Cafetex: Τα σχέδια για τα προϊόντα Coffeeway σε Ηνωμένο Βασίλειο και 30 ακόμη χώρες - Η κίνηση ματ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Cafetex: Τα σχέδια για τα προϊόντα Coffeeway σε Ηνωμένο Βασίλειο και 30 ακόμη χώρες - Η κίνηση ματ
Ποιους στόχους θέτει για την Ελλάδα και το εξωτερικό η εταιρεία μετά την εξαγορά της βρετανικής Beanies το 2023.

Στην ανάπτυξη των πωλήσεών της στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο εξωτερικό επικεντρώνεται η Cafetex, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα και κάτοχος του brand Coffeeway. Μάλιστα, σε χρονικό ορίζοντα τριετίας προσβλέπει στον διπλασιασμό του συνολικού της τζίρου, θέτοντας ακόμη πιο ψηλά τον πήχη της αναπτυξιακής της πορείας.

«Όχημα» για αυτό το άνοιγμά της στις ξένες αγορές αποτελεί η απόφασή της στα μέσα του 2023 να προχωρήσει σε εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στην αγγλικών συμφερόντων εταιρεία Beanies the Flavour Company.

Τα οφέλη από το deal με τη Beanies

Ήταν στις 19 Απριλίου 2023 όταν ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της εξαγοράς του 51% της Beanies, μιας εταιρείας με έδρα το Darlington στο Ηνωμένο Βασίλειο και εξειδίκευση στην παραγωγή αρωματικού στιγμιαίου καφέ, με δική της μονάδα επεξεργασίας και συσκευασίας. Υπό το ομώνυμο brand, διαθέτει τα προϊόντα της στο οργανωμένο λιανεμπόριο της Αγγλίας καθώς και σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή και Ασία. Επιπλέον, δραστηριοποιείται στο κανάλι του e-commerce, με ηλεκτρονικές πωλήσεις τόσο μέσω του δικού της e-shop όσο και μέσω της πλατφόρμας της Amazon.

«H εξαγορά της Beanies καθιστά τον όμιλο μια από τις μεγαλύτερες εξειδικευμένες παραγωγικές μονάδες αρωματικών καφέδων και δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης των πωλήσεων τόσο μέσα από το κανάλι των υφιστάμενων συνεργασιών, σε 30 χώρες, όσο και στη δημιουργία νέων εμπορικών σχέσεων μέσω του εμπλουτισμένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου», αναφέρει η διοίκηση της Cafetex στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα.

Ο όμιλος εταιρειών που προκύπτει δε από την εξαγορά «θα αποτελεί πλέον μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες αρωματικού καφέ στην Ευρώπη, ενώ με την ενσωμάτωση του εργοστασίου της Beanies, η συνολική παραγωγική δυνατότητα θα ανέρχεται πλέον στους 3.000 τόνους ετησίως», σημειώνεται επίσης.

Αύξηση τζίρου, συγκράτηση κερδών το 2023

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της Cafetex «η εταιρεία συνέχισε τη θετική της πορεία για ακόμα μια χρονιά, καθώς το 2023 αύξησε τον κύκλο εργασιών στα 16,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η αύξηση της τιμής του καφέ, τα υψηλά κόστη για τη μεταφορά προϊόντων, η αύξηση του κόστους ενέργειας και η προσθήκη πληθωριστικών αυξήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα συγκράτησε την κερδοφορία της, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων σεβόμενη τις διαχρονικές σχέσεις με τους πελάτες και τις ανάγκες των καταναλωτών».

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 20,96 εκατ. ευρώ ενώ της εταιρείας σε 16,46 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 24,2% σε σύγκριση με τα 13,24 εκατ. ευρώ του 2022. Τα μικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στο ποσό των 4,55 εκατ. ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 3,25 εκατ. ευρώ έναντι 2,46 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022. Τα προ φόρων κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν σε 381 χιλ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 552 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 13 χιλ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Τέλος, τα καθαρά μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 342 χιλ. ευρώ για τον όμιλο και στα 465 χιλ. ευρώ για την εταιρεία, έναντι ζημιών 26 χιλ. ευρώ το 2022.

«Η εταιρεία και ο όμιλος, βασιζόμενοι στην ποιότητα των προϊόντων που έχουν κατάφεραν να ανταπεξέλθουν ικανοποιητικά στις προκλήσεις, ενισχύοντας τα μερίδια αγοράς τους, αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών, ενισχύοντας το ενεργητικό και την κεφαλαιακή επάρκεια τους», τονίζεται, μεταξύ άλλων, στις οικονομικές καταστάσεις της Cafetex το 2023. Να σημειωθεί δε ότι η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 60% στο διάστημα 2021 – 2023, ενώ διπλασίασε τα μεγέθη της σε επίπεδο ομίλου.

