Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις, τόσο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, όσο και στο διεθνές εμπόριο, τονίζει ο ΣΕΒ. Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, η απειλή αυτή, έχει εντεινόμενες επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία και αντίκτυπο, στους περισσότερους κλάδους της.
Για τις ελληνικές επιχειρήσεις, η εγκατάλειψη μίας από τις πιο κοινές παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, αναμένεται μεταξύ άλλων να έχει:
- αύξηση του κόστους μεταφοράς (ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Ασία στην Ευρώπη αγγίζει τα 7.000 ευρώ) και του χρόνου μεταφοράς (3.300 ναυτικά μίλια επιμήκυνση ταξιδιού, 2 έως 4 εβδομάδες περισσότερη διάρκεια),
- καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης (τουλάχιστον 20 ημέρες, ειδικά για τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου),
- αύξηση στα ασφάλιστρα και του κόστους των πρώτων υλών, διαταραχές των προγραμμάτων των πλοίων (ημερομηνίες – τοποθεσίες εφοδιασμού) και των χρόνων παράδοσης,
- καταπόνηση των προϊόντων και αύξηση κινδύνου για πρόκληση φθορών σε αυτά, καθώς και επιπτώσεις στην απασχόληση.
Ο ΣΕΒ, στην προσπάθειά του να απαντήσει σε αρκετά ερωτήματα για τις επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα και συζητώντας με μέλη και φορείς, διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση, την Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 15:00 στα γραφεία του, με την υποστήριξη του ΕΒΕΑ και των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων ΣΒΑΠ, ΣΒΘΣΕ, ΣΘΕΒ, ΣΕΒΠΕ&ΔΕ και ΣΒΣΕ. Η συμμετοχή γίνεται κατόπιν εγγραφής - Περισσότερες πληροφορίες εδώ.