Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Οι προκλήσεις του νέου managing director και το στοίχημα στην αγορά μπύρας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Οι προκλήσεις του νέου managing director και το στοίχημα στην αγορά μπύρας
Τι σηματοδοτεί η νέα αλλαγή ηγεσίας για τη θυγατρική της Carlsberg στην Ελλάδα σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών. Οι επενδύσεις, η έμφαση στα νέα προϊόντα και το στοίχημα της κατανάλωσης.

Νέο managing director θα έχει από την 1η Ιανουαρίου 2025 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, καθώς ο Marcin Burdach αναμένεται να διαδεχθεί τον Henrik Fredvig μόλις 15 μήνες μετά την αλλαγή ηγεσίας που σημειώθηκε το 2023 στην ελληνική θυγατρική της Carlsberg.

O Henrik Fredvig είχε αναλάβει καθήκοντα managing director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία μόλις τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ, όπως δηλώνουν κύκλοι της εταιρείας στο insider.gr, ο ίδιος υπέβαλε την παραίτησή του επικαλούμενος προσωπικούς λόγους. Μάλιστα, οι ίδιοι κύκλοι εξηγούν πως δεν έχει συντελεστεί καμία αλλαγή σε επίπεδο στρατηγικής της εταιρείας.

Ο Fredvig άλλωστε, ο οποίος θα διατηρήσει μέχρι τέλος Δεκεμβρίου τη θέση του managing director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θα συνεχίσει την πορεία του στον όμιλο Carlsberg, στον ρόλο του VP of Sales On Trade της Carlsberg, τον οποίο κατείχε και πριν την ανάληψη των καθηκόντων του στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Ο Marcin Burdach και οι στρατηγικές κινήσεις της εταιρείας

Ο Burdach έχει μακρά πορεία στον όμιλο Carlsberg, αποτελώντας μέλος του από το 2008 ως marketing manager για την αγορά της Πολωνίας, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε τον ρόλο του επικεφαλής On Trade στη Διεύθυνση Πωλήσεων, καθώς και διάφορους εμπορικούς ρόλους που αφορούσαν στο region της κεντροανατολικής Ευρώπης. Το 2017 προήχθη σε country manager για την Carlsberg Ουγγαρίας, ενώ από το 2020 κατέχει τη θέση του managing director στην Carlsberg Κροατίας.

Ο Marcin Burdach αναμένεται να αναλάβει τα ηνία της εταιρείας σε μια κρίσιμη συγκυρία, καθώς το τελευταίο διάστημα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε μια σειρά από σημαντικές στρατηγικές κινήσεις, το αποτέλεσμα των οποίων θα πρέπει να αποτιμηθεί το προσεχές διάστημα. Εν μέσω δε του εντεινόμενου ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά μπύρας, η εταιρεία στοχεύει σε περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων της στις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται, ενώ «ποντάρει» πολλά και στην εικόνα που παρουσιάζει η κατανάλωση στον κλάδο, η οποία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, δεν έχει πληγεί αισθητά από τις πληθωριστικές πιέσεις των τελευταίων ετών.

Ήταν τον Σεπτέμβριο του 2023 όταν ανακοινώθηκε ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή τόσο στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας όσο και στο εξωτερικό όλων των ζύθων της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων που παράγει τις premium μπύρες Νήσος. Η εμπορική συνεργασία των Νήσος και Ολυμπιακής Ζυθοποιίας επισφραγίστηκε με μικρή συμμετοχή της δεύτερης στο μετοχικό κεφάλαιο της τηνιακής μικροζυθοποιίας, χωρίς ωστόσο να επιφέρει αλλαγές στο management. «Σε όρους διοίκησης δεν υπάρχει καμία μεταβολή. Παρά τη συνεργασία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δεν λαμβάνει καμία θέση στο Διοικητικό μας Συμβούλιο. Στόχος μας είναι να διατηρηθεί η οικογενειακή φύση της επιχείρησής μας», εξηγούσε τότε στο insider.gr ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, Αλέξανδρος Κουρής. Η συμφωνία τέθηκε σε ισχύ από 1/1/2024, ενώ, δεδομένου ότι η παραγωγική δυναμικότητα του ζυθοποιείου της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο έχει «πιάσει ταβάνι», κάποιοι κωδικοί της Νήσος (σ.σ. μπουκάλι Pilsner) παράγονται και στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Ριτσώνα.