Για την Cafetex, το 2023 ήταν μια χρονιά ορόσημο «καθώς σημαντικές αλλαγές έλαβαν χώρα που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την υγιή και διαρκή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας».

Πέραν της εξαγοράς της Beanies, η εταιρεία προχώρησε στην επέκταση και αναβάθμιση των χώρων παραγωγής στο εργοστάσιο της Παιανίας κατά περίπου 700 τ.μ. -μετά τη διαμόρφωση νέων χώρων γραφείων στο Μαρούσι Αττικής- ώστε να δοθεί ο κατάλληλος χώρος στην παραγωγή των νέων μονοδοσικών προϊόντων Coffeeway, της βιοδασπόμενης κάψουλας (homecompostable) και των ατομικών μερίδων καφέ (coffeebags).

Παράλληλα, η εταιρεία επικεντρώθηκε στην περαιτέρω ενίσχυση του brand Coffeeway με τη δημιουργία του πρώτου Coffeeway concept store στην Ελλάδα, για να έχουν τη δυνατότητα τόσο οι καταναλωτές όσο και οι συνεργάτες της εταιρείας να γνωρίσουν τα προϊόντα του ομίλου. Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, το κατάστημα βρίσκεται στο Χαλάνδρι, επί της Λεωφόρου Κηφισίας - στο ύψος της πεζογέφυρας Κολεγίου - με τους επισκέπτες του να έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά και να προμηθευτούν την πλήρη γκάμα συσκευασμένων προϊόντων καφέ Coffeeway (φίλτρου, οικιακά κομποστοποιήσιμες κάψουλες espresso, coffeebags, αρωματικός freeze dried στιγμιαίος), να αγοράσουν συλλεκτικές κούπες, αλλά και να γευτούν επιτόπου το αγαπημένο τους ρόφημα, φτιαγμένο από barista. Παράλληλα, η Coffeeway διαθέτει και καφεκοπτείο στο συγκεκριμένο κατάστημα.

Οι στόχοι της επόμενης μέρας

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η στρατηγική της παραμένει σταθερή και στοχεύει στη συνεχή βελτίωση των προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία και την ποιότητα, προσφέροντας στον καταναλωτή προϊόντα υψηλής ποιότητας σε τιμές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, την αύξηση των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων Coffeeway, Brazita και Beanies, τη διατήρηση ηγετικής θέσης και διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέχοντας προϊόντα υψηλής ποιότητας, την περαιτέρω ενδυνάμωση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές επενδύοντας σε νέες καινοτόμες κατηγορίες προϊόντων, την ενίσχυση της διανομής στη μικρή λιανική καθώς και στο κανάλι των επαγγελματικών πωλήσεων HORECA στην Ελλάδα, την αξιοποίηση του δικτύου πωλήσεων σε αγορές του εξωτερικού της Beanies για την ανάπτυξη των προϊόντων Coffeeway και Brazita και την περαιτέρω ανάπτυξη πωλήσεων της Beanies με το διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, τη διαρκή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων παράλληλα με τον σεβασμό για τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον, καθώς και στη διαρκή βελτίωση των εγκαταστάσεων και του μηχανολογικού εξοπλισμού με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων και της αύξησης της παραγωγικότητας.

Μέσα σε εκλεκτά… χαρμάνια καφέ για 50 χρόνια

Η ελληνική εταιρεία CAFETEX Α.Β.Ε.Ε. ιδρύθηκε το 1974 και είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα. Παράλληλα, είναι παραγωγός εταιρεία και ιδιοκτήτρια των brands Coffeeway και Brazita, αλλά και ηγέτιδα παραγωγός προϊόντων καφέ ιδιωτικής ετικέτας, με ένα ευρύ πελατολόγιο το οποίο περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής της ελληνικής, καθώς και άλλες σημαντικές συνεργασίες από το χώρο του Ho.Re.Ca.

Η ιστορία των Coffeeway ξεκίνησε πολύ αργότερα. Ήταν το 1994 όταν άνοιξε το πρώτο Coffeeway specialty coffee shop στο Κολωνάκι, επιχειρώντας να μυήσει τον καταναλωτή στον κόσμο του καφέ. Αρκετά χρόνια μετά και δη το 2017, η μάρκα Coffeeway τοποθετήθηκε στα σούπερ μάρκετ με μια premium σειρά συσκευασμένων αρωματικών καφέδων φίλτρου, ενώ το 2019 η προϊοντική συλλογή μεγάλωσε, με την προσθήκη πέντε premium κωδικών καψουλών espresso Coffeeway. Το 2022 η Coffeeway ξανασυστήθηκε στο καταναλωτικό κοινό, με νέο λογότυπο και ανανεωμένα εικαστικά συσκευασιών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider