Serie A: Γιατί τα ιταλικά ποδοσφαιρικά club έχασαν 1,4 δισ. ευρώ παρά την «εισβολή» ξένων επενδυτών

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Serie A: Γιατί τα ιταλικά ποδοσφαιρικά club έχασαν 1,4 δισ. ευρώ παρά την «εισβολή» ξένων επενδυτών
Παρά τα αμερικανικά δολάρια, οι ιταλικές ομάδες δεν σταματούν να χάνουν σε έσοδα και κέρδη.

Όσο «λαμπερό» προϊόν και αν είναι το ιταλικό calcio, τα ποδοσφαιρικά club της χώρας είναι αντιμέτωπα με τις χειρότερες απώλειες των τελευταίων 15 ετών, και ούτε η «εισβολή» ξένων επενδυτών στάθηκε ικανή για να ανακόψει αυτή την καταστροφική πορεία.

Σύμφωνα με έκθεση της PricewaterhouseCoopers, οι ιταλικοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι κατέγραψαν καθαρή ζημιά 1,4 δισ. ευρώ για τη σεζόν που έληξε τον Ιούνιο του 2022 - παρά το γεγονός ότι εκατομμύρια «έπεσαν» τα τελευταία χρόνια για να εξαγοραστούν ομάδες όπως η Μίλαν και η Ρόμα.

Όπως επισημαίνει δημοσίευμα του Bloomberg, το ιταλικό ποδόσφαιρο γνωρίζει ένα κύμα επενδυτικού ενδιαφέροντος τον τελευταίο καιρό, προσελκύοντας αμερικανικές εταιρείες όπως η RedBird, η 777 Partners και η Oaktree.

Μέσα από αυτή τη νέα πραγματικότητα, οι ομάδες κατάφεραν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, γεγονός που δεν μεταφράστηκε, ωστόσο, σε πιο υγιή οικονομικά, καθώς οι πωλήσεις εισιτηρίων και τα έσοδα από τις μεταδόσεις έχουν μειωθεί.

Οι απώλειες για τη σεζόν 2020-2021, επίσης, ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας. Τα χρέη των ομάδων αυξήθηκαν περισσότερο από 4% το επόμενο έτος, με το συνολικό χρέος να ξεπερνά τα 5,6 δισ. ευρώ το 2021-2022, σύμφωνα με την έκθεση της PwC.

Σε πτώση τα έσοδα από χορηγούς και μεταδόσεις

Τα πρωταθλήματα των Serie A, Serie B και Serie C της Ιταλίας είδαν τα έσοδα από τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων τους να μειώνονται από 1,38 δισ. ευρώ το 2018-2019 σε 1,25 δισ. ευρώ το 2021-2022.

Οι χορηγίες, μια άλλη βασική πηγή εσόδων, μειώθηκαν κατά 3% τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Η Serie A, η πρώτη κατηγορία της Ιταλίας, σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη πτώση την ίδια περίοδο. Η διοργάνωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εγχώρια αγορά, με περισσότερο από το 80% των συμβάσεων να συνδέονται με Ιταλούς χορηγούς. Στην Αγγλία, αντίθετα, που φιλοξενεί το πλουσιότερο πρωτάθλημα στην Ευρώπη -αν και εσχάτως αντιμετωπίζει πίεση από το σαουδαραβικό ανταγωνισμό- μόνο το 53% των συμβολαίων προέρχονται από την ίδια τη χώρα.

Όσον αφορά τους followers σε μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι ομάδες του ιταλικού πρωταθλήματος είναι οι τρίτες πιο δημοφιλείς όσον αφορά την αφοσίωση, σύμφωνα με την έκθεση της PwC, μετά την Αγγλία και την Ισπανία.

Ωστόσο, η Γαλλία και η Γερμανία, που κατατάσσονται στην τέταρτη και πέμπτη θέση, πλησιάζουν γρήγορα την Ιταλία όσον αφορά τον αριθμό των ακολούθων.

Εν τω μεταξύ, στη Βρετανία, όπου οι σύλλογοι που υποστηρίζονται από ιδιωτικά funds και το ξένο χρήμα κυριαρχεί στο ποδοσφαιρικό σκηνικό, η Chelsea προσεγγίζει επενδυτές για άντληση κεφαλαίων, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, μετά από μια απογοητευτική εναρκτήρια σεζόν για τους νέους ιδιοκτήτες του συλλόγου, την Clearlake Capital και τον Αμερικανό επενδυτή Todd Boehly.

Παρά τις αποτυχίες, συμφωνίες εξακολουθούν να πραγματοποιούνται στην Ιταλία. Τον Μάιο, ο σύλλογος Unione Calcio Sampdoria με έδρα τη Γένοβα έλαβε προσφορά 40 εκατ. ευρώ από μια ομάδα επενδυτών που περιελάμβανε τον Andrea Radrizzani, τον πρώην κύριο μέτοχο της αγγλικής ομάδας Leeds United.

Η Goldman Sachs εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να παράσχει χρηματοδότηση στη Serie A για να βοηθήσει στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στα media καθώς τα τελευταία χρόνια, το κορυφαίο πρωτάθλημα της Ιταλίας δυσκολεύεται να εξασφαλίσει υποστηρικτές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πώς το PEPP «αναβαθμίζει» τα ελληνικά ομόλογα πριν από την αναβάθμιση

Ξηρασία: Σοβαρές συνέπειες στις εμπορικές μεταφορές της Ευρώπης η πτώση της στάθμης στους ποταμούς

DBRS: Τι θα κρίνει την επιστροφή της Ελλάδας στην επενδυτική βαθμίδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider