Την υλοποίηση επενδύσεων, ακόμη και εξαγορών, με στόχο την επέκταση του δικτύου καταστημάτων και την ενίσχυση των μεριδίων που κατέχει στην αγορά, περιλαμβάνει η αναπτυξιακή στρατηγική της Pet City, ηγέτιδας εταιρείας στη λιανική πώληση τροφών και αξεσουάρ κατοικίδιων ζώων, που εδώ και δύο χρόνια βρίσκεται στον έλεγχο της BC Partners, με επικεφαλής τον Νίκο Σταθόπουλο.
Για τη διενέργεια δε επενδύσεων και εξαγορών, η εταιρεία υπέγραψε τον Νοέμβριο του 2022 σύμβαση ομολογιακού δανείου ύψους έως 30 εκατ. ευρώ και πενταετούς διάρκειας με την Τράπεζα Πειραιώς.
Οι αναπτυξιακοί στόχοι της νέας διοίκησης
Θέτοντας μεσομακροπρόθεσμους αναπτυξιακούς στόχους με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του ομίλου, η νέα διοίκηση σχεδιάζει επέκταση του δικτύου και των εμπορικών δραστηριοτήτων σε μεγάλα αστικά κέντρα εκτός Αττικής, καθώς και περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μάλιστα, ως μέρος αυτού του στρατηγικού σχεδίου, τον Δεκέμβριο του 2022 εξαγοράστηκε η εταιρεία Aurora IKE, η οποία δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα από τις νέες συνεργασίες με ισχυρά brands, καθώς και με την ανάπτυξη private labels, τα οποία εκτιμάται ότι θα φέρουν νέο πελατολόγιο.
Στόχος του στρατηγικού σχεδίου μετασχηματισμού της εταιρικής ταυτότητας της Pet City είναι η διαφοροποίηση των πηγών κερδοφορίας και η βελτίωση των σταθερών ταμειακών ροών.
Να σημειωθεί άλλωστε ότι κατά τη Γενική Συνέλευση των μετόχων τον περασμένο Ιούνιο παραιτήθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο ο πρόεδρός του Μαντζουράνης Μαντζουρανάκης, με τον Νίκο Σταθόπουλο να τον αντικαθιστά και να αναλαμβάνει πρόεδρος του ομίλου και τον Γιάννη Γαβριηλίδη να ασκεί χρέη αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου.
Από πού προήλθε η ενίσχυση του τζίρου το 2022
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Pet City που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν μερικές ώρες, το 2022 οι πωλήσεις ανήλθαν στα 53,67 εκατ. ευρώ έναντι 51,42 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένες κατά 4,39% κυρίως λόγω της αύξησης των καταστημάτων και των τιμών πώλησης, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους κυμάνθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα, σε 49,23% για το 2022 σε σύγκριση με το 50,55% για το 2021.
Τα έξοδα διάθεσης και διοίκησης ανήλθαν σε 21,28 εκατ. ευρώ το 2022 από 17,64 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας μια αύξηση 20,61% ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανήλθαν στο 39,65% έναντι 34,31% του 2021 – γεγονός που οφείλεται κυρίως στο άνοιγμα των νέων καταστημάτων και στην εταιρική αναδιοργάνωση.
Τα χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 1,58 εκατ. ευρώ έναντι 1,24 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, μια αύξηση που προήλθε κυρίως από τους τόκους του ομολογιακού δανείου που βάρυναν τα έξοδα για τους δύο τελευταίους μήνες της χρήσεως.
Το EBITDA του ομίλου για το 2022 διαμορφώθηκε σε 8,74 εκατ. ευρώ από 11,70 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας μια μείωση 25% που προέκυψε από την αύξηση των δαπανών.
Τέλος τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν στα 3,42 εκατ. ευρώ έναντι 7,36 εκατ. ευρώ το 2021.
Με 12 νέα καταστήματα το 2022, ακολούθησαν ακόμη 4 το 2023
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της Pet City, κατά τη διάρκεια του 2022 άνοιξαν 12 νέα καταστήματα λιανικής πώλησης με αποτέλεσμα το σύνολο του δικτύου του ομίλου να φτάνει τα 88 καταστήματα στα τέλη Δεκεμβρίου, από 76 καταστήματα στα τέλη του 2021.
Τα καταστήματα βρίσκονται κατά κύριο λόγο στην περιοχή της Αττικής, καθώς επίσης στη Θεσσαλονίκη, την Εύβοια και την Κόρινθο.
