Το TikTok είναι γεμάτο με δυνητικά κακές οικονομικές συμβουλές και δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που έχουν χάσει χρήματα. Ωστόσο, η οικονομική... πλευρά του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης, γνωστή και ως FinTok, είναι μια από τις πιο γνωστές πηγές για οικονομικές πληροφορίες και συμβουλές, ιδιαίτερα για την Gen Z.
Τo 27% των χρηστών στα social media λένε ότι έχουν πέσει θύματα από ανεπιβεβαίωτες οικονομικές συμβουλές ή πληροφορίες που αποδείχθηκαν ψευδείς ή παραπλανητικές, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Edelman Financial Engines. Περίπου το 20% έχει ακολουθήσει παραπλανητικό περιεχόμενο, με αποτέλεσμα να ζημιωθεί οικονομικά.
«Είναι δύσκολο να διακρίνεις ποιες είναι οι καλές συμβουλές», τονίζει ο Ζον Τσάτζκι, ειδικός στα personal finance και διευθύνων σύμβουλος του HerMoney.com, επισημαίνοντας πως οι νέοι ιδίως στις ΗΠΑ, είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο να πιστέψουν ανακριβείς οικονομικές πληροφορίες που κυκλοφορούν ευρέως.
Οι Gen Zers αποφεύγουν τους επαγγελματίες οικονομικούς συμβούλους και προτιμούν να ενημερώνονται από το διαδίκτυο, μία τάση που έχει ως επακόλουθο να εξαπατώνται από fake news. Είναι η γενιά που ασχολείται διαρκώς με content από τους... finfluencer στο TikTok, το YouTube και το Instagram. «Πρέπει να κάνετε τον δικό σας έλεγχο και να διασταυρώνετε πληροφορίες που προσφέρονται στο διαδίκτυο» υπογράμμισε ο CEO της HerMoney.
Μάλιστα, οι νέοι είναι σχεδόν πέντε φορές πιο πιθανό να λαμβάνουν οικονομικές συμβουλές - συμπεριλαμβανομένων tips για μετοχές - από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε σύγκριση με τους ενήλικες ηλικίας 40 ετών και άνω. Αν και οι money-related συμβουλές μπορούν να βοηθήσουν, ιδίως σε θέματα αποταμίευσης ή καλύτερης διαχείρισης των οικονομικών, χρειάζεται προσοχή και φιλτράρισμα.
«Ελέγξτε ποιους ακούτε και ποιο είναι το υπόβαθρό τους και αν έχουν πραγματική γνώση για να σας οδηγήσουν σε ένα επιτυχημένο μονοπάτι» ανέφερε ο Τσάτζκι και πρόσθεσε πως υπάρχει ανάγκη για περισσότερο έλεγχο και εποπτεία από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές, ώστε να μην διαδίδονται πληροφορίες αμφιβόλου ποιότητας που θέτουν σε κίνδυνο τους χρήστες των social media.