Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί 

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί 
Αύξηση της αξίας του όγκου των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα στα 70 δισ. ευρώ φέτος από 62 δισ. το 2023, αναμένει η Mastercard, η οποία θα συμβάλει στην προσπάθεια της κυβέρνησης για τη μεγαλύτερη και ισότιμη χρήση των πληρωμών με κάρτες στις διάφορες επαγγελματικές ομάδες.

Αύξηση της αξίας του όγκου των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα στα 70 δισ. ευρώ φέτος από 62 δισ. το 2023, αναμένει η Mastercard, η οποία θα συμβάλει στην προσπάθεια της κυβέρνησης για τη μεγαλύτερη και ισότιμη χρήση των πληρωμών με κάρτες στις διάφορες επαγγελματικές ομάδες. Στο πλαίσιο αυτό, μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2024, σχεδιάζει να λανσάρει καμπάνια με κίνητρα για τις πληρωμές με κάρτα σε ταξί. Τα κίνητρα μπορεί να προβλέπουν την επιδότηση στην αποδοχή καρτών, π.χ. το τερματικό, ή την μερική ή ολική απαλλαγή από καταβολή προμήθειας για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.

Η εταιρεία πληρωμών που επεξεργάζεται συναλλαγές σε περισσότερες από 210 χώρες και γεωγραφικές περιοχές, έχει δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, έχοντας δημιουργήσει στη χώρα ένα από τα μετρημένα ανά την Ευρώπη Hubs της, με πάνω από 100 εργαζόμενους. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον Τουρισμό και στην ενίσχυση των πληρωμών στον συγκεκριμένο τομέα, το ταξί είναι για την Mastercard η πρώτη εικόνα του τουρίστα στη χώρα, όπως ανέφερε χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους, ο κ. Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Όπως σημείωσε, στο πεδίο του Τουρισμού, η Mastercard συνεργάζεται με τον ΕΟΤ για την παροχή δεδομένων πληρωμών για καμπάνιες προβολής της Ελλάδας, ενώ ο ΕΟΤ γίνεται μέλος του Tourism Innovation Hub της Mastercard. H παγκόσμια εταιρεία πληρωμών, σε συνεργασία με τη Eurobank, έχει δημιουργήσει επίσης ψηφιακό οδηγό για τουρίστες.

Παρουσιάζοντας το τοπίο στον χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, ο Country Manager της Mastercard ανέφερε ότι από το 2015 και μετά οι ηλεκτρονικές πληρωμές στην Ελλάδα έχουν αναπτυχθεί μεσοσταθμικά κατά 25%, ενώ η διείσδυση των καρτών στην καταναλωτική δαπάνη διαμορφώνεται σε περίπου 40%. Κάνοντας αναφορά και σε σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, ο κ. Πολύδωρος είπε ότι για το 2023, η αύξηση των πληρωμών με κάρτες έφερε επιπλέον φορολογικά έσοδα στο κράτος 600 εκατ. ευρώ.

Ανέφερε επίσης ότι η μέση αξία της συναλλαγής με κάρτες πληρωμών βαίνει μειούμενη (27 ευρώ το 2023 και 33 ευρώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο), ενδεικτικό της εξοικείωσης καταναλωτών και εμπόρων με τα ψηφιακά μέσα πληρωμών στην καθημερινότητά τους. Σε ό,τι αφορά στη χρήση ψηφιακών πορτοφολιών, σύμφωνα με στοιχεία της Mastercard, η διείσδυσή τους στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 20% του όγκου συναλλαγών με κάρτα. Τέλος, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, υπογραμμίστηκε ότι η δυναμική παρουσιάζει αυξητική τάση, αποτελώντας το 27% του συνόλου των συναλλαγών με κάρτα, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ.

