Σε ανέλπιστο δώρο για τον κλάδο των ταχυμεταφορών εξελίσσεται η ανάπτυξη που παρουσιάζει στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η στροφή των ελλήνων καταναλωτών στις αγορές μέσω Internet λειτούργησε σαν τονωτική ένεση και πλέον ανοίγει νέες προοπτικές για τον τομέα της διανομής δεμάτων και μικροδεμάτων.
Αυτό είναι το συμπέρασμα της τελευταίας μελέτη της εταιρείας Infobank Hellastat (IBHS) για τον κλάδο των ταχυμεταφορών. Όπως σημειώνει η Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της IBHS «τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των εσόδων του κλάδου έχει βασιστεί στον όγκο των αντικειμένων που παραγγέλνονται από τους καταναλωτές διαδικτυακά και αυτό την ίδια ώρα που η ψηφιακή επικοινωνία συνιστά πλέον απειλή για την παραδοσιακή αλληλογραφία».
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της μελέτης, μόνο το 2015 οι 30 μεγαλύτερες εταιρείες ταχυμεταφορών διακίνησαν συνολικά 58,6 εκατ. αντικείμενα, δηλαδή κατά 1,8% περισσότερα σε σχέση με το 2014 αν και ο κύκλος εργασιών του κλάδου διαμορφώθηκε στα 300 εκατ. ευρώ, οριακά χαμηλότερος από το προηγούμενο έτος γεγονός το οποίο οφείλεται κυρίως στον έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών ανάμεσα στις εταιρίες του κλάδου.
Διαχρονικά, σύμφωνα με την μελέτη, παρατηρείται μείωση των τιμών στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών λόγω του έντονου ανταγωνισμού, γεγονός που μεταφράζεται στην παροχή σημαντικών εκπτώσεων για τους εταιρικούς πελάτες. Έτσι, το μέσο έσοδο ανά αντικείμενο το 2015 διαμορφώθηκε στα 5,12 ευρώ από 5,52 ευρώ το 2011. Οι φάκελοι καταλαμβάνουν ολοένα και μικρότερο ποσοστό στο πλήθος των διακινούμενων αντικειμένων από τις εταιρείες courier: 43% το 2015, από 48% πριν από 2 χρόνια.
Αντιθέτως, το σύνολο των δεμάτων και μικροδεμάτων το τελευταίο έτος κατέλαβε το 54% του όγκου. Επιπλέον, από τον τομέα των φακέλων προήλθε αρκετά μικρότερο μέρος των εσόδων (συγκεκριμένα το 32%), ενώ από τα δέματα και μικροδέματα συνολικά το 54%.
Σύμφωνα με την IBHS, οι ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών,εχουν καταφέρει να αποσπάσουν σημαντικά μερίδια από τα ΕΛΤΑ, με το πλήθος των διακινούμενων αντικειμένων και τα έσοδά τους να αυξάνονται την περίοδο 2011-2015 κατά 21,3% και 12,5%, αντίστοιχα. Συνολικά, οι εταιρείες courier το 2015 διακίνησαν το 14,7% των αντικειμένων της ευρύτερης ταχυδρομικής αγοράς, συγκεντρώνοντας το 55% των εσόδων της.