣΔΙΤ του Αυτοκινητόδρομου Κρήτης  
Μέσα στο Σαββατοκύριακο, μάλλον την Κυριακή, αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση του δεύτερου οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, αξίας 290 εκατ. ευρώ. Η παρουσία του πρωθυπουργού στην Κρήτη. Ποιο είναι το έργο

Μέσα στο Σαββατοκύριακο, και ειδικότερα την Κυριακή βάσει του προγραμματισμού, αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση του δεύτερου οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη (ουσιαστικό το μεσαίο τμήμα του διαγωνισμού), όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες της αγοράς. Πρόκειται για το «κομμάτι» που προωθείται μέσω ΣΔΙΤ, εκτιμώμενης αξίας 290 εκατ. ευρώ, το οποίο έχουν αναλάβει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT. Δεδομένου ότι έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες και οι έλεγχοι, αναμένεται πλέον η υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο κοινοπραξία, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί, όπως αναφέρουν πληροφορίες, αυτές τις ημέρες, με την ευκαιρία της παρουσίας και του πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη, στην Κρήτη για επαφές με τοπικούς φορείς, αλλά και των στελεχών του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Γ. Καραγιάννης κ.α.) και μελών των εταιρειών που συνθέτουν το γκρουπ.

Ποιο είναι το οδικό έργο

Το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, δηλαδή το «Χερσόνησος - Νεάπολη», είναι μήκους 22,5 χιλιομέτρων. Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου (προβλέπονταν 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους).

Ο βασικός σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει τις αναγκαίες εργασίες κατασκευής για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, με διαπλάτυνση αυτής (προσθήκη νέου κλάδου) καθώς και νέες χαράξεις (στις περιοχές με μορφολογικές δυσχέρειες), ώστε ακολούθως η οδός να αποκτήσει και να λειτουργήσει με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου. Περιλαμβάνει ακόμα το παράπλευρο ή κάθετο οδικό δίκτυο, μήκους 9,65 χλμ.

Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.

Το Ταμείο Ανάκαμψης

Υπενθυμίζεται ότι το έργο ΣΔΙΤ έχει ενταχθεί στο «πακέτο» των projects που έλαβαν το «πράσινο φως» για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με ποσό 90 εκατ. ευρώ (όπως και τα υπόλοιπα τμήμα του αυτοκινητόδρομου, όπως η παραχώρηση Χανιά – Ηράκλειο με 200 εκατ. ευρώ, με τα υπόλοιπα να πηγαίνουν στο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος). Επίσης, έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση (με την ΑΚΤΩΡ) για το τμήμα του ΒΟΑΚ που προχωρά με δημόσιο μοντέλο, δηλαδή τα 14 χλμ. του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος». Μάλιστα, υπήρχε και δικαίωμα προαίρεσης ώστε να «κουμπώσει» στο ΣΔΙΤ η συντήρηση και λειτουργία του τμήματος αυτού, που θα κατασκευαστεί με δημόσια σύμβαση έργου, μετά την παράδοσή του προς λειτουργία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Ώρα υπογραφών» με INTRAKAT - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις για το μεγάλο οδικό ΣΔΙΤ Πελοποννήσου

Σιδηρόδρομος: Πότε αναμένονται προσφορές για τα 6 έργα των 4,5 δισ. ευρώ – Πώς «κυλάνε» οι διαδικασίες

ΤΑΙΠΕΔ: Έναρξη διαγωνισμού για την αξιοποίηση του ακινήτου Ιαματική Πηγή & Camping Κονιαβίτη

gazzetta
gazzetta reader insider insider