Σε έξι άξονες ξεδιπλώνεται η αναπτυξιακή στρατηγική της Loulis Food Ingredients τα επόμενα χρόνια, καθώς ο όμιλος εξελίσσεται διαρκώς. Πλέον δεν είναι μόνο μια αλευροβιομηχανία αλλά, αντίθετα, έχει εξελιχθεί σε παραγωγό και διανομέα πρώτων υλών, στηρίζοντας τον αρτοποιό και ζαχαροπλάστη με προϊόντα και υπηρεσίες.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα, με στόχο να παραμείνει πρωτοπόρος της αγοράς, ο όμιλος στοχεύει το 2023 αφενός να επιτύχει τους ετήσιους επιχειρηματικούς του στόχους και αφετέρου να θέσει τις σωστές βάσεις για την μακροπρόθεσμη εξέλιξή του.
Οι έξι προτεραιότητες για την περίοδο 2023-2025
Μάλιστα, οι κύριες στρατηγικές κατευθύνσεις πάνω στις οποίες σχεδιάζει να κινηθεί την περίοδο 2023-2025 είναι οι εξής:
• ανάπτυξη των πωλήσεων στο HO.BA.RE.CA. (Hotel, Bakery, Restaurant, Café).
• ανάπτυξη των πωλήσεων B2C (business to customer), με στόχο τη διατήρηση της ηγετικής θέσης στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών και ανάπτυξη με ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα.
• ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στην Βουλγαρία, στοχεύοντας σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία.
• προϊοντική υπεροχή, με εστίαση στη βελτίωση της ποιότητας και ποικιλίας των υφιστάμενων παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και στη δημιουργία ποιοτικών και καινοτόμων νέων προϊόντων στα επόμενα έτη.
• λειτουργική αποδοτικότητα, με αύξηση της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους παραγωγής.
• έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική ενεργοποίηση, καθώς και στη βελτιστοποίηση των μηχανισμών εταιρικής διακυβέρνησης.
Στη σκιά της αβεβαιότητας η ανάκαμψη της κατανάλωσης
Ωστόσο, όπως εξηγεί η διοίκηση της Loulis Food Ingredients , «η προβλεπόμενη πορεία για το 2023 εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσθετη αβεβαιότητα στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια αγορά ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος με τις πληθωριστικές πιέσεις, τις αυξήσεις στα επιτόκια και τις αναταράξεις στην αγορά ενέργειας.
Εντός του 2023, η κατανάλωση σε προϊόντα διατροφής στην Ευρωζώνη αναμένεται να αυξηθεί συγκρατημένα και να συνεχίσει να ανακάμπτει σε σχέση με το προηγούμενο έτος, συμβαδίζοντας με την αναμενόμενη υποχώρηση του πληθωρισμού και την αβεβαιότητα που σχετίζεται με την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού και τη διαμόρφωση των τιμών, δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου».
Μια ανάσα από τα 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το 2022
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, οι πωλήσεις για τη χρήση του 2022 ανήλθαν στα 197,91 εκατ. ευρώ – μια ανάσα από το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ – έναντι πωλήσεων 134,91 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένες σημαντικά κατά 46,70%.
Το μικτό κέρδος ανήλθε στα 27,94 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 43,13% από 19,52 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 14,47% το 2021 μειώθηκε σε 14,12% το 2022, λόγω του συνεχώς αυξανόμενου κόστους πωληθέντων στο πρώτο εξάμηνο του 2022 και παρά την αύξηση των τιμών πώλησης από το πρώτο τρίμηνο του 2022 και μετά.
Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν στα 12,15 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 54,78% έναντι των 7,85 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,44 εκατ. ευρώ από 0,81 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
Τα καθαρά κέρδη για τη χρήση 2022 ανήλθαν στα 1,84 εκατ. ευρώ από 1,19 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων αυξήθηκαν από 0,88% το 2021 σε 0,93% το 2022.
Η επένδυση στη Σούρπη Μαγνησίας και η απόκτηση περιουσίας στον Τύρναβο
Κατά τη διάρκεια του 2022 πραγματοποιήθηκε η ολοκλήρωση του ελέγχου της επένδυσης στη Σούρπη Μαγνησίας με τον Αναπτυξιακό Νόμο 3299/2004, καθώς και η απόκτηση ακίνητης και κινητής περιουσίας στον Τύρναβο Θεσσαλίας.
Ειδικότερα, στις 22 Φεβρουαρίου με την με αριθμό 19460 απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ολοκληρώθηκε ο έλεγχος της επένδυσης για τον εκσυγχρονισμό μονάδας παραγωγής αλεύρων στη Βιομηχανική Μονάδα Σούρπης Μαγνησίας που υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3299/2004. Το συνολικό οριστικοποιούμενο ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στο ποσό των 4.057.160 ευρώ ενώ το ύψος της επιχορήγησης ανέρχεται στο ποσό των 1.014.290 ευρώ, ήτοι ποσοστού 25% επί του συνολικού ενισχυόμενου κόστους της επένδυσης.
Στις 30 Μαρτίου ολοκληρώθηκαν οι διαδικαστικές ενέργειες για την απόκτηση ακίνητης (οικόπεδο και κτήρια) και κινητής περιουσίας (μηχανολογικός εξοπλισμός, λοιπός εξοπλισμός, μεταφορικά μέσα και απαιτήσεις έναντι τρίτων) στη θέση «Άμμος» της Δημοτικής Κοινότητας Τυρνάβου Θεσσαλίας, έναντι τιμήματος ύψους 1,05 εκατ. ευρώ.
Η νέα ταυτότητα της αλευροβιομηχανίας
Το νέο κεφάλαιο στο βιβλίο μιας μακράς επιχειρηματικής διαδρομής άνοιξε το περασμένο καλοκαίρι, όταν η ιστορική αλευροβιομηχανία Μύλοι Λούλη άλλαξε την επωνυμία της και επανασυστήθηκε στο κοινό με νέα ταυτότητα.
Ήταν στις 22 Ιουνίου 2022, όταν με απόφαση της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, εγκρίθηκε η αλλαγή της επωνυμίας της εταιρείας σε Loulis Food Ingredients, ενώ λίγες ημέρες αργότερα, στις 11 Ιουλίου, στη συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Μύλοι Λούλη έδωσε τη θέση της στη Loulis Food Ingredients. Με μια επωνυμία πιο… φιλική προς τους ξένους, ο όμιλος επιχειρεί να εδραιώσει την παρουσία του στις χώρες του εξωτερικού και να δρέψει όλα τα οφέλη που μπορεί να φέρει κάθε προσπάθεια εξωστρέφειας. Όπως δήλωνε το καλοκαίρι ο πρόεδρος του ομίλου, Νίκος Λούλης, η επωνυμία Loulis Food Ingredients «αντικατοπτρίζει συνολικά την ταυτότητα της εταιρείας», η οποία από το 2015 έχει εντάξει στο δυναμικό της την Kenfood ΑΒΕΕ και πλέον σήμερα παράγει, συσκευάζει και διανέμει πολλά προϊόντα, εκτός από τα άλευρα. Πλέον, η Loulis Food Ingredients αγκαλιάζει όλα τα brands που έχει ο όμιλος και πιο συγκεκριμένα το Μύλοι Λούλη για τα άλευρα προς επαγγελματίες του χώρου τροφίμων, το Μύλοι Αγίου Γεωργίου για τα άλευρα προς καταναλωτές, το Kenfood για τις πρώτες ύλες και τα μίγματα στον χώρο του HORECA, το Easy Bake για τα μίγματα προς καταναλωτές και το Kaizen για τα premium μείγματα για τους αρτοποιούς.
«Η νέα επωνυμία της εταιρείας μας, Loulis Food Ingredients, αντικατοπτρίζει τον μετασχηματισμό που έχει επιτύχει ο οργανισμός μας τα τελευταία χρόνια, από μία εταιρεία αμιγώς παραγωγό αλεύρων, σε μία εταιρεία που παράγει και διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από πρώτες ύλες για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική. Αυτός ο μετασχηματισμός, μας έχει επιτρέψει να είμαστε πιο εξαγωγικοί, αλλά και πιο κοντά στις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας τροφίμων, των αρτοποιών αλλά και των καταναλωτών μέσα από τα μίγματα, τα βελτιωτικά αλεύρων, αλλά και τις άλλες πρώτες ύλες που σήμερα παράγουμε και διαθέτουμε», δήλωνε πριν μερικούς μήνες ο κ. Λούλης, εξηγώντας παράλληλα πως η ονομασία Μύλοι Λούλη θα εξακολουθήσει να υπάρχει στην εταιρεία και θα είναι το brand name για όλα τα επαγγελματικά προϊόντα αλεύρου.
Η Μύλοι Λούλη θεωρείται μια από τις μακροβιότερες ελληνικές εταιρείες με ιστορία από το μακρινό 1782. Μέσα στα 241 ολόκληρα χρόνια της ιστορίας της «ανδρώθηκαν» επτά γενιές μυλωνάδων, μετεξελίσσοντας σταδιακά την επιχείρηση σε έναν πολύ ισχυρό όμιλο. Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία με τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής στη Σούρπη, το Κερατσίνι, τη Θήβα και το Toshevo.