Νέα δεδομένα στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών φέρνει μαζί του το 2024, με το τοπίο να αλλάζει και τους βασικούς «παίκτες» να ετοιμάζονται να διεκδικήσουν ακόμη μεγαλύτερα μερίδια από μια αγορά που παρουσιάζει τεράστιες προοπτικές.
Την αλλαγή των συσχετισμών πυροδοτεί η απόφαση του ομίλου Campari να εισέλθει στην ελληνική αγορά, λανσάροντας την Campari Hellas, σε μια κίνηση που αναγκάζει σε ανασύνταξη δυνάμεων, αλλά και αναζήτηση νέων ευκαιριών το σύνολο σχεδόν των πρωταγωνιστών της εγχώριας αγοράς. Οι κινήσεις τους άλλωστε είναι καθοριστικές για το πώς θα εξελιχθεί η επόμενη μέρα…
To λανσάρισμα της Campari Hellas ξεκίνησε ήδη από την 1η Ιανουαρίου, με τον όμιλο Campari να χαρακτηρίζει την Ελλάδα ως μια κομβική αγορά και να προσβλέπει στις προοπτικές που έχει ως χώρα, ούσα ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. «Η επένδυση στη χώρα διευρύνει περαιτέρω τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του και τον προσδιορισμό του σε κορυφαίο πρωταγωνιστή του κλάδου», ανέφερε ανακοίνωση του ομίλου Campari που δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο.
H Campari Hellas εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με τα brands Aperol, Campari, Crodino, Bulldog gin, Wild Turkey, Skyy vodka και Grand Marnier, μεταξύ πολλών άλλων μαρκών του ομίλου, ενώ λανσάρει και την Espolòn tequila.
«Η δημιουργία της Campari Hellas για τον όμιλο αποτελεί μια στρατηγική επιλογή, στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης και επένδυσης σε αγορές που έχουν σημειώσει ανοδικά οικονομικά αποτελέσματα, όπως η ελληνική. Στόχος μας είναι να εδραιώσουμε τη θέση του ομίλου στη χώρα, αλλά και να ενισχύσουμε την ελληνική οικονομία, επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό με την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», σχολίαζε σε δήλωσή του ο Γιάννης Στράτος που τοποθετήθηκε Managing Director της Campari Hellas.
Υπενθυμίζεται εδώ πως πριν το λανσάρισμα της Campari Hellas, διανομείς των βασικών εμπορικών σημάτων του ομίλου Campari ήταν οι Coca-Cola Τρία Έψιλον και Beverage World.
Το «στοίχημα» της Coca Cola Τρία Έψιλον
Μπροστά στα νέα δεδομένα, η Coca Cola Τρία Έψιλον δεν έμεινε ένας απλός παρατηρητής. Ήδη από τις αρχές του 2023 προχώρησε σε πολύ σημαντικές προσθήκες στο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, με στόχο να να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στους πελάτες της, συμβάλλοντας στην επίτευξη του οράματός της να αποτελεί συνεργάτη επιλογής για τους πελάτες της 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Ήταν τον περασμένο Φεβρουάριο όταν η Coca-Cola Τρία Έψιλον ανακοίνωσε επίσημα την είσοδό της στην κατηγορία της μπύρας, προχωρώντας σε αποκλειστική, μακροπρόθεσμη συμφωνία με την AB InBev, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο με ορισμένα από τα πιο δημοφιλή σήματα μπύρας, όπως Corona, Stella Artois και Bud. Η συνεργασία περιλαμβάνει πωλήσεις, διανομή, trade marketing και ενεργοποίηση της αγοράς για έξι από τα πιο δημοφιλή εμπορικά σήματα που ανήκουν στην AB InBev.
Μέσα στην άνοιξη η Coca-Cola Τρία Έψιλον ξεκίνησε τη διανομή των προϊόντων Three Cents, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο των ανθρακούχων προϊόντων για ενήλικες, ενώ προχώρησε και στην προσθήκη στο portfolio της του διάσημου ιταλικού Caffè Vergnano, επιχειρώντας να «πατήσει πόδι» ακόμη πιο γερά στην κατηγορία του καφέ, στην οποία δραστηριοποιείται ήδη τα τελευταία χρόνια μέσω του brand Costa Coffee.
