Στην ανάπτυξη με όρους ποιοτικής βελτίωσης των υπηρεσιών της συμπυκνώνεται η βασική στόχευση αλλά και το όραμα του μέλλοντος για την Intercatering, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της διοργάνωσης εκδηλώσεων και catering που ξεκίνησε το «γευστικό» της ταξίδι στον κόσμο της εστίασης στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και πλέον μετρά 34 χρόνια επιτυχημένης επιχειρηματικής διαδρομής. Όπως αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στο insider.gr, o Διευθύνων Σύμβουλος της Intercatering, Ανδρέας Τουτζιαρίδης, αυτή η ανάπτυξη θα προέλθει «από τη σταθερή επένδυση στην ασφάλεια των τροφίμων, το σεβασμό στις αρχές της βιωσιμότητας, καθώς και από την κάλυψη των πολλαπλών διατροφικών ιδιαιτεροτήτων που αναδεικνύει η σύγχρονη εποχή».
Ο κλάδος τότε και σήμερα
Ο κλάδος της διοργάνωσης εκδηλώσεων και του catering έχει αλλάξει ριζικά από την ίδρυση της Intercatering το 1990. «Η βασική αλλαγή έγκειται στην πληροφόρηση του κόσμου. Σήμερα ο κόσμος έχει πάρα πολλές προσλαμβάνουσες, έχει εικόνες, ταξιδεύει, δοκιμάζει νέες κουζίνες και παίρνει μεγάλο όγκο πληροφοριών από τα social media. Οπότε, ένας πελάτης, είτε ιδιώτης, είτε εταιρεία, έρχεται με πάρα πολλές πληροφορίες, τις οποίες εμείς καλούμαστε να τις διαχειριστούμε και να τις αξιολογήσουμε, θέτοντας τις σωστές προτεραιότητες. Ακριβώς επειδή έχει όλες αυτές τις εμπειρίες, οι απαιτήσεις φαγητού και εξυπηρέτησης είναι πολύ μεγαλύτερες. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους όπου φιλοξενούνται οι εκδηλώσεις. Παλαιότερα υπήρχε η τάση όλα τα events να πραγματοποιούνται σε χώρους ξενοδοχείων. Στη συνέχεια περάσαμε στη φάση που ο κόσμος έψαχνε εναλλακτικούς χώρους, όπως κτήματα κ.λπ. και πλέον βρισκόμαστε σε μια τρίτη φάση όπου οι χώροι πρέπει να διαθέτουν πολύ υψηλά standards. Πλέον ο χώρος είναι πολύ σημαντικός, καθώς ο κόσμος ζητά χώρους με προσωπικότητα, με άποψη, με ύφος και όχι κάτι που θα εξυπηρετήσει απλά μια ανάγκη», εξηγεί ο κ. Τουτζιαρίδης.
Η καλή ομάδα και οι σωστές υποδομές προσφέρουν ένα υψηλών προδιαγραφών αποτέλεσμα
Για την Intercatering το μυστικό της επιτυχίας «κρύβεται» σε δύο πολύ σημαντικά συστατικά. Στην πολύ ικανή ομάδα συνεργατών και στις σωστές υποδομές. «Η υποδομή αφορά στις εγκαταστάσεις που λειτουργείς, που αναπτύσσεις την παραγωγή σου, την αποθήκη σου, τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν τα προϊόντα σου. Αυτά είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιείς και που ο κόσμος δεν βλέπει. Ο κόσμος βλέπει το τελικό αποτέλεσμα και δεν μπορεί να καταλάβει το logistics πριν από αυτό. Πώς δηλαδή ένα φαγητό που θα βγει από ένα φούρνο θα φτάσει σωστό, με προδιαγραφές υγιεινής και θα σερβιριστεί. Αυτό απαιτεί σωστή υποδομή με υψηλή τεχνολογία και επενδύσεις. Η ποιότητα έχει δύο όψεις, η μια είναι η ασφάλεια και η άλλη είναι η γεύση του. Για να τα πετύχεις και τα δύο, απαιτούνται τα σωστά εργαλεία. Σωστή μονάδα παραγωγής και σωστά μέσα μεταφοράς και διάθεσης του φαγητού», σημειώνει ο κ. Τουτζιαρίδης, εξηγώντας πως ο εξοπλισμός που χρησιμοποιεί η Intercatering είναι τελευταίας τεχνολογίας, χωρίς ωστόσο να χαθεί η προσωπικότητα του μενού, καθώς, όπως επισημαίνει «παρακολουθούμε τις εξελίξεις, αξιοποιούμε την τεχνολογία, οι επενδύσεις είναι συνεχείς, αλλά ποτέ εις βάρος της τελικής ποιότητας του φαγητού. Η γεύση έχει να κάνει με ανθρώπινο χέρι και αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Κανένα μηχάνημα δεν θα σου προσφέρει τη γεύση και τον συνδυασμό των υλικών που θα σου προσφέρει ένας άνθρωπος».