Το 2022 ο αριθμός των εργαζομένων του ομίλου αυξήθηκε σε 728 άτομα έναντι 677 του 2021, κυρίως λόγω της προσθήκης των 12 νέων καταστημάτων.
Επιπλέον, εντός του 2023, ξεκίνησε η λειτουργία ακόμη τεσσάρων καταστημάτων, με το συνολικό δίκτυο της Pet City να περιλαμβάνει σήμερα 92 καταστήματα.
Μη ισχυρές οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης
Όπως επισημαίνει η διοίκηση του ομίλου, «η ενεργειακή κρίση που ενέσκηψε πρόσφατα, το βάθος και εύρος της οποίας εξελίσσεται μεγαλύτερο από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί, ιδίως μετά από τις πολεμικές επιχειρήσεις στην Ουκρανία, συμβάλλει στη δημιουργία περαιτέρω κλίματος αβεβαιότητας αναφορικά με την επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων που έχουν ήδη εμφανιστεί, στην κατανάλωση, τις επενδύσεις και κατ’ επέκταση στην οικονομική ανάπτυξη. Η ενεργειακή κρίση η οποία αρχικά αποδόθηκε αφενός μεν στην αυξημένη ζήτηση λόγω της ανάκαμψης από την πανδημία COVID-19, αφετέρου δε στην πολιτική της Ε.Ε. για τον περιορισμό των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης ενισχύθηκε εν συνεχεία για γεωστρατηγικούς λόγους και έλαβε απρόβλεπτα μεγαλύτερες διαστάσεις από τις πρόσφατες πολεμικές επιχειρήσεις στην Ουκρανία. Με τα μέχρι τώρα διαθέσιμα δεδομένα, οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης στους κλάδους δραστηριοποίησης των εταιρειών του ομίλου δε διαφαίνονται ισχυρές. Ωστόσο, ο όμιλος παρακολουθεί προσεκτικά και αξιολογεί συνεχώς τα δεδομένα που διαμορφώνονται».
Ταυτόχρονα, όπως αναφέρεται επίσης «οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκαν από την πανδημία Covid 19 και τον πόλεμο στην Ουκρανία - βασικούς παράγοντες του αυξανόμενου πληθωρισμού - έχουν αμβλυνθεί σημαντικά. Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν «επιστρέψει στο φυσιολογικό», με την επανεκκίνηση της Κίνας που απέσυρε τους αυστηρούς περιορισμούς κατά της πανδημίας ως τελευταίο μοχλό βελτίωσης».
Το deal
Ήταν 3 Νοεμβρίου 2021 όταν η BC Partners ανακοίνωσε την απόκτηση της Pet City, φέρνοντας στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο της ελληνικής οικονομίας.
Η BC Partners διέθετε ήδη εμπειρία στον κλάδο των προϊόντων κατοικίδιων ζώων, έχοντας προηγουμένως επενδύσει στην PetSmart, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης προϊόντων για κατοικίδια στις ΗΠΑ, στην Chewy, τη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου προϊόντων για κατοικίδια στις ΗΠΑ με κεφαλαιοποίηση 32 δισ. δολ. περίπου, καθώς και στην VetPartners, τον κορυφαίο διαχειριστή κτηνιατρικών κλινικών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η εταιρεία PET CITY GROUP AEBE ιδρύθηκε το 1988 από τον Μαντζουράνη Μαντζουρανάκη, ενώ μέχρι το 1995 δραστηριοποιούνταν στη χονδρική πώληση προϊόντων για κατοικίδια με πελατολόγιο που ξεπερνούσε τα 1.200 pet shops σε όλη την Ελλάδα.
Ωστόσο, το 1996, το εταιρικό ενδιαφέρον στράφηκε στη λιανική πώληση, με αντικείμενο την εισαγωγή και εμπορία τροφών και αξεσουάρ κατοικίδιων ζώων. Την ίδια χρονιά εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα στην περιοχή της Παιανίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα κάνει την εμφάνισή του το δεύτερο κατάστημα - και πρώτο mega κατάστημα - στη Γλυφάδα.
Τα επόμενα χρόνια τα επιχειρηματικά πλάνα της εταιρείας γίνονται ακόμη εντονότερα, με αποτέλεσμα τη σταδιακή γιγάντωσή της μέσω εξαγορών άλλων αλυσίδων με προϊόντα για κατοικίδια ζώα. Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων σε όλη την Αττική είναι ταχύτατη, ενώ μετά το 2014 ακολουθεί και η διεύρυνση εκτός Αττικής.