Αφού έβαλε σε αναμονή τις χρηματιστηριακές φιλοδοξίες της πέρυσι, η εταιρεία διανομής ειδών μαναβικής και άλλων τροφίμων Instacart κατέθεσε την Παρασκευή τα χαρτιά της για αρχική δημόσια προσφορά (IPO).
Η διαδικτυακή πλατφόρμα delivery σχεδιάζει να εισαχθεί στον Nasdaq υπό το σύμβολο CART. Ο αριθμός των μετοχών και η τιμή τους δεν έχουν ακόμη καθοριστεί. Η Goldman Sachs και η JPMorgan Chase θα ενεργήσουν ως βασικοί ανάδοχοι της IPO.
Το χρηματιστηριακό ντεμπούτο της Instacart έρχεται την ώρα που οι αγορές ανακάμπτουν και η δραστηριότητα των IPO «ξεπαγώνει» μετά τη διακοπή του περασμένου έτους. Ωστόσο, ενώ η Instacart έχει αυξήσει ταχέως τα έσοδά της και έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους με κέρδη, βρίσκεται αντιμέτωπη με ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η DoorDash, ενώ η δραστηριότητά της εξαρτάται από λίγους, μεγάλους πελάτες.
Αισιόδοξος δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος Fidji Simo καθώς θεωρεί πως ο κλάδος των παντοπωλείων είναι πλέον ώριμος για έναν ραγδαίο ψηφιακό μετασχηματισμό. «Τα είδη μαναβικής είναι η μεγαλύτερη κατηγορία του λιανεμπορίου και αντιπροσωπεύει μια βιομηχανία 1,1 τρισ. δολαρίων στις ΗΠΑ μόνο. Αλλά μόλις το 12% των πωλήσεων του κλάδου γίνονται σήμερα online», είπε.
Στο prospectus της, η εταιρεία ανέφερε ότι τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα 114 εκατ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο, ενω τα έσοδά της έφτασαν στα 716 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας άνοδο 15% σε ετήσια βάση. Το προηγούμενο τρίμηνο ήταν το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο κερδοφορίας για την εταιρεία. Τον Μάιο, η Instacart ανακοίνωσε πως θα αξιοποιήσει την τάση προς τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη με το Ask Instacart, ένα εργαλείο αναζήτησης που θα απαντά στις ερωτήσεις πελατών που θέλουν να ψωνίσουν είδη παντοπωλείου.
Φώτο: Getty Images