Χρονιές με θετικό πρόσημο το 2023 και το 2024
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Intercatering, το 2023 και το 2024 ως τώρα, θεωρούνται δύο καλές χρονιές και για την εταιρεία, αλλά και για τον κλάδο, μετά την τρικυμία που ξεσήκωσε η πανδημία το 2020. «Πάντα συνειδητοποιείς ότι τα δύσκολα σε βοηθούν και μπορεί να σου κάνουν και καλό τελικά. Η μεγάλη περιπέτεια του κορονοϊού μας βοήθησε να ζυγίσουμε διαφορετικά τις καταστάσεις και να είμαστε πλέον πιο έτοιμοι και πιο σωστοί. Το μεγαλύτερο μάθημα ήταν ότι πάντοτε εξαρτάσαι από εξωγενείς παράγοντες, ειδικά σε έναν κλάδο που αφορά στη διασκέδαση και την αναψυχή. Συνεχίζουμε να επενδύουμε αλλά πλέον γνωρίζουμε ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να υπάρξουν και αστάθμητοι παράγοντες», επισημαίνει ο κ. Τουτζιαρίδης.
Όπως σημειώνει «στόχος της Intercatering για το 2024 αλλά και όραμα για τα επόμενα χρόνια είναι η ανάπτυξη με κύριο άξονα την ποιοτική βελτίωση της δουλειάς μας και όχι την ποσοτική. Μας αφορά το επίπεδο της πελατείας που προσελκύουμε και το επίπεδο των events που υλοποιούμε. Σκοπός μας είναι να εξυπηρετούμε εκδηλώσεις υψηλών απαιτήσεων και να αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες μας. Η ιδιαιτερότητα της δικής μας δουλειάς είναι ότι υπάρχουν πολλά ‘κρυφά’, απρόβλεπτα κόστη που κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει σε πρώτη ανάγνωση και πρέπει να υπάρχει το περιθώριο κερδοφορίας ώστε να καλυφθούν. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολύ μεγάλες φθορές στον εξοπλισμό μας, λόγω μεταφοράς».
Να σημειωθεί εδώ ότι η Intercatering διαθέτει στόλο 10 οχημάτων, ενώ απασχολεί περίπου 70 μόνιμους υπαλλήλους, στους οποίους πρέπει να προστεθούν και οι εποχιακοί υπάλληλοι.
Αιχμή του δόρατος η ασφάλεια των τροφίμων
Σε μια εποχή όπου η διασφάλιση της ποιότητας των τροφίμων και η στροφή σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής αποκτούν κομβικό ρόλο, η θέση της Intercatering είναι σαφής. «Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των τροφίμων, τόσο η δική μας ευαισθησία, όσο και της κοινωνίας είναι πλέον μεγαλύτερη. Ταυτόχρονα, το νομοθετικό πλαίσιο είναι πλέον πολύ αυστηρότερο, και αυτό διαφοροποιεί μια δομημένη και σοβαρή επιχείρηση που πληροί όλες τις προδιαγραφές από μια περαστική τυχαία προσπάθεια. Η διασφάλιση της ποιότητας δεν είναι για εμάς μια υποχρέωση για να τηρούμε κάποιες πιστοποιήσεις ή την κείμενη νομοθεσία, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που μας καθοδηγεί και μας δείχνει κατά πόσο κάνουμε σωστά τη δουλειά μας», υποστηρίζει ο κ. Τουτζιαρίδης.
