Ελένη Παπαθανασοπούλου: Θεμελιώδες συστατικό της κουλτούρας της Coca-Cola Τρία Έψιλον ο ψηφιακός μετασχηματισμός – Οι επενδύσεις

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ελένη Παπαθανασοπούλου: Θεμελιώδες συστατικό της κουλτούρας της Coca-Cola Τρία Έψιλον ο ψηφιακός μετασχηματισμός – Οι επενδύσεις
Τι δηλώνει σε συνέντευξή της στο insider.gr η Digital & Technology Platform Director της Coca-Cola Τρία Έψιλον Ελένη Παπαθανασοπούλου.

Βασικό όχημα για την ενίσχυση της παραγωγικότητας και εν γένει της ανταγωνιστικότητας της Coca-Cola Τρία Έψιλον αποτελούν, σήμερα, οι πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει στον δρόμο του ψηφιακού της μετασχηματισμού, αξιολογώντας και εκσυγχρονίζοντας τις λειτουργίες, τα προϊόντα, τις διαδικασίες για να διευκολύνει την ταχεία καινοτομία με γνώμονα τον πελάτη.

Όπως δηλώνει σε συνέντευξή της στο insider.gr η Digital & Technology Platform Director της Coca-Cola Τρία Έψιλον, Ελένη Παπαθανασοπούλου, όραμα της εταιρείας είναι, μέσω της υιοθέτησης των λύσεων της ψηφιακής τεχνολογίας, να τεθούν οι βάσεις για ένα πιο «έξυπνο», πιο «συνδεδεμένο» και βιώσιμο μέλλον με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτερη προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς.

Η εταιρεία επενδύει συνεχώς και ποικιλοτρόπως στην ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, ενώ στο επίκεντρο του επενδυτικού της πλάνου βρίσκεται το Σχηματάρι Mega - Plant, το οποίο αποτελεί πιλότο για πολλά καινοτόμα έργα, όπως το Manufacturing Platform, το Connected Worker, το Vision Picking και το Integrated Planning.

Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει διαρκώς σε καινούρια συστήματα και τεχνολογίες, που αποσκοπούν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και στη βελτιστοποίηση των δραστηριοτήτων του Τμήματος Πωλήσεων, ενώ ένα πολύ σημαντικό μέρος των επενδύσεων κατευθύνεται και σε αναδυόμενες Τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence), η Μηχανική Μάθηση (Machine Learning), το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things), οι Υποδομές Δικτύων και Ασφάλειας και οι Τεχνολογίες Νέφους (Cloud).

Όπως δε επιβεβαιώνει η κυρία Παπαθανασοπούλου, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αναγκαίος για τη βιομηχανία γενικά και ειδικότερα για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, προκειμένου να λειτουργεί με πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο τρόπο.

Ακολουθεί η συνέντευξη της κυρίας Παπαθανασοπούλου στο insider.gr:

-Κυρία Παπαθανασοπούλου, σήμερα η ψηφιοποίηση είναι μια αναγκαία συνθήκη για την εξέλιξη των επιχειρήσεων και τη μετάβασή τους στη σύγχρονη εποχή. Τι σημαίνει ψηφιακός μετασχηματισμός για την εταιρεία; Ποιες εφαρμογές υιοθετεί στις εγκαταστάσεις της;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια στρατηγική πρωτοβουλία για κάθε επιχείρηση που περιλαμβάνει την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλες τις πτυχές ενός οργανισμού. Με αυτόν τον τρόπο, αξιολογεί και εκσυγχρονίζει τις λειτουργίες, τα προϊόντα, τις διαδικασίες του για να διευκολύνει την ταχεία καινοτομία με γνώμονα τον πελάτη. Με άλλα λόγια, ο ψηφιακός μετασχηματισμός συμβάλλει στη μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή και την προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς.

Για εμάς ο Ψηφιακός και Τεχνολογικός Μετασχηματισμός αποτελούν το όχημα για να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά μας. Στόχος μας είναι να θέσουμε σήμερα τις βάσεις για ένα μέλλον που είναι πιο «έξυπνο» (“smart”), πιο «συνδεδεμένο» (“connected”) και βιώσιμο, υιοθετώντας καινοτόμες λύσεις και σύγχρονα εργαλεία τεχνολογίας σε όλες τις εγκαταστάσεις μας. Στόχος μας είναι να εκσυγχρονίζουμε συνεχώς τις λειτουργίες, τα προϊόντα, τις διαδικασίες μας, και να χρησιμοποιούμε την καινοτομία με γνώμονα πάντα την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη μας, την αύξηση της παραγωγικότητας και την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους εργαζομένους μας.

