Bosch: Συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2024 – Οι νέοι πυλώνες ανάπτυξης και οι εξελίξεις για το hub στην Ελλάδα  

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Bosch: Συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2024 – Οι νέοι πυλώνες ανάπτυξης και οι εξελίξεις για το hub στην Ελλάδα  
Η άνοδος και η πτώση του 2024, η επένδυση στους ημιαγωγούς στο υδρογόνο και στην ιατρική τεχνολογία και τα νέα για το εγχώριο κέντρο καινοτομίας.

Μια δυναμική χρονιά αποτέλεσε το 2023 για τη δραστηριότητα της Bosch στη χώρα μας, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν άνοδο της τάξης του 10,1% και όλες τις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία να κινούνται ανοδικά. Για την τρέχουσα χρονιά δε, οι εκτιμήσεις έχουν θετικό πρόσημο παρά τις ευρύτερες οικονομικές πιέσεις της αγοράς οι οποίες έχουν αρχίσει να αφήνουν ήδη από τον Μάιο το αποτύπωμά τους. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην τεχνολογία, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της στο υδρογόνο, στην ιατρική τεχνολογία και στους ημιαγωγούς, ενώ προχωρά, με αργούς ωστόσο ρυθμούς, τα σχέδιά της για τη δημιουργία ενός hub στη χώρα μας.

Θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις και να μπει σε τροχιά η υλοποίηση συγκεκριμένων πρότζεκτ, ώστε να προχωρήσουμε την δημιουργία του hub ανέφερε CEO της Robert Bosch στην Ελλάδα και επικεφαλής των συγγενών εταιρειών BSH και Bosch rexsorth, κ. Γιάννης Κάπρας σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου. Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία είχε ανακοινώσει ήδη από το 2022 ότι υπάρχει πρόθεση να δημιουργήσει ένα hub καινοτομίας στη χώρα, το οποίο θα αναλάβει διάφορα πρότζεκτς για λογαριασμό του μητρικού ομίλου. «Μόνο to 2022 η Bosch σχεδιάζει να προσλάβει 10.000 νέους μηχανικούς λογισμικού παγκοσμίως. Θα μας ενδιέφερε να δημιουργήσουμε μια δεμένη ομάδα στην Ελλάδα, η οποία θα «κουμπώνει» με τις ανάγκες του ομίλου διεθνώς» είχε αναφέρει τότε ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch. Πέρυσι δε είχε επισημάνει ότι η χώρα μας βρίσκεται στη short list των χωρών που εξετάζει ο γερμανικός όμιλος. Τα σχέδια, παρότι δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί δεν έχουν εγκαταληφθεί, με τον κ. Κάπρα να σημειώνει κατά την φετινή ετήσια συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών, ότι αυτή την περίοδο η εταιρεία προσπαθεί να εξασφαλίσει τα εγχώρια έργα που θα οικοδομήσουν τις προϋποθέσεις δημιουργίας του hub, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει στη στελέχωσή του.

Κατά τα λοιπά, η εταιρεία συνεχίζει να διευρύνει το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά, όπως μαρτυρούν τα οικονομικά της μεγέθη. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Κάπρας, οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου από τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Αλβανίας και της Μάλτας το 2023 σημείωσαν άνοδο της τάξης του 10,1% και διαμορφώθηκαν σε 75,6 εκατ. ευρώ με το περιθώριο κέρδους να αυξάνεται κατά 5,8% χάρη κυρίως στην καλή πορεία του κλάδου του αυτοκινήτου και των καταναλωτικών αγαθών.

Αυτοκίνητο και καταναλωτικά αγαθά κέρδισαν την παρτίδα του 2023

Ειδικότερα οι πωλήσεις της Robert Bosch ανήλθαν σε 75,6 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 191 εκατ. ευρώ ήταν ο κύκλος εργασιών του B/S/H με την Bosch Rextoch να εμφανίζει τζίρο 8,5 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μερίδιο στον συνολικό τζίρο της επιχείρησης είχε η κατηγορία των καταναλωτικών αγαθών, οι πωλήσεις της οποίας έφτασαν τα 204 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η μεγαλύτερη ανάπτυξη προέκυψε από τον κλάδο της ενέργειας και της τεχνολογίας κτηρίων κι από τον κλάδο της αυτοκίνησης καθώς αναπτύχθηκαν με ρυθμό 9,5% με τις πωλήσεις τους να φτάνουν τα 12,2 εκατ. ευρώ και 50,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Σημειωτέον ότι ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών παρουσίασε ρυθμό ανόδου της τάξης του 4% ενώ ανοδικά κατά 2,6% κινήθηκε και ο κλάδος της βιομηχανικής τεχνολογίας.