Η Intercatering είναι πιστοποιημένη με τα διεθνή πρότυπα HACCP, ISO22000:2018 & ISO 9001:2015 από τον φορέα πιστοποίησης T.U.V. HELLAS.
Νούμερο ένα χαρακτηριστικό της εποχής οι διατροφικές ιδιαιτερότητες
Σήμερα ο κλάδος του catering καλείται να προσαρμοστεί και στις νέες διατροφικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Τουτζιαρίδη είναι «το νούμερο ένα χαρακτηριστικό της εποχής».
Όπως αναφέρει «τα τελευταία χρόνια καλούμαστε να καλύψουμε ανάγκες διατροφικών ιδιαιτεροτήτων όσον αφορά στην αποφυγή κάποιων υλικών, αλλεργιογόνων, γλουτένης, λακτόζης κ.α., την υιοθέτηση συγκεκριμένων προτιμήσεων, όπως η χορτοφαγία, καθώς και διατροφικές ιδιαιτερότητες για λόγους θρησκευτικούς, δεδομένου ότι το πελατολόγιο από το εξωτερικό είναι πολύ μεγαλύτερο πλέον, με ποσοστό άνω του 50%. Εμείς καλούμαστε ως εταιρεία να προσαρμόσουμε ένα μενού στα μέτρα όλων των ιδιαιτεροτήτων. Και αυτό είναι το στοίχημά μας. Να δημιουργήσουμε για τους πελάτες μας συγκεκριμένες προτάσεις μενού που καλύπτουν όλες τις ομάδες αναγκών. Ταυτόχρονα, πρέπει να διαχειριστούμε και τις τεράστιες διακυμάνσεις διάθεσης και κόστους σε πολλά προϊόντα, ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής. Υπάρχουν ελλείψεις προϊόντων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο του ελαιολάδου, με την τιμή του να έχει αυξηθεί σχεδόν δέκα φορές τα τελευταία δύο χρόνια. Πλέον είναι πολύ πιο έντονες αυτές οι διακυμάνσεις από ότι ήταν παλαιότερα και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να προβλέπουμε το κόστος και πολλές φορές να το απορροφούμε».
Η βιωσιμότητα το Α και το Ω
Για τον κ. Τουτζιαρίδη προσωπικά αλλά και για την Intercatering συνολικά, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. «Σαν εταιρεία συμμετέχουμε σε δράσεις που αφορούν στη μείωση της σπατάλης των τροφίμων, ένα θέμα σύνθετο και πολύ μεγάλο. Η νομοθεσία τώρα διαμορφώνεται και αλλάζει καθημερινά και τα όργανα του κλάδου πρέπει να συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή. Γίνονται πολλές ενέργειες και η διαδικασία αυτή μας απασχολεί πάρα πολύ. Πλέον το ζητάνε και οι πελάτες και μας ρωτούν τι κάνουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι δε εντυπωσιακό πως πολλές φορές αυτό λειτουργεί και ως κριτήριο για τις αποφάσεις που λαμβάνουν. Και αναφέρομαι κυρίως σε εταιρείες που έχουν συγκεκριμένες πολιτικές και λειτουργούν σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον. Και δεν σας κρύβω ότι και εμείς μαθαίνουμε. Η πληροφορία που παίρνουμε και η επένδυση που κάνουμε είναι μέσα από τον πελάτη. Άρα από τον πελάτη μαθαίνεις και εξελίσσεσαι».
Όσο για το πώς οραματίζεται την Intercatering σε δέκα χρόνια από σήμερα, ο κ. Τουτζιαρίδης εμφανίζεται αφοπλιστικά ειλικρινής. «Επιθυμώ να διατηρήσουμε τη θέση που έχουμε σήμερα στη αγορά, να διασφαλίσουμε την υγιή πορεία της εταιρείας και το καλό περιβάλλον για τους εργαζομένους της. Το βασικότερο όμως είναι να έχουμε σε δέκα χρόνια από τώρα την ίδια διάθεση για εξέλιξη που έχουμε και σήμερα».