Το σύνολο των τεσσάρων ισχυρά σχημάτων που είχαν δώσει εξαρχής το παρών στην διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή σημαντικού αρδευτικού έργου στη Βόρεια Ελλάδα, μέσω σύμβασης ΣΔΙΤ, προχωρούν στην τελική φάση, ήτοι στην υποβολή δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς.
Με απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος– Μεσόγειος, Θαλής – ΑΒΑΞ – Γκολιόπουλος και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT θα διεκδικήσουν το έργο «Αρδευτικό Σύστημα Αλμωπαίου μέσω ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 98,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), καθώς ολοκληρώθηκε ήδη και το στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Η ακαθάριστη προς άρδευση έκταση ανέρχεται σε 150.000 περίπου στρεμμάτων, εκ των οποίων η καθαρή γεωργική γη εκτιμήθηκε αρχικώς σε 120.500 στρέμματα. Η προς αξιοποίηση έκταση υπάγεται στους Δήμους Σκύδρας και Πέλλας. Σύμφωνα με το σχέδιο αξιοποίησης, προβλέπεται η άρδευση με σύγχρονα κλειστά αρδευτικά δίκτυα και βελτίωση του δικτύου αποστράγγισης του βορειοδυτικού τμήματος της Πεδιάδας Θεσσαλονίκης, που αποτελεί το δυτικό τμήμα της πεδιάδας Γιαννιτσών, με ταυτόχρονη ενίσχυση και ποιοτική βελτίωση της οικολογικής παροχής της Περιφερειακής Τάφρου Θεσσαλονίκης.
Τα προτεινόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα ανήκουν στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, στο βορειοδυτικό τμήμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανατολικό όριο της περιμέτρου της προς άρδευση έκτασης βρίσκεται σε απόσταση 7,5 χλμ. δυτικά της πόλης των Γιαννιτσών, το δυτικό όριο 10,4 χλμ. ανατολικά της πόλης της Έδεσσας και 1,2 χλμ. ανατολικά της πόλης της Σκύδρας. Η σύμβαση ΣΔΙΤ είναι 25ετής (2 χρόνια η κατασκευαστική περίοδος).
Το έργο αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Αρδευτικού Δικτύου Αλμωπαίου.
Επιγραμματικά το έργο περιλαμβάνει:
- Την εκπόνηση των μελετών εφαρμογής – κατασκευαστικών μελετών του έργου.
- Την κατασκευή Αρδευτικού Δικτύου (αγωγός μεταφοράς από φράγμα Αλμωπαίου, πρωτεύον, δευτερεύον και τριτεύον δίκτυο) και συνοδών έργων (δεξαμενές, αντλιοστάσια, ΗΛΜ συστήματα αυτοματισμών, τηλε-ελέγχων και τηλε-χειρισμών).
- Τη συντήρηση και τη λειτουργία του Αρδευτικού Δικτύου και των συνοδών έργων για 23 έτη.
Να θυμίσουμε ότι τα ίδια ακριβώς σχήματα (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος – Μεσόγειος, Θάλης – ΑΒΑΞ – Γκολιόπουλος και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT) διεκδικούν και τις ΣΔΙΤ συμβάσεις για τη «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς» και το «Αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Ν. Λάρισας – Ορφανών Ν. Καρδίτσας».