Στην επέκταση των δραστηριοτήτων της, μέσω της βελτίωσης των προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχει, επικεντρώνεται η εταιρεία Sportswind του Fais Group, συνεχίζοντας την ανάπτυξή της στο εσωτερικό, με γνώμονα τη διατήρηση των ανταγωνιστικών της πλεονεκτημάτων.
Η Sportswind είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος του γνωστού brand Puma για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία και ως εκ τούτου δραστηριοποιείται στη χονδρική πώληση των ειδών της Puma, καθώς και σε ανάπτυξη καταστημάτων λιανικής.
Αύξηση 36% στις πωλήσεις της Puma και 72% της New Era το 2022
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν πριν από μερικά 24ωρα στο ΓΕΜΗ, το 2022 η εταιρεία κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων κατά 36% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρήση, ως αποτέλεσμα της ανόδου των πωλήσεων σε όλα τα brand που διαχειρίζεται. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 40,16 εκατ. ευρώ έναντι 29,43 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ η εταιρεία διατήρησε σταθερό το μικτό της αποτέλεσμα το οποίο ανήλθε σε 41% και για τις δύο παρουσιαζόμενες χρήσεις.
Τα ανωτέρω είχαν ως αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων να ανέλθουν σε 3,84 εκατ. ευρώ, μετρώντας αύξηση κατά 78% και το EBITDA της εταιρείας να διαμορφωθεί σε 6,85 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 47%.Τα μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2,97 εκατ. ευρώ έναντι 1,52 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
Το 2022 η εταιρεία απασχολούσε κατά μέσο όρο 182 άτομα, έναντι 187 το 2021.
Αύξηση 15% του κύκλου εργασιών στο α’ εξάμηνο του 2023
Σε ό,τι αφορά τη χρήση 2023, ο αρχικός στόχος της Sportswind είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6%, με τη διοίκηση να εκτιμά ότι ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί εάν δεν προκύψουν εξαιρετικά δυσμενή γεγονότα.
Σημειώνεται μάλιστα ότι σε επίπεδο της χρήσης 2023, ο κύκλος εργασιών είναι αυξημένος κατά 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
«Εκτιμάται ότι παρά το οριακά αρνητικό κεφάλαιο κίνησης κατά την 31/12/2022, εντός της χρήσης 2023 δε θα δημιουργηθούν πρόσθετες σημαντικές και μη αναμενόμενες ταμειακές ανάγκες», επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις.
Τα καταστήματα
Στους στόχους της διοίκησης για το 2023 περιλαμβάνεται ένα νέο κατάστημα Puma εντός του εμπορικού κέντρου «Mediterranean Cosmos» στη Θεσσαλονίκη, καθώς και η μεταφορά του καταστήματος Puma στη Γλυφάδα εντός του ίδιου δήμου αλλά σε καλύτερη εμπορική τοποθεσία επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
«Πεποίθηση της διοίκησης είναι ότι οι συνθήκες της αγοράς είναι σήμερα τέτοιες που ευνοούν εταιρείες με ισχυρή οργάνωση, μεγάλο μέγεθος, εμπειρία της αγοράς και ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής, και δίνουν συνεπώς στην εταιρεία τη δυνατότητα να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο», τονίζεται, μεταξύ άλλων.
Το τέλος της συνεργασίας στη Βουλγαρία και οι εξαγορές
Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό, εντός του 2023 έλαβε τέλος η συνεργασία με την Puma για τη Βουλγαρία και κατ’ επέκταση οι πωλήσεις προς τη θυγατρική της στη γειτονική χώρα με σκοπό να σταματήσει μια δραστηριότητα που δεν προσέφερε στην εταιρεία.
Το 2022 η Sportswind απέκτησε το σύνολο των μεριδίων της εταιρείας «FER I.K.E.» από τους υφιστάμενους εταίρους, με τη διοίκηση να εξετάζει το ενδεχόμενο προσθήκης ενός νέου brand.
Επίσης, εξαγόρασε το 35% της εταιρείας NORTHCUT I.K.E. και πλέον είναι θυγατρική της, και η οποία μετονομάστηκε σε DENIM CO. IKE. Εντός του 2023 λειτούργησε δύο νέα καταστήματα LEVI’S μετά τη συνεργασία που επιτεύχθηκε από τη Φάις συμμετοχών με την Levi Strauss & Co. Europe BV.
Τέλος, η Sportswind συμμετείχε σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Alezur Ltd, η οποία έχει μια θυγατρική που απέκτησε μέσω πλειστηριασμών το 50% του παλαιού εργοστασίου Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη.
Η επίδραση της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία
«Η αναταραχή που επικρατεί σε διεθνές επίπεδο από τις αρχές του 2022 λόγω της πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, εκτός από το καθαρά ανθρώπινο επίπεδο που είναι και το σημαντικότερο σε κάθε περίπτωση, έχει προκαλέσει μία σειρά από επιπτώσεις στην διεθνή οικονομία. Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ Ρωσίας και οικονομιών των δυτικών χωρών έχει διακοπεί και η παραγωγή αγαθών στην Ουκρανία έχει παύσει, γεγονότα τα οποία αμφότερα διαταράσσουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, περιορίζουν τις διαθέσιμες ποσότητες των προϊόντων, μεταξύ των οποίων και της ενέργειας και ωθούν τις τιμές τους σε ιστορικά υψηλά επίπεδα επηρεάζοντας κάθε πτυχή της οικονομικής δραστηριότητας. Το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών μειώνεται τόσο μέσω των αυξημένων τιμών ενέργειας που καταναλώνουν οι ίδιοι όσο και μέσω των αυξημένων τιμών του συνόλου των προϊόντων που ενσωματώνουν το αυξημένο κόστος παραγωγής. Οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, λαμβάνουν μέτρα αντιμετώπισης της κατάστασης, τα οποία τουλάχιστον προς το παρόν αντιμετωπίζουν μερικώς το ζήτημα», αναφέρει η διοίκηση.
«H εταιρεία δεν διαθέτει επιχειρηματική παρουσία στη Ρωσία και την Ουκρανία και ως εκ τούτου δεν επηρεάζεται άμεσα. Παρόλα αυτά η σύρραξη και η συνεπακόλουθη ραγδαία αύξηση των τιμών στην ενέργεια, στις μεταφορές και τα τρόφιμα, αλλά και η εντεινόμενη γεωπολιτική αστάθεια και αβεβαιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, επηρεάζει τις εκτιμήσεις και τη στρατηγική της διοίκησης για τη μελλοντική μεσοπρόθεσμη δραστηριότητα της εταιρείας. Με την παραδοχή ότι η γενικότερη γεωπολιτική κατάσταση δεν θα επιβαρυνθεί περαιτέρω και οι οικονομικές συνέπειες δεν θα ενταθούν σε ακραία επίπεδα η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει απρόσκοπτα την υλοποίηση του επιχειρηματικού της πλάνου», τονίζεται επίσης.
Οι άλλες δραστηριότητες
Να σημειωθεί εδώ ότι η Sportwind είναι ο master franchisee της ισπανικής φίρμας Mango και διατηρεί τέσσερα καταστήματα πώλησης σε Αιγάλεω, Γλυφάδα, Λάρισα και Πάτρα.
Τέλος τις δραστηριότητές της συμπληρώνει η αποκλειστικότητα πώλησης στην Ελλάδα της γνωστής φίρμας μοτοσυκλετών «INDIAN MOTORCYCLES» όπου διατηρεί ένα κατάστημα επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης στη Γλυφάδα, καθώς και συνεργείο μοτοσυκλετών στο Μαρούσι.