ΟΤΕ: Οι 3 φάσεις ανάπτυξης και το τελευταίο μήνυμα Τσαμάζ

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΟΤΕ: Οι 3 φάσεις ανάπτυξης και το τελευταίο μήνυμα Τσαμάζ
Άνοδος σε ICT, σταθερή και κινητή - Η αναπτυξιακή τροχιά των τελευταίων ετών και οι εκτιμήσεις για τη συνέχεια

«Είμαστε σε καλό δρόμο» ήταν μία από τις χαρακτηριστικές ατάκες του πρόεδρου και διευθύνοντος σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλη Τσαμάζ κατά τη διάρκεια της 54ης και τελευταίας τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2024, όπου ανέλυσε την πορεία του οργανισμού τα τελευταία 14 χρόνια. Παράλληλα μάλιστα, ο απερχόμενος πρόεδρος ο οποίος ετοιμάζεται να αποχωρήσει από τον ΟΤΕ στις 30 Ιουνίου, εξέφρασε την πεποίθησή ότι η νέα διοίκηση υπό τον Κώστα Νεμπή θα συνεχίσει την εξαιρετική αυτή πορεία, διατηρώντας την ηγετική θέση του Οργανισμού στην αγορά.

Η αναδρομή των 14 χρόνων

Τα τελευταία 14 χρόνια αναμόρφωσαν τον οργανισμό και οδήγησαν μέσα από 3 φάσεις αναδιοργάνωσης στο να μπουν γερά θεμέλια για την αναπτυξιακή αυτή πορεία, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, οδηγώντας το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε αύξηση εσόδων κατά 9,2%, ήταν το μήνυμα που έστειλε στους αναλυτές ο κ. Τσαμάζ.

Η πρώτη πενταετία ήταν η πενταετία των επενδύσεων σε υποδομές, της βελτίωσης της εξυπηρέτησης των πελατών αλλά και της ενοποίησης των εμπορικών σημάτων και της εκκαθάρισης των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Η δεύτερη η οποία διήρκησε έως και το 2016 ήταν αυτή του εκσυγχρονισμού με τον ΟΤΕ να μεταμορφώνεται σε έναν σύγχρονο πάροχο που απλοποιεί τις διαδικασίες και δίνει έμφαση στην ανάπτυξη.

Όσο για την τρίτη φάση, ήταν αυτή που γέννησε τον νέο ΟΤΕ, έναν τηλεπικοινωνιακό οργανισμό που συνεχίζει να επενδύει σε υποδομές, συστήνοντας στους συνδρομητές τις οπτικές ίνες μέχρι το σπίτι αλλά και την πέμπτη γενιά δικτύων (5G), που πρωταγωνιστεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας και που δίνει έμφαση στην βιωσιμότητα ποντάροντας μεταξύ άλλων και σε νέες αγορές, όπως η παράδοση φαγητού και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, μέσω του PayZ και του BOX.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν το πρώτο τρίμηνο του έτους να παρουσιάσει αύξηση εσόδων - τα ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν κατά 9,2% στα 877,6 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα μάλιστα εμφάνισε 10,3% υψηλότερα έσοδα (812,3 κατ. ευρώ) χάρη στις καλές επιδόσεις στην κινητή, την συνδρομητική τηλεόραση αλλά και τις υπηρεσίες ευρυζωνικότητας και τα έργα πληροφορικής.

Τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2024 δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, προσθέτοντας μάλιστα ότι η εν λόγω πορεία θα συνεχιστεί υπό την νέα διοίκηση επικεφαλής της οποίας θα είναι ο κ. Κώστας Νεμπής.

Ανάπτυξη για σταθερή, κινητή και ICT

Όπως ανέφερε η διοίκηση τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 1,2% στα 326 εκατ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις ανήλθαν στα 117,5 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 47,1% σε ετήσια βάση χάρη στην ανάπτυξη του δικτύου FTTH. Σημειωτέον ότι μόνο το α΄τρίμηνο του 2024 οι νέες συνδέσεις FTTH έφτασαν τις 36.000 οδηγώντας την πελατειακή βάση του ΟΤΕ στις 287 χιλ. συνδρομητές οπτικής ίνας σε ένα δίκτυο που περιλαμβάνει έως σήμερα 1,375 εκατ. διαθέσιμες προς εμπορική εκμετάλλευση γραμμές οπτικών ινών μέχρι το σπίτι.

Στόχος για την τρέχουσα χρονιά είναι το δίκτυο να φτάσει τα 1,8 εκατ. μέχρι το τέλος του 2024 και η ζήτηση να ενισχυθεί αισθητά από το τέταρτο τρίμηνο κι έπειτα χάρη και στην ενεργοποίηση του νέου κουπονιού επιδότησης γραμμών οπτικών ινών από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αύξηση συνδρομητών παρατηρήθηκε σύμφωνα με τα στελέχη του ΟΤΕ και στην κινητή τηλεφωνία, με τους συνδρομητές συμβολαίου κινητής να φτάνουν πλέον τα 3,2 εκατ., 6,3% περισσότερους σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Θετικό πρόσημο το α’ τρίμηνο είχαν και οι καθαρές προσθήκες πελατών συμβολαίου, οι οποίοι ανέρχονται πλέον σε 57 χιλιάδες, υποστηριζόμενες τόσο από νέους πελάτες όσο και από τη μετάβαση πελατών καρτοκινητής σε υπηρεσίες συμβολαίου. Πλέον μάλιστα οι συνδρομητές συμβολαίου, αντιπροσωπεύουν το 45% της συνολικής πελατειακής βάσης του οργανισμού, παρά την όξυνση του ανταγωνισμού που παρατηρείται την τελευταία περίοδο.

Για την επιθετική εμπορική πολιτική που ακολουθούν οι πάροχοι μάλιστα, ο κ. Τσαμάζ σημείωσε ότι είναι μια πρακτική που έχει επαναληφθεί πολλές φορές κατά την διάρκεια της θητείας του καταλήγοντας πάντα στο ίδιο συμπέρασμα: ότι οι καταναλωτές στο τέλος της ημέρας επιλέγουν τη σωστή εξυπηρέτηση και ποιότητα των υπηρεσιών που χρησιμοποιούν.

Εκρηκτική ήταν και η ανάπτυξη των εσόδων από το τμήμα ICT, με τα έσοδα να αυξάνουν κατά 56,1% το α’ τρίμηνο του έτους. Αιτία ήταν η παύση που παρατηρήθηκε το προηγούμενο διάστημα και ειδικά τα τρίμηνα των βουλευτικών εκλογών του περασμένου Ιουλίου. Η άνοδος εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και τα επόμενα τρίμηνα χάρη στα έργα ψηφιοποίησης που προχωρούν γεγονός που θα διατηρήσει την ανάπτυξη του εν λόγω τμήματος με διψήφια ποσοστά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε διαβούλευση εκ νέου οι τιμές χονδρικής στις τηλεπικοινωνίες

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider