Στον «πάγο» μπαίνει προσωρινά η εξαγορά της Activision Blizzard από τη Microsoft, καθώς ομοσπονδιακός δικαστής διέταξε χθες Τρίτη να μην οριστικοποιηθεί το deal των 69 δισ. δολαρίων, τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθεί η εξέταση από τη δικαιοσύνη προσφυγής εναντίον της συναλλαγής που κατέθεσε η αρχή προστασίας του ανταγωνισμού (FTC).
Η ακροαματική διαδικασία αναφορικά με την προσωρινή απαγόρευση αναμένεται να γίνει την 22η και 23η Ιουνίου στο Σαν Φρανσίσκο.
Υπενθυμίζεται πως η αμερικανική αρχή ανταγωνισμού ζήτησε προχθές Δευτέρα από ομοσπονδιακό δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο να αναστείλει προσωρινά την εξαγορά έναντι 68,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που είχε αναγγελθεί πριν από ενάμισι χρόνο, καθώς ανησυχούσε πως οι δύο αμερικανικοί όμιλοι θα ολοκλήρωναν τη δοσοληψία αυτή παρά τις ανησυχίες διαφόρων εποπτικών φορέων.
Σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τον περασμένο μήνα αυτή την εξαγορά, που θα μετατρέψει τον γίγαντα της πληροφορικής στον τρίτο σημαντικότερο παίκτη της αγοράς βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο.
Όμως αντίθετα η βρετανική αρχή ανταγωνισμού πρόβαλε βέτο στο όνομα της προστασίας του ανταγωνισμού στην αγορά του cloud gaming.
«Η Microsoft και η Activision δεν πρέπει να οριστικοποιήσουν την προταθείσα συναλλαγή (...) προτού παρέλθουν πέντε εργάσιμες ημέρες αφού το δικαστήριο εκδώσει την απόφασή του για την προσφυγή της FTC», αποφάνθηκε ο δικαστής Έντουαρντ Ντάβιλα χθες Τρίτη, σύμφωνα με την ετυμηγορία που συμβουλεύθηκε το Γαλλικό Πρακτορείο.
Η FTC είχε ήδη κινήσει διοικητική διαδικασία για να εξακριβώσει αν και ποιοι κίνδυνοι εγείρονται από την εξαγορά αυτή και μια πρώτη ακροαματική διαδικασία αναμένεται να γίνει στις αρχές Αυγούστου, όμως δημοσιεύματα του Τύπου «υποδεικνύουν ότι (η Microsoft και η Activision) εξετάζουν σοβαρά την οριστικοποίηση της εξαγοράς» παρά τη συγκεκριμένη διαδικασία και την απαγόρευση της CMA, της βρετανικής αρχής, σημειώνεται στο αίτημα που υποβλήθηκε προχθές.
Στην Activision Blizzard ανήκουν βιντεοπαιχνίδια-φαινόμενα (όπως τα Call of Duty, Candy Crash, World of Warcraft, Diablo και Overwatch).
Η Tencent και η Sony κυριαρχούν στην αγορά των βιντεοπαιγνιδιών στην Ασία –και όχι μόνο– χάρη κυρίως στη Riot Games, δημιουργό της παγκόσμιας επιτυχίας League of Legends για τον κινεζικό γίγαντα, και της κονσόλας PlayStation για τον ιαπωνικό κολοσσό.