Ζημίες σχεδόν 10 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε ο κλάδος ηλεκτροκίνησης του κινεζικού ομίλου Evergrande για τα έτη 2021 - 2022, σε ένα ακόμα σημάδι των πιέσεων που έχει δεχτεί ο υπερχρεωμένος κινεζικός κολοσσός τα τελευταία χρόνια.
Οι ζημίες της Evergrande New Energy Vehicle Group έφτασαν τα 71,12 δισ. γουάν (9,95 δισ. δολάρια) για το 2021 και το 2022, όπως μετέδωσε το Reuters.
Η εταιρεία το 2022 αναγκάστηκε να καθυστερήσει τη μαζική παραγωγή της πρώτης ναυαρχίδας της στην ηλεκτροκίνηση, του Hengchi 5. Η εταιρεία δήλωσε τον Ιούνιο ότι μέχρι τον Μάιο είχε παραδώσει πάνω από 1.000 οχήματα του εν λόγω μοντέλου, οι πωλήσεις του οποίου ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
«Στο μέλλον, ο όμιλος θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσει τη συνεχή και σταθερή παραγωγή και παράδοση του Hengchi 5 και να λανσάρει το ένα μετά το άλλο άλλα ανταγωνιστικά νέα μοντέλα σύμφωνα με τη ζήτηση της αγοράς» σημειώνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
«Βαρίδι» το χρέος
Με συνολικές υποχρεώσεις ύψους 330 δισ. δολαρίων, ο όμιλος της Evergrande είναι ο πιο υπερχρεωμένος κατασκευαστής ακινήτων στον κόσμο και αθέτησε τις υποχρεώσεις του στα τέλη του 2021, συγκλονίζοντας ολόκληρο τον τομέα των ακινήτων στην Κίνα.
Ο όμιλος ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα συνδυασμένες ζημιές ύψους 81 δισ. δολαρίων για το 2021 και το 2022 με μειωμένα μετρητά, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα του σχεδίου αναδιάρθρωσης και των δραστηριοτήτων του.
Στο υπεράκτιο σχέδιο αναδιάρθρωσης χρέους που ανακοινώθηκε τον Μάρτιο, ο όμιλος Evergrande έδωσε στους πιστωτές ένα καλάθι επιλογών για να ανταλλάξουν το χρέος τους με νέα ομόλογα και μέσα συνδεδεμένα με μετοχές που υποστηρίζονται από τον όμιλο και τις δύο εταιρείες του που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ, την Evergrande NEV και την Evergrande Property Services Group.