Ταυτόχρονα, τον περασμένο Ιούνιο ανακοινώθηκε πως η Coca-Cola HBC κατέληξε σε συμφωνία για την απόκτηση της Brown-Forman Finland Oy, ιδιοκτήτριας της γνωστής μάρκας βότκας Finlandia.
Οι κινήσεις της Beverage World
Στην επόμενη μέρα στρέφει το βλέμμα και ο έτερος - μέχρι πρότινος - διανομέας των προϊόντων Campari. Ο λόγος για τη Beverage World, θυγατρική στην Ελλάδα του κυπριακού ομίλου Photos Photiades, η οποία ανέλαβε τη διαχείριση του Ούζο 12.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2005, ενώ το σημερινό portfolio της περιλαμβάνει παγκοσμίως γνωστά προϊόντα.
Μάλιστα τον Μάρτιο του 2022 ανακοινώθηκε επισήμως ότι ο όμιλος Photos Photiades προχωρά σε επένδυση στη μικροζυθοποιία Siris Microbrewery, ενισχύοντας έτι περαιτέρω την παρουσία του στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Beverage World ανέλαβε την αποκλειστική διανομή της μπύρας Voreia.
Η διανομή των προϊόντων Bacardi από την η Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Σε κίνηση ματ στην κατηγορία των σκληρών ποτών, ωθώντας στα ύψη τον ανταγωνισμό, προχώρησε πριν από 2,5 περίπου χρόνια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου Heineken. Ειδικότερα, από την 1η Απριλίου 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει αναλάβει επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα.
«Είναι μια συνεργασία για την οποία είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Πολύ γρήγορα βάλαμε τη σφραγίδα μας στη διαχείριση του συγκεκριμένου portfolio, γεγονός που αναγνωρίζει και η αγορά», δήλωνε πέρυσι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης.
Οι νέες συμφωνίες της Β.Σ. Καρούλιας
Σε πλήρη ανασύνταξη δυνάμεων προχωρά και η Β.Σ. Καρούλιας, μία από τις κορυφαίες εταιρείες οίνων, αλκοολούχων ποτών και μπύρας στην Ελλάδα.
Μετά την απώλεια του χαρτοφυλακίου της AB InBev, τη διαχείριση του οποίου ανέλαβε η Coca-Cola Τρία Έψιλον, η Β.Σ. Καρούλιας στοχεύει στη διαρκή ενίσχυση του portfolio της, μέσω της ανάπτυξης νέων σημαντικών συνεργασιών.
Στις αρχές Δεκεμβρίου 2023 έγινε γνωστό ότι αναλαμβάνει τη διανομή στην ελληνική αγορά των αναψυκτικών και χυμών της οικογένειας Κλιάφα και του ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού Δουμπιά, ενώ από τον περασμένο Μάρτιο ανέλαβε τη διανομή του ultra premium ελληνικού φυσικού μεταλλικού νερού Avaton στην αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και τη διανομή των προϊόντων της εταιρείας Ekaterra, εμπλουτίζοντας την προϊοντική γκάμα των ροφημάτων της με brands όπως LIPTON, PUKKA Herbs, PG Tips στην ελληνική αγορά.
Το 2022 ανέλαβε τη διανομή των λικέρ και των σιροπιών της Marie Brizard, μετά από συμφωνία με τη La Martiniquaise-Bardinet.
Νέες συνεργασίες για την Άμβυξ
Όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο Μάιο, η Άμβυξ, η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας στην Ελλάδα, ενισχύει το τμήμα Oenothèque της, διευρύνοντας το wine portfolio της με την προσθήκη εμβληματικών ετικετών μέσα από μια σειρά νέων συνεργασιών.
Παράλληλα, ανέλαβε από την 1η Μαρτίου 2023, την αποκλειστική διανομή, εμπορία και μάρκετινγκ των premium mixers Fever-Tree για την Ελλάδα.