Σε αυτό το πλαίσιο, επίκεντρο του επενδυτικού μας πλάνου είναι το Σχηματάρι Mega-Plant, το οποίο αποτελεί πιλότο για πολλά καινοτόμα έργα, για τον Όμιλό μας. Μερικά παραδείγματα έργων/εφαρμογών είναι το Manufacturing Platform, το Connected Worker, το Vision Picking και το Integrated Planning.

Συνεχίζουμε παράλληλα να επενδύουμε σε καινούρια συστήματα και τεχνολογίες, που αποσκοπούν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και στη βελτιστοποίηση των δραστηριοτήτων του Τμήματος Πωλήσεων (Customer Relationship Management, Dynamic Routing, Sales Force Automation), αλλά και στην ανάπτυξη των υποδομών μας στο Ψηφιακό Εμπόριο (Digital Commerce).

Πολύ σημαντικό μέρος της επένδυσης της εταιρείας μας κατευθύνεται και σε αναδυόμενες Τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence), η Μηχανική Μάθηση (Machine Learning), το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things), οι Υποδομές Δικτύων και Ασφάλειας και οι Τεχνολογίες Νέφους (Cloud).

Παράλληλα, στην Coca-Cola Τρία Έψιλον εστιάζουμε πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα που είναι στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Μέσω στοχευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, όλοι οι εργαζόμενοι αποκτούν καινούριες δεξιότητες, και μέρα με τη μέρα κάνουν την εργασία τους πιο αποδοτική, κερδίζοντας χρόνο για άλλες σημαντικές δραστηριότητες, μεγαλύτερης αξίας.

-Ποιες προκλήσεις καλείται να ξεπεράσει ο όμιλος στην κατεύθυνση του τεχνολογικού του εκσυγχρονισμού και ποιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει ως τώρα στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης; Υπάρχουν νέες δράσεις στα σκαριά; Εάν ναι, τι αφορούν;

Η πορεία προς τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση δεν είναι απρόσκοπτη. Αντίθετα, κάθε οργανισμός έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις που σχετίζονται με τον στρατηγικό σχεδιασμό, την απαιτούμενη οικονομική επένδυση, την κουλτούρα του οργανισμού στη διαχείριση της αλλαγής, αλλά και την αναβάθμιση των γνώσεων και ικανοτήτων όλων των εργαζομένων, όπως αυτό επιβάλλεται από τον ταχύτατο ψηφιακό μετασχηματισμό. Δεν θα πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε, ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός ενός οργανισμού έχει ως θεμέλιο τον ανθρώπινο παράγοντα. Είναι ξεκάθαρη η ανάγκη για τη δημιουργία μιας κουλτούρας που να ενθαρρύνει τη συνεχή εξέλιξη, τη δέσμευση της ηγεσίας να προχωρήσει με τις απαιτούμενες αλλαγές.

Ως Coca-Cola Τρία Έψιλον ανταποκρινόμαστε με ευελιξία και ανθεκτικότητα στις προκλήσεις, αναλαμβάνοντας ισχυρές δεσμεύσεις που αναδεικνύουν τον ηγετικό μας ρόλο, καθώς και την ουσιαστική συμβολή μας στη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου και της ελληνικής βιομηχανίας εν γένει. Στο πλαίσιο της συνεχούς μας εξέλιξης, συνεχίζουμε να επενδύουμε και να εξελίσσουμε ακόμα περισσότερο τις υποδομές μας σε αναδυόμενες Τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) και τα Ψηφιακά Δίδυμα (Digital Twins).

Παράλληλα, αναβαθμίζουμε τις δεξιότητες των ανθρώπων μας, πάνω σε εργαλεία αξιοποίησης μεγάλων όγκων δεδομένων, με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή εξατομίκευση στην εξυπηρέτηση κάθε πελάτη, κάθε σημείου (Data, Insights & Smart Analytics). Τα εργαλεία αυτά μας βοηθούν να παρακολουθούμε τα αναπτυξιακά μας πλάνα και να βελτιώνουμε την αποδοτικότητα των επιχειρηματικών κινήσεων, ώστε να μπορούμε, με όλες μας τις δυνάμεις, να υπηρετούμε το όραμά μας, που δεν είναι άλλο από το να είμαστε ο 24/7 συνεργάτης επιλογής για τους πελάτες μας.

-Ποια είναι τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών όπου δραστηριοποιείται η Coca Cola HBC;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αναγκαίος για τη βιομηχανία γενικά και ειδικότερα για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, προκειμένου να λειτουργεί με πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο τρόπο.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί θεμελιώδες συστατικό της επιχειρηματικής μας κουλτούρας και της αντίληψής μας για την ανάπτυξη της δραστηριότητάς μας. Καινοτομούμε προς όφελος των πελατών, των καταναλωτών και της ευρύτερης κοινωνίας. Οι τεχνολογίες αιχμής που εφαρμόζουμε, προωθούν την εξέλιξη του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούμαστε, μειώνουν το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, αυξάνουν την παραγωγικότητα των εγκαταστάσεων και διατηρούν υψηλή την ποιότητα των προϊόντων μας. Ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας νέα ψηφιακά εργαλεία, είμαστε σε θέση να ανταποκρινόμαστε πιο γρήγορα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας. Οι καταναλωτές, επίσης, απολαμβάνουν μια εμπλουτισμένη εμπειρία μέσα από την αλληλεπίδραση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, χάρη στις καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που υιοθετούμε.

-Σε μια εποχή όπου η στροφή σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής αποκτά κομβικό ρόλο και οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες διατροφικές ιδιαιτερότητες των καταναλωτών, ποια είναι η στρατηγική του ομίλου; Ποιες πρωτοβουλίες σχεδιάζει προς αυτή την κατεύθυνση;

Στόχος μας είναι να αναπτύσσουμε συνεχώς ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων που όχι μόνο προσφέρουν απόλαυση, αλλά επίσης ανταποκρίνονται με τον καλύτερο τρόπο σε ένα πιο υγιεινό διατροφικό περιβάλλον.

Ως μέρος του συστήματος της Coca-Cola, δεσμευόμαστε να ικανοποιούμε την επιθυμία τόσο για μοναδικές γευστικές εμπειρίες όσο και για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Στο πλαίσιο αυτό, προσφέρουμε περισσότερες επιλογές με λιγότερη ζάχαρη, διαθέτουμε νέα και διαφορετικά προϊόντα σε μικρές συσκευασίες για τον έλεγχο των μερίδων, προωθούμε επιλογές με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αποφεύγουμε τη διαφημιστική στόχευση σε παιδιά.

Σήμερα στην Ελλάδα, για όλα τα προϊόντα μας υπάρχει επιλογή με χαμηλές ή καθόλου θερμίδες, και ενθαρρύνουμε ενεργά τους καταναλωτές σε τέτοιου είδους επιλογές. Επίσης, είναι σημαντικό να σημειώσω ότι το 44% του συνολικού όγκου των πωλήσεών μας στην Ελλάδα προέρχεται από προϊόντα με μειωμένη ή μηδενική ζάχαρη και θερμίδες. Παράλληλα με τη μείωση της ζάχαρης και την ανασύνθεση των προϊόντων, η εταιρεία διαθέτει στην αγορά πληθώρα συσκευασιών για καλύτερο έλεγχο των μερίδων, με μικρές συσκευασίες 250 ml για όλες τις κορυφαίες μάρκες αναψυκτικών της και των 150 ml για τα προϊόντα Coca-Cola.

-Πρόσφατα συμμετείχατε στο DEI Summit, παρουσιάζοντας τον σαφή προσανατολισμό της Coca Cola HBC ως προς την εξέλιξη του γυναικείου φύλου σε ηγετικές θέσεις και τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών στην αγορά εργασίας. Θέλετε να μας περιγράψετε τη δική σας εμπειρία; Πόσο δύσκολο είναι για μια γυναίκα να εξελιχθεί στον χώρο εργασίας και δη στον κλάδο της τεχνολογίας;

Σε έναν κλάδο όπως αυτός της τεχνολογίας που ιστορικά ο ρόλος των γυναικών δεν ήταν πρωταγωνιστικός, πλέον ολοένα και περισσότερο βλέπουμε τις γυναίκες να κάνουν σημαντικά βήματα και να αναδιαμορφώνουν το τεχνολογικό τοπίο. Από τον προγραμματισμό και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και την επιχειρηματικότητα, οι γυναίκες παίζουν πλέον σημαντικό ρόλο και αποδεικνύουν πώς η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη εξέλιξη του κλάδου της τεχνολογίας.

