Βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών παρουσίασε η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) για το 2023, με τις πωλήσεις της εταιρείας να ανέρχονται στα 31,5 εκατ. ευρώ, έναντι 30,5 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 11,2 εκατ. ευρώ (έναντι 8,5 εκατ. ευρώ το 2022), με το περιθώριο μικτού κέρδους να βελτιώνεται σημαντικά και να φτάνει στο 35%, από 28% την αντίστοιχη χρονική περίοδο.
Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Οι καθαρές ζημίες μετά φόρων περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκατ. ευρώ, έναντι 5,7 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση.
Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε 23,5 εκατ. ευρώ, από 26,8 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022. Βελτιωμένα κατά 6% διαμορφώθηκαν τα ίδια κεφάλαια, καθώς ανήλθαν σε 9,9 εκατ. ευρώ, μετά και από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίο κατά 3,5 εκατ. ευρώ.
Η ΕΖΑ σημειώνει ότι η επαναφορά των αποτελεσμάτων σε θετική τροχιά επιβεβαιώνει την ορθότητα του νέου επιχειρηματικού σχεδίου και των στρατηγικών επιλογών της για την αξιοποίηση των σημαντικών επενδύσεων των τελευταίων ετών, όπως της νέας υπερσύγχρονης γραμμής παραγωγής στην Αταλάντη, και την επικέντρωση στις συσκευασίες που παρουσιάζουν υψηλότερη κερδοφορία.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, δήλωσε πως «η εκτέλεση των απαιτητικών έργων ανάπτυξης, κάτω από την ομπρέλα της στρατηγικής μας, συνεχίζεται απρόσκοπτα και δημιουργεί ισχυρή αισιοδοξία για σημαντική περαιτέρω βελτίωση το 2024, όπως φαίνεται και από τους πρώτους έξι μήνες του έτους.
Τα τελευταία χρόνια επικεντρωθήκαμε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων, όπως η γραμμή παραγωγής στην Αταλάντη, αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εικόνας των εμπορικών σημάτων για τις μάρκες. Το ανθρώπινο δυναμικό ενισχύεται με την προσθήκη έμπειρων στελεχών της αγοράς και την ανάδειξη των εργαζομένων με πολυετή εμπειρία μέσα στην εταιρεία. Άλλωστε οι μπύρες της ΕΖΑ είναι οι άνθρωποί της».
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η ΕΖΑ επενδύει «στην απόκτηση νέων εμπορικών σημάτων, όπως πολύ πρόσφατα του σήματος της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας. Μια πολλά υποσχόμενη μάρκα με σημαντικά στοιχεία ανάπτυξης την επόμενη τριετία».
Λαμβάνοντας ώθηση από τα παραπάνω, η ΕΖΑ επενδύει στον εκσυγχρονισμό της εικόνας των εμπορικών της σημάτων και επανασυστήνει στο κοινό την PILS HELLAS επενδύοντας σε καμπάνια επικοινωνίας, αλλά και τις premium μπύρες ΕΖΑ Lager, ΕΖΑ Pilsener & ΕΖΑ Alcohol Free. Η νέα ταυτότητα και οι νέες συσκευασίες αναδεικνύουν την υψηλή ποιότητα, την ελληνικότητα και τις αυθεντικές συνταγές, που έχουν καθιερώσει την ΕΖΑ ως την κορυφαία ανεξάρτητη ζυθοποιία στην Ελλάδα.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