Προσήλωση στο όραμα μίας ψηφιακής και βιώσιμης οικονομίας

Επισημαίνοντας τη σταθερή προσήλωση της Mastercard στο όραμα μιας ψηφιακής και βιώσιμης οικονομίας, ο κ. Παναγιώτης Πολύδωρος, παρουσίασε τη στρατηγική και τις προτεραιότητες της εταιρείας για τo 2024, με επίκεντρο την περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών πληρωμών. Όπως είπε, βασική προτεραιότητα παραμένει η αναβάθμιση της εμπειρίας πληρωμών, τόσο για καταναλωτές, όσο και για επιχειρήσεις, μέσα από νέες ψηφιακές λύσεις που αφορούν το online περιβάλλον. Παράλληλα, μέσα από μία σειρά συνεργασιών με εμπόρους και συνεργάτες της, η Mastercard έχει στόχο να αναβαθμίσει την κάρτα από ένα συναλλακτικό μέσο, σε «διαβατήριο» σε ένα κόσμο προνομίων, προσφέροντάς στους κατόχους καρτών Mastercard πρόσθετες ευκαιρίες και αποκλειστικά οφέλη.

Στο ίδιο πλαίσιο, υπογράμμισε τον ρόλο της Mastercard ως καταλύτη καινοτομίας στο ευρύ οικοσύστημα των πληρωμών, καθώς μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με μέλη του οικοσυστήματος, εμπόρους και συνεργάτες, προάγονται εργαλεία και λύσεις, που μπορούν να ωφελήσουν καταναλωτές, εμπόρους και οργανισμούς. Παράλληλα, έμφαση δόθηκε και στην προσήλωση της Mastercard στην περαιτέρω ενίσχυση της καινοτομίας, μέσα από τη δημιουργία λύσεων και εφαρμογών που αφορούν στην υποστήριξη και στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας των εταιρικών πληρωμών.

Το 2023, όπως επεσήμανε ο κ. Πολύδωρος, η αγορά πληρωμών βίωσε μία σειρά από καθοριστικές αλλαγές που αναδιαμόρφωσαν το ευρύτερο περιβάλλον, υπογραμμίζοντας τον σημαίνοντα ρόλο της Mastercard στις εξελίξεις αυτές. Ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου αυτού περιβάλλοντος αποτελεί η διευκόλυνση της πρόσβασης στις αναβαλλόμενες πληρωμές, είτε μέσα από τις λύσεις Buy Now Pay Later εταιρειών fintech, είτε μέσω της δημιουργίας νέων και καινοτόμων προϊόντων. Παράλληλα, αναφορά έκανε και στο νέο τοπίο στον τομέα της εκκαθάρισης πληρωμών, μέσα από επενδύσεις και συμπράξεις παγκόσμιων εταιρειών κολοσσών με ελληνικές τράπεζες. Αναφορά έκανε και στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, με τη Mastercard να επικεντρώνεται τόσο στην ανάπτυξη λύσεων και εργαλείων, όσο και σε σημαντικές συνεργασίες, όπως αυτή με την Ελληνική Αστυνομία και τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η οποία επικεντρώνεται στην ανίχνευση περιστατικών ξεπλύματος μαύρου χρήματος μέσω κρυπτονομισμάτων.

Ο κ. Πολύδωρος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εστίαση της Mastercard στη βιωσιμότητα, η οποία το 2023 επικεντρώθηκε σε πέντε τομείς: στη συνδρομή της εταιρείας στην επισιτιστική ανασφάλεια, στην υποστήριξη της γυναικείας ενδυνάμωσης, στην προώθηση του οικονομικού αλφαβητισμού στη χώρα μας, στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και στην ενίσχυση του βιώσιμου τουρισμού. Αναφορικά με τον τουρισμό, τονίστηκε η σημασία του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε πρόσφατα η Mastercard με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), ενώ επισημάνθηκε το ενδιαφέρον της εταιρείας για συνεργασίες με το ευρύτερο οικοσύστημα, με στόχο την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider