Αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο βαρέων προστίμων βρίσκεται η Google, θυγατρική εταιρεία της Alphabet, καθώς σύμφωνα με την βρετανική αντιμονοπωλιακή αρχή εκμεταλλεύεται την ηγετική της θέση στις διαφημιστικές τεχνολογίες υπέρ των δικών της υπηρεσιών με αποτέλεσμα να ζημιώνονται δυνητικά χιλιάδες διαφημιστές.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η θέση - κλειδί που διατηρεί εδώ και χρόνια η Google στις διαδικτυακές υπηρεσίες, της επιτρέπει να συλλέγει δεδομένα χρηστών, τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να δημιουργούν στοχευμένο περιεχόμενο.
Η διαδικτυακή διαφήμιση αποτελεί την πιο προσοδοφόρα επιχείρηση της Alphabet, αποφέροντας περίπου 225 δισ. δολάρια ή ποσοστό περίπου 80% επί των συνολικών εσόδων το 2022.
«Είναι πολύ σημαντικό οι εκδότες και οι διαφημιζόμενοι να μπορούν να επωφεληθούν από τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό και να συνάπτουν δίκαιες συμφωνίες όταν αγοράζουν ή πωλούν ψηφιακό διαφημιστικό χώρο», δήλωσε η Juliette Enser, εκτελεστική διευθύντρια της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA).
Από την άλλη ο αντιπρόεδρος του τμήματος Global Ads της Google, Dan Taylor, δήλωσε ότι τα ευρήματα βασίζονται σε «εσφαλμένες ερμηνείες του τομέα της διαφημιστικής τεχνολογίας».