Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023 ανεβάζει «ταχύτητα» το επενδυτικό πλάνο των 20 εκατ. ευρώ της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι.
«Για φέτος είχαμε δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο υλοποιήθηκαν σχέδια μόλις 4 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα έχουν δρομολογηθεί για το δεύτερο εξάμηνο», εξήγησε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους, ο CFO της Κρι Κρι, Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε, κάποια επενδυτικά σχέδια θα μετατεθούν για τους πρώτους μήνες του 2024, καθώς η εταιρεία τελεί εν αναμονή προμηθειών σε μηχανολογικό εξοπλισμό.
Στο επίκεντρο του επενδυτικού πλάνο της Κρι Κρι βρίσκεται η επέκταση των εγκαταστάσεων των μονάδων παραγωγής, με προσθήκες νέων γραμμών παραγωγής που στοχεύουν στην ενίσχυση της παραγωγικής δυνατότητας στον κλάδο του γιαουρτιού.
Ερωτηθείς σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, ο κ. Σαρμαδάκης ανέφερε ότι η Κρι Κρι προχωρά σε κάποιες μειώσεις τιμών στα προϊόντα της εντός του δεύτερου εξαμήνου, λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση των τιμών των πρώτων υλών. Ωστόσο, όπως παραδέχθηκε, η εν λόγω προσέγγιση μπορεί να αποδειχθεί συντηρητική.
Στρατηγική ανάπτυξης
Αναλύοντας τη στρατηγική ανάπτυξης της γαλακτοβιομηχανίας o CFO της Κρι Κρι εστίασε στο εξής τρίπτυχο: εντοπισμός επιχειρηματικών ευκαιριών, αξιοποίηση των εν λόγω ευκαιριών με ενίσχυση της δυναμικής τους, καθώς και απόλυτος σεβασμός στους μετόχους της εταιρείας.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών, ο κ. Σαρμαδάκης επανέλαβε τους στόχους της Κρι Κρι για το σύνολο της χρήσης 2023, κάνοντας λόγο για πωλήσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ (έναντι πωλήσεων 171,8 εκατ. ευρώ το 2022), καθώς και για κέρδη EBIT ύψους 33 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 33% σε σχέση με την αρχική εκτίμηση των 24,8 εκατ. ευρώ).
«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι», τόνισε ο ίδιος, εξηγώντας πως εάν αυτοί οι στόχοι επιτευχθούν τότε «θα αυξηθεί σημαντικά το μέρισμα».
Υπενθυμίζεται εδώ ότι για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο κύκλος εργασιών της Κρι Κρι ανήλθε σε 112,97 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 35,5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022 όταν είχε ανέλθει στα 83,38 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 28,72 εκατ. ευρώ έναντι 7,50 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 26,18 εκατ. ευρώ έναντι 5,07 εκατ. ευρώ το 2022. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 21,19 εκατ. ευρώ έναντι 4,06 εκατ. ευρώ το 2022.
Γιαούρτι
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 44,3% σε αξία και κατά 16,4% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 49,8%, ξεπερνώντας τα 49 εκατ. ευρώ Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο. Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα.
Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση 37,8%, ξεπερνώντας τα 38,5 εκατ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-0,6%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή 12,1% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2023]. Παράλληλα, συνεχίζεται η έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 4,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια.
Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της Κρι Κρι σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,2 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές της εταιρείας [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2023]. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την Κρι Κρι, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 32,7%, και είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2021. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας. Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.
Παγωτό
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της εταιρείας εμφανίζουν μεταβολή 9,1%. Αν και τους κρίσιμους μήνες, Μάιο και Ιούνιο, οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές, στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν οι πωλήσεις παγωτού ανέκαμψαν. Έτσι, για το σύνολο της σεζόν διαμορφώνονται στα επίπεδα 15% έναντι του 2022.