Λιγότερο επιτυχημένη σε σχέση με προηγούμενα χρόνια θεωρούν την φετινή «Singles Day» τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές. Η «ημέρα των εργένηδων» καθιερώθηκε από το 2009 όταν ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba άρχισε να εφαρμόζει προσφορές στην συγκεκριμένη ημέρα, ώστε να δελεάσει τους καταναλωτές. Στη συνέχεια και άλλες δημοφιλείς εταιρείες όπως JD Sports υιοθέτησαν την παραπάνω πρακτική.
Η ονομασία της ημέρας οφείλεται στην ημερομηνία (11/11), με τέσσερα διαδοχικά ψηφία «1», που είναι σύμβολο των εργένηδων.
Παρ' όλο που οι προσφορές της Singles' Day διαρκούσαν αρχικά μία μόνο ημέρα, οι πλατφόρμες αγορών στην Κίνα ξεκινούν πλέον τις εκπτώσεις εβδομάδες πριν για να αυξήσουν τον όγκο των πωλήσεων.Ωστόσο, εν μέσω της υστέρησης της εγχώριας οικονομίας της Κίνας, που βρίσκεται αντιμέτωπη με ασθενή εγχώρια ζήτηση μετά την πανδημία, οι καταναλωτές έχουν περιορίσει σημαντικά τις αγορές τους.
Ο Zhang Jiewei, που διευθύνει κομμωτήριο σε πόλη της Κίνας δήλωσε ότι δεν εμπιστεύεται πλέον τις προωθητικές ενέργειες της Singles' Day, καθώς ορισμένοι έμποροι τείνουν να αυξάνουν τη τιμή του προϊόντος πριν προσφέρουν έκπτωση, δίνοντας στους καταναλωτές την ψευδαίσθηση ότι το αποκτούν φθηνότερα.
«Συνήθιζα να αγοράζω πολλά πράγματα τη συγκεκριμένη μέρα αλλά σταμάτησα να το κάνω μετά την πανδημία, λόγω του μικρότερου εισοδήματος. Δεν πρόκειται να αγοράσω τίποτα φέτος», πρόσθεσε ο Zhang.
Σύμφωνα με αναλυτές, τα πρόσφατα μέτρα τόνωσης της οικονομίας της Κίνας δεν κατάφεραν να τονώσουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
«Ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται να ξοδέψει και περιορίζει τα μεγάλα έξοδα», δήλωσε ο Shaun Rein, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της China Market Research Group στη Σαγκάη.
Πλατφόρμες όπως η JD.com και η Alibaba, συνήθιζαν να δημοσιεύουν την αξία των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στην εκπτωτική περίοδο, αλλά πλέον έχουν σταματήσει να αποκαλύπτουν το συνολικό ποσό. Πάντως, η αύξηση ήταν σε διψήφια επίπεδα και πλέον έχει μειωθεί σημαντικά.
Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Syntun ακαθάριστες πωλήσεις εμπορευμάτων το 2023 σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν μόλις κατά 2% σε 1,14 τρισ. γουάν (156,40 δισ. δολάρια).