Πρωτοποριακή πρωτοβουλία με έντονο οικολογικό αποτύπωμα αναλαμβάνει ο κολοσσιαίος όμιλος στον χώρο της μόδας, Armani, καθώς θα υποστηρίξει την αναγεννητική καλλιέργεια βαμβακιού στην περιοχή της Απουλίας.
Η πρωτοβουλία Apulia Regenerative Cotton Project στοχεύει στη διερεύνηση μιας οικολογικά υπεύθυνης λύσης στην αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για βαμβάκι και φυσικά υφάσματα.
Συνοδοιπόρους σε αυτό το concept η Armani θα έχει την Task Force για την Μόδα του Ηνωμένου Βασιλείου της Πρωτοβουλίας Βιώσιμων Αγορών, τη Συμμαχία Κυκλικής Βιοοικονομίας, το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δασών και το Ιταλικό Συμβούλιο Αγροτικής Έρευνας. Η αναγνώριση από τις δημόσιες αρχές για τέτοιες καινοτομίες αυξάνεται, καθώς ο αναδεικνύεται και σημαντικά ευεργετικός οικονομικός αντίκτυπος για τις περιφέρειες.
Για πολλά χρόνια, ο όμιλος Armani πειραματίζεται με νέες μεθόδους παραγωγής σε τοπικά πλαίσια, ενισχύοντας τις περιφερειακές οικονομίες και τις παραδοσιακές διαδικασίες. Για παράδειγμα, η καλλιέργεια βαμβακιού στη νότια Ιταλία χρονολογείται από τον 12ο αιώνα. Ο δεοντολογικός χάρτης του έργου ορίζει πολλές κατευθυντήριες αρχές για την καλλιέργεια βαμβακιού, συμπεριλαμβανομένης της ελαχιστοποίησης της κατανάλωσης νερού, της μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα και της προστασίας της βιοποικιλότητας.
Μια ομάδα επιστημόνων θα παρακολουθεί αυτές τις καλλιέργειες και θα παρέχει τακτικές αναφορές σχετικά με την ποιότητα της παραγωγής, την ποσότητα του παραγόμενου υλικού και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η βαμβακοκαλλιέργεια, η οποία καλύπτει περίπου το 2,5% της παγκόσμιας γεωργικής γης, είναι μια από τις πιο ρυπογόνες καλλιέργειες στον κόσμο, καταναλώνοντας το 25% των εντομοκτόνων και το 10% των ζιζανιοκτόνων που χρησιμοποιούνται στη γεωργία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Μπροστά σε αυτήν την πραγματικότητα, το αναγεννητικό βαμβάκι είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση. Έχοντας αυτό υπόψη, πολλές μάρκες πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένου του Kering Group σε συνεργασία με την αμερικανική ΜΚΟ Conservation International, το North Face σε συνεργασία με την startup Indigo της Βοστώνης και τη Stella McCartney σε συνεργασία με την τουρκική εταιρεία Söktas, έχουν δεσμευτεί να χρησιμοποιήσουν αυτό το υλικό στο την κατασκευή των προϊόντων τους.
Η πρωτοβουλία που ξεκίνησε από τον Όμιλο Armani ανακοινώθηκε κατά την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στις 5 Ιουνίου. Ο Giorgio Armani περιέγραψε αυτό το έργο «δοκιμάζω και μαθαίνω» ως απαραίτητο για την κλωστοϋφαντουργία, της οποίας ο αντίκτυπος στον πλανήτη είναι σημαντικός.
Σύμφωνα με ανάλυση της βρετανικής εταιρείας ερευνών Technavio, η παγκόσμια αγορά βαμβακιού αναμένεται να φτάσει σε παγκόσμιο τζίρο 5,59 δισ. δολαρίων έως το 2025.