Η επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων και του αβέβαιου οικονομικού περιβάλλοντος στην ευρύτερη αγορά του λιανεμπορίου σε συνδυασμό με το ανταγωνιστικό περιβάλλον που δημιούργησε η κρίση του κορονοϊού στην εγχώρια αγορά του online grocery delivery φάνηκε να επιδρούν καθοριστικά στην απόφαση της Pop Market να διακόψει την υφιστάμενη δραστηριότητά της, 2 χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της. H εταιρεία ωστόσο δεν σταματά να υφίσταται, αλλάζει απλά πλεύση και εξετάζει ήδη άλλες επενδυτικές ευκαιρίες προς αξιοποίηση.
Να θυμίσουμε ότι η διακοπή της υφιστάμενης λειτουργίας της Pop Market ανακοινώθηκε χθες το απόγευμα, με τους χρήστες της εφαρμογής να ενημερώνονται ότι από τις 25 Οκτωβρίου κι έπειτα θα μπορούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω της μέχρι πρότινος ανταγωνιστικής πλατφόρμας, Wolt Market, έχοντας μάλιστα στη διάθεσή τους και κουπόνια των 6 ευρώ για κάθε μια από τις δύο πρώτες παραγγελίες τους.
Η είδηση δεν συνεπάγεται την εξαγορά της Pop από την Wolt αλλά την εμπορική συμφωνία των δύο πλευρών για την αξιοποίηση της πελατειακής βάσης της Pop και ορισμένων περιουσιακών στοιχείων της startup που λάνσαρε πρώτη την ιδέα του quick commerce στη χώρα, όπως εξοπλισμό (ράφια, κουτιά παράδοσης, καρότσια κ.λπ). Επί της ουσίας δηλαδή, αφορά στην διακοπή και μεταβίβαση στην Wolt των B2C δραστηριοτήτων της Pop.
«Η απόφαση να μην συνεχίσουμε την υπηρεσία Pop Market έρχεται έπειτα από εσωτερική αξιολόγηση πολλών παραγόντων και από την απόφασή μας να στραφούμε σε άλλες επενδυτικές ευκαιρίες» ανέφερε στο insider.gr ο Τάκης Μαλαβέτας, εκ των δύο βασικών ιδρυτών της Pop Market. Προσέθεσε δε ότι «η αγορά του online supermarket και συγκεκριμένα του quick commerce θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και μέσα στην επόμενη 5ετία θα δούμε μεγάλη στροφή των καταναλωτών στην αναζήτηση αντίστοιχων υπηρεσιών σε όλο το φάσμα του λιανικού εμπορίου».
Να θυμίσουμε ότι η Pop Market ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Οκτώβριο του 2021, αποτελώντας μία από τις πρωτοπόρες πλατφόρμες στην Ελλάδα αφού κατάφερε να πραγματοποιήσει παραδόσεις ειδών σούπερ μάρκετ σε λιγότερο από μισή ώρα, συμβάλλοντας σημαντικά στην εδραίωση του γρήγορου εμπορίου στην Ελλάδα. Έχοντας σηκώσει χρηματοδότηση, η εταιρεία ξεκίνησε να διανέμει προϊόντα αρχικά στην περιοχή του κέντρου των Αθηνών με στόχο να επεκταθεί σύντομα σε όλο το λεκανοπέδιο και ενδεχομένως και εκτός αυτού, όπως ανέφεραν τότε οι ιδρυτές της.
Ειδοποιός διαφορά της από τις λοιπές εφαρμογές του χώρου, ήταν ότι υποσχόταν παράδοση χωρίς χρέωση μέχρι τα μεσάνυχτα και εντός 15 λεπτών από την ώρα υποβολής της παραγγελίας ενώ περιλάμβανε στα ηλεκτρονικά της ράφια και premium προϊόντα. Για το σκοπό αυτό άλλωστε βάσιζε το μοντέλο της στα dark store εξυπηρετώντας συγκεκριμένες περιοχές. Όσο για τη φιλοσοφία της ακολουθούσε την διεθνή τάση το καλάθι της νοικοκυράς να σπάει σε μικρότερα καλάθια που αγοράζονται σε συχνότερα χρονικά διαστήματα. Κάτι που φάνηκε να ισχύει και στη χώρα μας, τουλάχιστον εν μέσω υγειονομικής κρίσης και περιορισμού μετακινήσεων.
Η συνθήκη όμως φάνηκε να αλλάζει κατά την επιστροφή στην κανονικότητα. Ειδικά μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις πληθωριστικές πιέσεις και τις ανατιμήσεις που τον ακολούθησαν, δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα στην αγορά του quick commerce διεθνώς, αλλάζοντας και τις όποιες προβλέψεις των υφιστάμενων παικτών.
Σε αυτό το πλαίσιο η Pop Market, έχοντας καλύψει τις υποχρεώσεις της απέναντι σε εργαζόμενους και προμηθευτές σχεδιάζει να αλλάξει κατεύθυνση αξιοποιώντας και μέρος των κεφαλαίων που έχει σηκώσει το προηγούμενο διάστημα και παραμένει ανέπαφο. Σημειωτέον ότι η συνολική χρηματοδότηση που είχε λάβει η εταιρεία στους δύο χρηματοδοτικούς γύρους που έχει τρέξει ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ. «Η απόφαση να μην συνεχίσουμε το εμπορικό κομμάτι της εταιρείας δεν επηρεάστηκε από οικονομικούς λόγους. Η εταιρία πίσω από το Pop Market συνεχίζει να υφίσταται (σ.σ. Quick Commerce Μονοπρόσωπη) και πλέον εξετάζει επενδύσεις σε διαφορετικές κατευθύνσεις από το quick commerce» επεσήμανε ο κ. Μαλαβέτας.