Βlack Friday: Στη μάχη των προσφορών και τα σούπερ μάρκετ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βlack Friday: Στη μάχη των προσφορών και τα σούπερ μάρκετ
Στο μεγάλο εμπορικό γεγονός του Νοεμβρίου συμμετέχουν και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Μπαράζ προσφορών για την προμήθεια τροφίμων και άλλων βασικών καταναλωτικών αγαθών εν καιρώ ακρίβειας.

Δυναμικό «παρών» στη Black Friday δίνουν και φέτος οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς το μεγάλο εμπορικό γεγονός του Νοεμβρίου έχει ξεπεράσει προ πολλού τα στενά όρια ενός 24ώρου και έχει αναδειχθεί σε έναν σημαντικό θεσμό για τον ευρύτερο κλάδο του λιανεμπορίου. Η Black Friday «πέφτει» φέτος την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, με τα σούπερ μάρκετ να προετοιμάζονται για γενναίες προσφορές.

Καθώς δε ο επίμονος πληθωρισμός συνεχίζει να ροκανίζει το διαθέσιμο εισόδημα, δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που περιμένουν με ανυπομονησία τις προσφορές της Black Friday για να προβούν σε σημαντικές και άκρως στοχευμένες αγορές. Αγορές που θα αφορούν ακόμη και σε τρόφιμα και σε βασικά είδη που κάθε ελληνικό νοικοκυριό έχει ανάγκη, ώστε να είναι σε θέση να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών του. Πιο συνειδητοποιημένοι από ποτέ, οι καταναλωτές περιμένουν σημαντικές προσφορές από τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς το κύμα ακρίβειας των τελευταίων ετών έχει «δοκιμάσει» σε πρωτοφανή επίπεδα τις αντοχές τους.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Δυναμικά υποδέχεται τη φετινή Black Friday η ΑΒ Βασιλόπουλος, με μότο της «καλό είναι να έχεις Black Friday προσφορές!». Η αλυσίδα υπόσχεται, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της, ότι η Black Friday 2024 στα ΑΒ Βασιλόπουλος θα είναι η «απόλυτη εμπειρία αγορών» και ενημερώνει για «μοναδικές προσφορές σε μια τεράστια ποικιλία προϊόντων, ιδανική για κάθε ανάγκη του σπιτιού και της καθημερινότητάς σου». Ενδεικτικά κάνει λόγο για προσφορές κι εκπτώσεις σε τρόφιμα, πάνες, καλλυντικά, κρέμες προσώπου, καθώς και σε λευκά είδη και ηλεκτρικές συσκευές για το σπίτι, σε τάπερ, φαγητοδοχεία, αξεσουάρ κουζίνας, καφέδες, κρασιά και λοιπά αλκοολούχα ποτά.

Διαμαντής Μασούτης

Σε ρυθμούς… Black Month κινείται και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης, όπως ενημερώνει με ειδικό διαφημιστικό banner τους καταναλωτές που επισκέπτονται την επίσημη ιστοσελίδα της.

Μάλιστα κάνει λόγο για εκπτώσεις που ξεκινούν από 28% και μπορεί να φτάσουν ακόμη και το 50% σε απορρυπαντικά ρούχων και είδη περιποίησης μαλλιών.

Market In

Τη συμμετοχή της στον θεσμό της Black Friday έχει προαναγγείλει και η αλυσίδα Market In, ενημερώνοντας μέσω του τελευταίου φυλλαδίου της για «Μαύρο» (Black) Νοέμβριο από πλευράς τιμών.

Καθώς δε ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την 29η Νοεμβρίου, είναι σχεδόν βέβαιο ότι και οι υπόλοιπες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα μπουν στον «χορό» των προσφορών με αφορμή τη Black Friday. Άλλωστε το εκπτωτικό γεγονός του Νοεμβρίου είθισται να κορυφώνεται την τελευταία εβδομάδα του μήνα.

Πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες

Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Revolut, παρόλο που ένας στους δέκα Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές όπως στο παρελθόν, τουλάχιστον οι 7-8 στους 10 (75%) πιστεύουν ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για ενδιαφέρουσες αγορές. Παράλληλα, το 6% των ερωτηθέντων είναι διατεθειμένοι όχι μόνο να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους κάρτα, αλλά και να πάρουν δάνειο για να μην χάσουν τις ευκαιρίες της Black Friday.

Όσον αφορά στα κίνητρα που οδηγούν τους Έλληνες να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της Black Friday, το πρώτο είναι οι εκπτώσεις σε προϊόντα που συνήθως δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά (53%). Ακολουθεί η αγορά προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές (40%). Το 22% των Ελλήνων εκμεταλλεύεται την Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα και το 10% για να εφοδιαστεί με είδη καθημερινής ανάγκης (π.χ. απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, κ.λπ.).

Παράλληλα, ένας στους πέντε Έλληνες πρόκειται να εκμεταλλευτεί τη Black Friday για να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, ενώ περίπου το 4% των Ελλήνων θα κάνει αγορές μόνο και μόνο λόγω του φόβου να χάσουν μια μεγάλη ευκαιρία ή προσφορά στο πλαίσιο της Black Friday. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 7% μεταξύ των ηλικιών 25-34.

Οι Έλληνες ψωνίζουν τόσο online (45%) όσο και σε φυσικά καταστήματα (50%) για τη Black Friday. Οι κυριότεροι λόγοι για τις αγορές σε φυσικά καταστήματα είναι η άμεση παραλαβή του προϊόντος (31%), αλλά και να μην τους απασχολήσουν οι επιστροφές ή το λάθος μέγεθος (18%). Όσον αφορά στις online αγορές, μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων είναι η πρόσβαση σε περισσότερους εμπόρους (28%) και η αποφυγή του συνωστισμού και της αναμονής σε μεγάλες ουρές.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ Future Consumer Index, ένας στους δύο συμμετέχοντες στην έρευνα - ήτοι ποσοστό 50% - δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές εκμεταλλευόμενος τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday.

Όπως είναι αναμενόμενο, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι.

Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) - ειδικότερα οι φοιτητές (69%) - και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).

Παρά τη διστακτικότητα των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε θέση μάχης το λιανεμπόριο ενόψει Black Friday

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider