Νέο τοπίο στην πολλά υποσχόμενη αγορά αθλητικών ειδών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια δημιουργεί το deal που ανακοινώθηκε χθες και αφορά στη στρατηγική συνεργασία του ομίλου Fourlis με τον αμερικανικό όμιλο και παγκόσμιο ηγέτη στην κουλτούρα των sneakers, Foot Locker.
Η συμφωνία αφορά στην εξαγορά από τον όμιλο Fourlis των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία, καθώς και στη σύναψη συμφωνιών αδειοδότησης (licensing agreements) για την επέκταση του δικτύου της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συνολικά σε οκτώ χώρες των Βαλκανίων, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο όμιλος Fourlis εξαγοράζει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος έξι καταστήματα. Από αυτά τρία φυσικά καταστήματα - και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα - είναι στην Ελλάδα και τρία φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία.
Ταυτόχρονα, συνάπτει licensing agreements με την αμερικανική εταιρεία για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε έξι επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη: Τη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο.
Οι στόχοι του deal
Μέσω αυτής της φιλόδοξης συνεργασίας ο όμιλος Fourlis όχι μόνο διευρύνει το αποτύπωμά του στην αγορά αθλητικών ειδών, όπου ήδη δραστηριοποιείται μέσω της ανάπτυξης των καταστημάτων Intersport, αλλά και ανοίγει ένα πολύ σημαντικό «παράθυρο» επέκτασης των δραστηριοτήτων του στα Βαλκάνια, καθώς αποκτά παρουσία σε συνολικά οκτώ χώρες, έναντι τεσσάρων όπου δραστηριοποιούνταν μέχρι πρότινος μέσω των τριών project λιανικής που αναπτύσσει (IKEA, Intersport, Ηolland & Barett).
Ειδικότερα και μέχρι σήμερα, ο όμιλος Fourlis λειτουργεί τα ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, την Intersport σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο και τη Holland & Barrett στην Ελλάδα, με στόχο ο τελευταίος βραχίονας λιανικής να επεκταθεί και στη Ρουμανία. Ωστόσο, μετά το deal με τη Foot Locker ανοίγει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης σε Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.
«Μέσω αυτής της συμφωνίας γινόμαστε ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά των Βαλκανίων», σχολίασε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής.
Να σημειωθεί δε εδώ ότι μέχρι να της… χτυπήσει την πόρτα ο όμιλος Fourlis, η Foot Locker δεν διατηρούσε καμία συνεργασία αδειοδότησης στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
Το ίδιο όμως σημαντική είναι για τον όμιλο και η ενίσχυση της θέσης του στην εγχώρια αγορά αθλητικών ειδών. Η δημιουργία ενός φιλόδοξου αριθμού καταστημάτων Foot Locker στην Ελλάδα αναμένεται να ανακατέψει την τράπουλα των μεριδίων προσεχώς, ανατρέποντας τις ισορροπίες που ίσχυαν μέχρι πρότινος.
Τα νέα καταστήματα
Ειδικότερα, ο όμιλος Fourlis στοχεύει στη λειτουργία περισσότερων από 100 καταστημάτων στις οκτώ χώρες, παράλληλα με το άνοιγμα οκτώ ηλεκτρονικών καταστημάτων. Όπως δε αποκάλυψε χθες στους δημοσιογράφους ο κ. Φουρλής, ο φιλόδοξος στόχος θα αφορά κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα και τη Ρουμανία. Στην Ελλάδα σχεδιάζεται να ανοίξουν περί τα 40 καταστήματα Food Locker, τα μισά από τα οποία θα αφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα περισσότερα από αυτά αναμένεται να λειτουργήσουν από το ερχόμενο καλοκαίρι, δεδομένου ότι η συμφωνία εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Απρίλιο του 2025.
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο Managing Director της Intersport, Βαγγέλης Μπάτρης, υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία για άμεση παρουσία της Foot Locker στη Βουλγαρία, μέσω εξαγοράς, ενώ οι σχετικές επαφές βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Αν ευοδώσουν, τότε το νέο project θα κάνει την εμφάνισή του στη βουλγαρική αγορά ήδη από το 2024. «Υπάρχει ζήτηση και υπάρχει ευκαιρία για γρήγορη είσοδο στη Βουλγαρία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Το deal σε αριθμούς
Η συνεισφορά της Foot Locker στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων αποτελεσμάτων, ισολογισμού και ταμειακών ροών, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025, μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και είναι επί του παρόντος υπό εκτίμηση.
«Για το πρώτο έτος προσβλέπουμε στο άνοιγμα συνολικά 15-20 καταστημάτων, τα οποία εκτιμάται ότι θα αποφέρουν πωλήσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος που τίθεται για τον τζίρο σε ορίζοντα δεκαετίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ», αποκάλυψε ο κ. Φουρλής, προσθέτοντας πως η συνολική επένδυση για τον όμιλο, από τη νέα συνεργασία στην αγορά των αθλητικών ειδών δεν αποκλείεται να φτάσει στη δεκαετία τα 80 εκατ. ευρώ.
Όπως ανέφερε στη συνέχεια ο πρόεδρος του ομίλου, η συνεργασία με τη Foot Locker θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις δραστηριότητες της intersport, ενώ σωρευτικά αυτά τα δύο concepts μπορούν να αποφέρουν έως και 500 εκατ. ευρώ πωλήσεις σε ορίζοντα 3-5 ετών.
«Με την επένδυσή μας στη Foot Locker δεν πάμε να αναπληρώσουμε το κενό που προέκυψε μετά την αποεπένδυσή μας από την The Athlete’s Foot, αλλά πάμε να αλλάξουμε κατηγορία. Πλέον ανεβαίνουμε κατηγορία», ανέφερε με τη σειρά του ο CEO του ομίλου Fourlis, Δημήτρης Βαλαχής.
Ανεβαίνει ο πήχης για τον συνολικό τζίρο του ομίλου
Όπως δε εκτίμησε ο κ. Φουρλής, μετά την εν λόγω συνεργασία, οι προβλέψεις για τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αναθεωρηθούν προς τα πάνω.
Υπενθυμίζεται ότι το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του ομίλου Fourlis για το διάστημα 2026-2027 περιλαμβάνει πωλήσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ ετησίως και περιθώριο EBIT 8%.
Ποια είναι η Foot Locker
Πρόκειται για ένα αμερικανικό brand με πενήντα χρόνια ιστορία, το οποίο θεωρείται ηγέτης στο sneaker culture. Στην Ευρώπη, δε, ήρθε πριν από 35 χρόνια.
Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1974 στην Καλιφόρνια, ενώ το πρώτο κατάστημα στην Ευρώπη άνοιξε στη Γερμανία το 1989. Σήμερα διατηρεί περισσότερα από 2.460 καταστήματα σε 26 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ από αυτά μόλις 200 λειτουργούν με μοντέλο αδειοδότησης. Στο οικονομικό έτος 2023, οι πωλήσεις του αμερικανικού κολοσσού έφτασαν τα 8 δισ. δολάρια.