Λίγους μήνες νωρίτερα και δη τον Φεβρουάριο του 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να φέρει στην Ελλάδα την παραγωγή της Carlsberg, γνωστοποιώντας ότι η παραγωγή του brand-ναυαρχίδα του ομίλου Carlsberg ξεκίνησε ήδη από το τέλος Ιανουαρίου 2023 στο ζυθοποιείο στη Σίνδο. Η μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο ανέλαβε την παραγωγή της Carlsberg σε κουτί των 330 ml και των 500 ml, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex και Modular και μεταλλικό keg), με την αγορά να «διαβάζει» τότε την εν λόγω κίνηση ως μια εξέλιξη στρατηγικής σημασίας για τον εγχώριο κλάδο της ζυθοποιίας. Η μονάδα άλλωστε της Σίνδου δεν εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και εκείνες άλλων αγορών του ομίλου που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές της Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.

Οι επενδύσεις και η αναπτυξιακή στρατηγική για το μέλλον

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, για το 2024 η ελληνική θυγατρική του ομίλου Carlsberg έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια επενδυτικού πλάνου ύψους 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, το οποίο αφορούσε σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συσκευασία, εξοπλισμό παγίων για την κρύα αγορά (ψυγεία κλπ). Σωρευτικά για την τριετία 2024-2026 δρομολογούνται επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ, ενώ είχαν προηγηθεί επενδύσεις ύψους 23,1 εκατ. ευρώ το διάστημα 2021-2023.

Οι βασικοί άξονες της αναπτυξιακής στρατηγικής που ακολουθεί η εταιρεία για εφέτος αλλά και για τα επόμενα χρόνια αφορούν στην περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA.), τη στοχευμένη ανάπτυξη των premium προϊόντων της, την έμφαση στα μη αλκοολούχα προϊόντα, καθώς και στην εστίαση στην τουριστική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά σημεία αναφοράς που παρουσιάζονται μέχρι στιγμής για την τρέχουσα χρονιά.
Η εικόνα του 2023

Το 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε να αυξήσει τον όγκο των συνολικών πωλήσεών της κατά σχεδόν 3%. Η εταιρεία δε κατέγραψε ανάπτυξη στα δύο από τα τρία κανάλια στα οποία δραστηριοποιείται. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη στο κανάλι HORECA ήταν της τάξης του 3%, ενώ στο παραδοσιακό κανάλι της μικρής λιανικής (περίπτερα κλπ), σημειώθηκε ανάπτυξη άνω του 12%. Οριακή μείωση σχεδόν 1% εμφάνισε στον αντίποδα το τρίτο κανάλι -των σούπερ μάρκετ- σε μια σκόπιμη κίνηση, όπως χαρακτηρίστηκε από τη διοίκηση, δεδομένης της έμφασης που έχει δοθεί στο κανάλι HORECA. Σε επίπεδο κατηγορίας, η μπύρα Kaiser «έτρεξε» με ανάπτυξη 16%, η Carlsberg με 36%, ενώ στην κατηγορία των μη αλκοολούχων, η ΦΙΞ άνευ κατέγραψε ανάπτυξη κατά 44%. Το brand Μύθος σημείωσε ανάπτυξη κατά 3%, ενώ στα mixers καταγράφηκε οριακή αύξηση 0,6%. Τέλος, πτώση κατά 5% σημειώθηκε στην κατηγορία του μηλίτη. Συνολικά, το μερίδιο αγοράς της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων ανέρχεται πλέον στο 25%, ενώ οι εξαγωγές της στο 8% επί του κύκλου εργασιών της.

H εταιρεία διαθέτει δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,1 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, όπου παράγονται 14 προϊόντα: ΦΙΞ Ελλάς, ΦΙΞ Μαύρη, ΦΙΞ Άνευ, ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, Μythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Carlsberg, ΝΗΣΟΣ Pilsner, Henninger, Tuborg Soda, Τuborg Tonic Water και η σειρά των mixers Tuborg Lemon / Pineapple-Lime & Spearmint / Pink Grapefruit-Blood Orange/ Mango & Passionfruit. Παράλληλα, εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. 

H Ολυμπιακή Ζυθοποιία αξιοποιεί ένα εκτενές δίκτυο συνεργατών, προμηθευτών και σημείων πώλησης, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με παρουσία σε σχεδόν 40 χώρες και στις πέντε ηπείρους, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κέρδη «δια χειρός» Καραμούζη για την εταιρεία Άροσις – Οι προοπτικές στην αγορά οσπρίων

Σούπερ μάρκετ: Στα ράφια 123 προϊόντα με μειώσεις τιμών έως 15% - Όλη η λίστα

Το νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας: Επενδύσεις άνω των 3 δισ. ευρώ - Όλοι οι πυλώνες

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider