Αύξηση 20,01% στις πωλήσεις, 26,52% στα EBITDA και 35,5% στα καθαρά κέρδη εμφάνισε ο όμιλος Jumbo το πρώτο εξάμηνο του 2023, με τη διοίκηση να εκτιμά ωστόσο πως οι πωλήσεις του δεύτερου εξαμήνου θα ενισχυθούν κατά 12%, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 15%.
Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 424,83 εκατ. ευρώ από EUR 354,00 εκατ. ευρώ. Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 55,3% από 57,04% την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο επηρεαζόμενο από τα υψηλά ναύλα. Τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε 146,49 εκατ. ευρώ από 115,78 εκατ. ευρώ την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο, ενώ τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 106,45 εκατ. ευρώ από 78,56 εκατ. ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, για μία ακόμη φορά, ο Όμιλος Jumbo ανταποκρίθηκε με ευελιξία και αποτελεσματικότητα, στις ιδιαίτερες και απαιτητικές συνθήκες της αγοράς που δημιουργήθηκαν από τα εξαιρετικά γεγονότα του πρώτου εξαμήνου του έτους, σε ολόκληρη την Βαλκανική χερσόνησο. Τα αποτελέσματα του -θεωρητικά «πιο εύκολου» για τον Όμιλο- πρώτου εξαμήνου δείχνουν εντυπωσιακή ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού, στην πολιτική μείωσης των τιμών αλλά και της ταυτόχρονης αυστηρής επιλογής προϊόντων προς διάθεση που εξασφαλίζουν την άριστη σχέση τιμής - ποιότητας για το μέσο νοικοκυριό.
Η αύξηση του τζίρου του Ομίλου κατά 20% βελτίωσε την καθαρή κερδοφορία κατά 36%, παρά τη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους. To δεύτερο εξάμηνο του έτους, είναι παραδοσιακά κρίσιμο καθώς περιλαμβάνει την έναρξη της σχολικής περιόδου και τις χριστουγεννιάτικες αγορές και αντιστοιχεί στο 65% των πωλήσεων του έτους. Η διοίκηση του Ομίλου, λαμβάνοντας υπόψη την μέχρι τώρα πορεία των μεγεθών, τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία, τα πρώτα στοιχεία από τις πωλήσεις κατά τη σχολική περίοδο καθώς και τη δυσκολία πρόβλεψης της καταναλωτικής συμπεριφοράς κατά τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο (οι -εμπορικά- πιο σημαντικοί μήνες), εκτιμά ότι η αύξηση των πωλήσεων πιθανό να κυμανθεί κοντά στο 12% έναντι της αρχικής εκτίμησης 15%.
Υπό τις σημερινές συνθήκες, η διοίκηση εκτιμά ότι η μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους θα είναι μικρότερη του 2% όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά +15% περίπου έναντι της αρχικής προσδοκίας για αύξηση κατά 10% περίπου.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα, μέχρι σήμερα παραμένουν κλειστά λόγω του πρωτοφανούς πλημμυρικού φαινομένου, το ένα από τα δύο καταστήματα στη Λάρισα και το κατάστημα στην Καρδίτσα τα οποία -με βάση τα περυσινά στοιχεία- αντιστοιχούσαν περίπου στο 3% του ετήσιου τζίρου των καταστημάτων στην Ελλάδα. Η εταιρεία σημειώνει πως έχει λάβει μέριμνα για όλους τους εργαζόμενους της στις πληγείσες περιοχές.
Ρευστότητα
Κατά την 30/06/2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού του Ομίλου ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 388,60 εκατ. ευρώ έναντι 522,48 εκατ. ευρώ κατά την 31/12/2022.
Η Εταιρεία εκμεταλλευόμενη την ισχυρή και υγιή οικονομική της διάρθρωση προχώρησε τον Μάιο του 2023 στην προεξόφληση του συνόλου του κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 200 εκατ. ευρώ, έκδοσης 2018 και λήξης το 2026 χωρίς καμία επιβάρυνση ή άλλο κόστος.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε στη συνεδρίαση της 21ης Σεπτεμβρίου, να προχωρήσει σε πρόσκληση των μετόχων της Jumbo σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 18 Οκτωβρίου 2023 με θέμα την λήψη απόφασης για έκτακτη χρηματική διανομή, που θα αποτελεί μέρος των εκτάκτων αποθεματικών από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη προηγούμενων χρήσεων, ποσού μικτού 1,47 Ευρώ ανά μετοχή.
Δίκτυο καταστημάτων
Τον Ιούλιο του 2023 ξεκίνησε η λειτουργεία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.
Μέχρι το τέλος του 2023, αναμένεται να λειτουργήσουν:
- ένα ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στην πόλη Iasi (Ρουμανία)
- ένα μισθωμένο υπερ-καταστήμα στο κέντρο του Plovdiv (Βουλγαρία)
Κατά την 30η Ιουνίου 2023, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 83 καταστήματα. Τα 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 16 στη Ρουμανία. Ο Όμιλος διέθετε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Μέσω συνεργασιών, είχε παρουσία με 35 καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).