Το θετικό πρόσημο ήρθε παρά τις αυξήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία, στις αρχές του περασμένου χρόνου με στόχο να εξισορροπήσει τα κόστη ενέργειας, παραγωγής και μεταφοράς. Σύμφωνα με τον κ. Κάπρο οι αυξήσεις του περασμένου έτους ήταν μικρές και η ισορροπία έχει πλέον επετεύχθη, οπότε φέτος δεν αναμένονται αντίστοιχες κινήσεις. Ούτε όμως και μειώσεις παρά τον ανταγωνισμό από τις Ασία που εντείνεται διαρκώς ακολουθώντας πολλές φορές και επιθετική εμπορική πολιτική.

Σύμφωνα με τον κ. Κάπρο για το 2024 η εταιρεία αναμένει άνοδο πωλήσεων της τάξης του 5,5% σε ετήσια βάση. Ωστόσο το πρώτο πεντάμηνο του έτους ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων έφτασε το εντυπωσιακό 21,8% στο σύνολο των εταιρειών του Ομίλου. Αρχής γενομένης από τα τέλη Μαίου βέβαια, οι πωλήσεις επιβραδύνθηκαν, εξαιτίας του ευρύτερου οικονομικού περιβάλλοντος στην Ευρώπη και των προκλήσεων που ανακύπτουν καθώς βρισκόμαστε σε μια τεχνολογική μετάβαση.

Ημιαγωγοί, υγεία και υδρογόνο οι πυλώνες ανάπτυξης των επόμενων χρόνων

Λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις αυτές, η μητρική εταιρεία σχεδιάζει στρατηγικά τις επόμενες κινήσεις της, δίνοντας βαρύτητα σε τρεις επενδυτικούς πυλώνες για τα επόμενα χρόνια. Στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της βρίσκονται οι ημιαγωγοί και η αυτονομία που θα πρέπει να αποκτήσει η Ευρώπη από τις λοιπές αγορές. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα ο όμιλος δρομολογεί την δημιουργία ενός εργοστασίου στη Δρέσδη το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει σύντομα καθώς και μια συνεργασία με εταιρεία παραγωγής ημιαγωγών για ένα δεύτερο εργοστάσιο παραγωγής ημιαγωγών στην Γερμανία. Στόχος από τις δύο αυτές κινήσεις είναι να καλύπτονται οι ανάγκες τόσο της ίδιας της Bosch όσο και των πελατών της ώστε να μην παρατηρηθούν στο μέλλον τα προβλήματα στην τροφοδοσία όπως στην πανδημία.

Παράλληλα με την αυτονομία των ημιαγωγών η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει και στην ιατρική τεχνολογία, έναν τομέα που είχε αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της και στο παρελθόν. Να θυμίσουμε ότι εν μέσω covid η εταιρεία είχε παρουσιάσει ένα διαγνωστικό τεστ που ανίχνευε τον ιό μέσα σε λίγες μόλις ώρες. Πλέον φέρεται να ετοιμάζει κάτι αντίστοιχο για ταχύτερη ανίχνευση συγκεκριμένων ιών αλλά και ένα εργαλείο που θα διαπιστώνει την βαρύτητα συγκεκριμένων ασθενειών.

Κομβικός πυλώνας, ο οποίος ωστόσο υφίσταται μεγάλες αλλαγές είναι και αυτός της ηλεκτροκίνησης. Η εταιρεία δρομολογεί προς ώρας 30 έργα στα οποία εγκαινιάζονται νέες τεχνολογίες που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση. Βέβαια όπως επεσήμανε ο κ. Κάπρος το πώς θα εξελιχθεί η ηλεκτροκίνηση παραμένει μεγάλο ερώτημα αν συνυπολογίσει κανείς την επιβράδυνση στις πωλήσεις ηλεκτρονικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για μια αγορά που ωριμάζει αργά και η κίνηση προς ώρας παραμένει υβριδική για ΗΠΑ και Κίνα.

Υπό αυτό το πρίσμα η Bosch προσανατολίζεται στο υδρογόνο με την εταιρεία να λανσάρει τα πρώτα φορτηγά που λειτουργούν με υδρογόνο. Ο τομέα του υδρογόνου εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει στην Bosch πωλήσεις ύψους 5 δισ. την επόμενη πενταετία ενώ μέσα από την ηλεκτρόλυσή του μπορεί να φανεί χρήσιμο και στις βιομηχανίες και τις αντλίες θερμότητας, ένα προϊόν που κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Bosch: Μέχρι 3.500 θέσεις εργασίας στη θυγατρική BSH έως το 2027

Bosch: «Βλέπει» έσοδα πάνω από τα 90 δισ. ευρώ, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση

Αύξηση 15,6% στα λειτουργικά κέρδη της Bosch - Η ενεργειακή κρίση εκτόξευσε τη ζήτηση για αντλίες θερμότητας

gazzetta
gazzetta reader insider insider