Η Boeing ανακοίνωσε πως μειώνει τον στόχο για τις παραδόσεις αεροσκαφών 737 για το 2023, επικαλούμενη προβλήματα με τον προμηθευτή Spirit AeroSystems (SPR.N), γεγονός που συνιστά ένα προσωρινό πισωγύρισμα για την κατασκευάστρια αεροσκαφών καθώς προσπαθεί να ανακάμψει από σερί κρίσεων.
Παράλληλα, ο αμερικανικός κολοσσός της αεροναυπηγικής ανέφερε υψηλότερες από τις εκτιμήσεις ζημιές ύψους 3,26 δολαρίων ανά μετοχή, συγκριτικά με τη μέση πρoσδοκία των αναλυτών για ζημιές 2,96 δολαρίων/μετοχή.
Η εταιρεία ανακοίνωσε 18,1 δισ. δολάρια σε έσοδα, κερδίζοντας ελαφρώς τις προβλέψεις που μίλαγαν για 18,0 δισ. δολάρια. Ωστόσο παρά τη μείωση ύψους 1,6 δισ. δολαρίων στα έσοδα, η Βoeing τήρησε το στόχο της να έχει διαθέσιμες ταμειακές ροές φέτος ανάμεσα στα 3 και στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που ωθεί ανοδικά κατά 3% τη μετοχή της εταιρείας στις συναλλαγές της Wall Street.
Η Βoeing στόχευε να παραδώσει 400 με 450 τζετ 737 το 2023 ωστόσο είναι αναγκασμένη να μετριάσει το στόχο σε 375 με 400 τζετ μετά από δύο ξεχωριστά θέματα που προέκυψαν στην Spirit, η οποία κατασκευάζει ατράκτους.
H Boeing παρέδωσε 70 737 αεροσκάφη το τρίτο τρίμηνο, καταγράφοντας πτώση 20%. Η κατασκευάστρια εταιρεία λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των πληρωμών όταν παραδίδει τα τζετ, έτσι τα νούμερα παράδοσης παρακολουθούνται στενά.
Η Boeing σχεδιάζει να τηρήσει το στόχο παράδοσης τουλάχιστον 70 Dreamliners 787 το 2023 και να αυξήσει το ρυθμό παραγωγής από τέσσερα σε πέντε τζετ το μήνα.
Η εταιρεία επίσης σκοπεύει να διατηρήσει ακέραιο το πλάνο ενίσχυσης της παραγωγής των 737 τζετ.
Την ίδια στιγμή, το προβληματικό τμήμα της εταιρείας που ασχολείται με την άμυνα, συνεχίζει να αντιμετωπίζει υπερβάσεις κόστους με συμβάσεις της.
Το συγκεκριμένο τμήμα ανακοίνωσε ακόμα ένα τρίμηνο αρνητικών αποτελεσμάτων λόγω των απωλειών 797 εκατομμυρίων στην παραγωγή της επόμενης γενιάς του Air Force One και ενός προγράμματος δορυφόρων για το οποίο δεν έχουν γίνει γνωστά περισσότερα.
«Ακούω εκείνους εκτός της εταιρείας μας που αναρωτιούνται εάν έχουμε χάσει το βηματισμό μας. Εγώ θεωρώ πως συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο» δήλωσε ο CEO Dave Calhoun σε επιστολή του προς τους υπαλλήλους.
Η Boeing προσπάθησε να αυξήσει τις παραδόσεις για να καλύψει τις απώλειες από θέματα ασφαλείας και την κρίση της πανδημίας. Ωστόσο, αντιμετωπίζει αναταραχές για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αν και η ζήτηση για τζετ είναι πολύ μεγάλη.
H Boeing κρατά με νύχια και με δόντια το στόχο των διαθέσιμων ταμειακών ροών, όμως οι επενδυτές αναρωτιούνται ακόμα εάν τα συνεχιζόμενα προβλήματα μπορούν να «ματώσουν» αυτές τις ροές για το 2024 και πέρα από αυτό, δήλωσε ο Rob Stallard της Vertical Research Partners.
Φώτο: Getty Images