Κάνοντας μια αναδρομή στην επαγγελματική μου πορεία τα τελευταία 20 χρόνια, είναι σαφές ότι έχουν γίνει μεγάλα βήματα αναφορικά με τη συμμετοχή των γυναικών σε ηγετικές θέσεις τεχνολογίας και στον ευρύτερο χώρο του STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Πρέπει να αναζητάς συνεχώς νέες γνώσεις και δεξιότητες, να είσαι έτοιμη να προσαρμοστείς, να καινοτομείς και να συμβάλεις συνεχώς στην εξέλιξη των συνεργατών σου. Οι αλλαγές στην τεχνολογία είναι ραγδαίες και η συνεχής ενημέρωση, εκπαίδευση, βελτίωση δεξιοτήτων και γνώσεων είναι απαραίτητα στοιχεία. Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξή μας παίζουν και οι επιλογές μας. Εταιρείες που υποστηρίζουν τη διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη, σκοράρουν ψηλότερα στις προτιμήσεις των εργαζομένων και δημιουργούν τις συνθήκες για ουσιαστική εξέλιξη. Η πραγματική ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών, απαιτεί συνεχή ενημέρωση και ουσιαστική δέσμευση από όλους μας, καθώς και τις εταιρείες/εργοδότες.

Στην Coca-Cola ΗΒC, σε επίπεδο Ομίλου, δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην εξασφάλιση ενός δίκαιου και χωρίς διακρίσεις περιβάλλοντος. Στόχος μας είναι να καλλιεργούμε μια κουλτούρα εμπιστοσύνης, αποδοχής, καινοτομίας και ανοιχτού διαλόγου. Επενδύουμε διαρκώς στην ανάπτυξη των ανθρώπων μας και παρέχουμε ένα περιβάλλον όπου ο καθένας απολαμβάνει πραγματικά αυτό που κάνει ως μέρος μιας δυνατής ομάδας. Με άξονα τις αξίες και τις μοναδικές εμπειρίες που μοιραζόμαστε, καθημερινά αναδεικνύουμε τη σημασία και συμβολή που έχουν η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη. Στόχος μας είναι να διατηρείται η ισορροπία μεταξύ των φύλων, τόσο στα διαφορετικά τμήματα του οργανισμού, όσο και στις βαθμίδες ιεραρχίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο Όμιλός μας έχει δεσμευτεί το 50% των διευθυντικών θέσεων να εκπροσωπούνται από γυναίκες μέχρι το 2025. Όλοι μας στην Coca-Cola ΗΒC είμαστε κοινωνοί καθημερινά αυτής της δέσμευσης, βλέποντας μέρα με τη μέρα συνεχή βελτίωση για την επίτευξη του στόχου αυτού.

-Κυρία Παπαθανασοπούλου, τι αισθάνεται σήμερα κάποιος που εργάζεται για την Coca Cola HBC, έναν όμιλο με ισχυρό επιχειρηματικό αποτύπωμα στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών;

Η δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος συμπερίληψης και ενδυνάμωσης όπου όλες και όλοι νιώθουν μέρος της ομάδας και έχουν ίσες ευκαιρίες αποτελούν θεμελιώδη στοιχεία για την στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης μας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι εργάζεσαι σε μια επιχείρηση, η οποία λαμβάνει συνεχώς πρωτοβουλίες προκειμένου όλοι οι εργαζόμενοι να νιώθουν σεβασμό και να αναγνωρίζεται η δουλειά τους. Η υιοθέτηση της Πολιτικής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με βάση τα διεθνή πρότυπα, η υποστήριξη της εξέλιξης των ανθρώπων χωρίς φραγμούς, η υιοθέτηση κοινού συστήματος αξιολόγησης για όλες και όλους, αμοιβές χωρίς διακρίσεις, και η δημιουργία διατμηματικών ομάδων, όπου όλοι συμμετέχουν βάσει των δεξιοτήτων και συμβάλλουν στη συνδημιουργία πρωτοβουλιών για τη συνεχή ενίσχυση του περιβάλλοντος εργασίας, αποτελούν ενδεικτικά παραδείγματα δράσεων που αναδεικνύουν τη δέσμευση της Coca-Cola HBC για ένα θετικό περιβάλλον εργασίας για όλες και όλους.

Όλοι οι εργαζόμενοι στην Coca Cola HBC αισθανόμαστε περήφανοι για όλες αυτές τις πρακτικές που καθημερινά ενισχύουν τη διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη, αλλά και αποτελούν όχημα για τη συνεχή εξέλιξη.

Αισθανόμαστε επίσης εμπιστοσύνη που είμαστε μέλη ενός διαρκώς αναπτυσσόμενου οργανισμού, με ξεκάθαρο προσανατολισμό στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία, που έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον άνθρωπο, δημιουργεί καθημερινά τις προϋποθέσεις για την επαγγελματική του ανάπτυξη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κυκλική Οικονομία: Τι κάνει ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα - Πού εντοπίζονται τα προβλήματα

«Εκλεκτόν»: Το νέο concept καταστήματος της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και τα επόμενα σχέδια

Ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της L’ Oreal Hellas - Οι στόχοι για το μέλλον

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider